Access denied for user 'UNKNOWN_USER'@'localhost' (using password: NO) Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Bieniewicach
  Strona Główna | Dokumenty szkolne | Rekrutacja do szkoły | Plan lekcji | Kalendarz imprez | Szukaj 19.11.2025 02:32:23  
Nawigacja
Strona Główna
O szkole...
Misja szkoły
Dokumenty szkolne
Historia szkoły
Rada Pedagogiczna
Rekrutacja do szkoły
Patron szkoły
Spacer po szkole...
Program "Aktywna Szkoła"
Karta rowerowa
Program "Błońskie szkoły kompetencji"
E-Szkoły
Laboratoria przyszłości

Plan lekcji
Podręczniki szkolne
Rozkład dzwonków
Kalendarz imprez
Samorząd Uczniowski
Rada Rodziców
Konkursy
Gazetka szkolna

Świetlica szkolna
Pedagog i Psycholog
Profilaktyka
Sekretariat
Biblioteka
Pedagog Terapeuta
Logopeda
Szukaj



Ostatnie Artykuły
Absolwenci szkoły -...
Absolwenci szkoły -...
Absolwenci szkoły -...
Absolwenci szkoły -...
Nowy plac zabaw dla ...

Zajęcia przygotowawcze do wyjazdu do Grecji


          Zajęcia przygotowawcze do mobilności - Wspólna Przygoda Edukacyjna o numerze 2024-1-PL01-KA122-SCH-000216001 realizowanego w ramach projektu Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i kadry edukacji szkolnej współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego+, w Programie Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 realizowanego na zasadach Programu Erasmus+. w ramach Programu Erasmus+ współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej.

W ramach programu Erasmus+ dla szkół podstawowych w 2025 roku, szkoła organizowała zajęcia przygotowawcze dla uczniów zakwalifikowanych do mobilności zagranicznej.
Zajęcia przygotowawcze
Cel:

Zapewnienie uczestnikom odpowiedniego przygotowania do wyjazdu, zarówno pod względem językowym, kulturowym, jak i merytorycznym.
Zakres:
Językowy: Zajęcia z języka obcego (np. angielskiego lub języka kraju docelowego), aby umożliwić swobodną komunikację.
Kulturowy: Informacje na temat kultury, obyczajów, historii i realiów życia w kraju docelowym.
Merytoryczny: Przygotowanie do realizacji zadań projektowych, zapoznanie z celami i harmonogramem mobilności.
Praktyczny: Informacje dotyczące zakwaterowania, transportu, opieki zdrowotnej i innych kwestii praktycznych.
Formy:
Zajęcia przyjmowały formę warsztatów, spotkań informacyjnych, gier i zabaw edukacyjnych.
Korzyści:
Zmniejszenie stresu i obaw związanych z wyjazdem.
Wzrost pewności siebie i samodzielności.
Lepsze przygotowanie do realizacji zadań projektowych.
Możliwość nawiązania kontaktów z innymi uczestnikami.
Maksymalne wykorzystanie potencjału edukacyjnego mobilności.

Zajęcia składały się z:

1. Zajęć językowych - prowadzonych przez nauczyciela języka angielskiego Panią Magdalenę Wachowiak. Zajęcia z języka trwały 10 h lekcyjnych. W ramach prowadzonego kursu językowego stawiano na praktyczne użycie języka i dlatego zajęcia obejmowały zarówno słownictwo codziennie jak i naukowe. Duży nacisk kładziono również na rozmowy w języku angielskim. Dlatego też program zajęć różnił się od tego na co dzień realizowanego w szkole i obejmował rozmowy między uczniami i odgrywane scenki.
2. Zajęć pedagogicznych – prowadzonych przez P.Hannę Wasilewską - Weiss. W ramach tych zajęć uczniowie odbyli 5 h lekcyjnych. Obejmowały one takie zagadnienia jak znalezienie się w nowym miejscu, dostosowanie się do życia w grupie i zespole, efektywne spędzanie czasu w pracy, metody walki ze stresem, a także godne reprezentowanie Polski na arenie międzynarodowej.
3. Przygotowanie kulturowe – prowadzone przez P. Ewelinę Wasiotę. Zajęcia kulturowe trwały 5 h lekcyjnych. Poznanie bogatej historii i kultury Grecji umożliwiło uczestnikom naszej mobilności lepsze skorzystanie z wyjazdu i poszerzenie swoich horyzontów kulturowych.
Przygotowanie językowe:
1. Kształcone sprawności językowe:
SŁUCHANIE wypowiedzi, dialogów, informacji zawierających podstawowe słownictwo, wyrażeń dotyczących własnej osoby, rodziny, najbliższego otoczenia, gdy mówi się wolno i wyraźnie.
PISANIE krótkich prostych tekstów, np. pozdrowienia z wakacji; wypełnianie formularzy z danymi osobowymi, narodowością, adresem, np. w hotelowym formularzu meldunkowym lub formularzu wizowym.
CZYTANIE krótkich, prostych tekstów, informacji, nazw, prostych zdań, np. w ogłoszeniach, na plakatach lub w katalogach.
MÓWIENIE: porozumiewanie się w prosty sposób pod warunkiem, że rozmówca jest przygotowany na powtórzenie wypowiedzi w wolniejszym tempie, i ma pomóc w sformułowaniu wypowiedzi; zadawanie i odpowiadanie na pytania dotyczące życia codziennego, podstawowych potrzeb lub znanych tematów; użycie prostych zwrotów i zdań przy opisie miejsca zamieszkania i pochodzenia, rodziny, pracy, znajomych.
2. Wprowadzone funkcje językowe:
- Przedstawianie się,
- Usprawiedliwianie się,
- Zadawanie uprzejmych pytań, próśb,
- Zwracanie się do znajomych i nieznajomych,
- Dowiadywanie się i udzielanie informacji dotyczących wieku, adresu, narodowości, numeru telefonu, adresu e-mailowego, adresu strony internetowej,
- Przedstawianie zwyczajowych czynności i częstotliwości ich wykonywania,
- Opisywanie wydarzeń i osobistych doświadczeń z bliskiej przeszłości,
- Przedstawianie planów i zamiarów,
- Określanie daty, godziny, czasu trwania,
- Formułowanie powitań, pożegnań w krótkiej prywatnej korespondencji,
- Prośba o powtórzenia pytania, wyjaśnienie, przeliterowanie, sygnalizowanie niezrozumienia,
- Określanie miejsca, w którym znajduje się dana osoba lub przedmiot,
- Zasięganie informacji, dotyczących np. godziny odjazdu, drogi, podstawowych właściwości,
- Przedstawianie nieskomplikowanej charakterystyki osób i przedmiotów,
- Wyrażanie zgody, jej braku, preferencji, upodobań, oceny, porównania,
- Wysuwanie propozycji, zwracanie się z prośbą, udzielanie rad, proponowanie pomocy,
- Wyrażanie konieczności,
- Sygnalizowanie udziału w rozmowie,
- Wyrażanie odmiennej opinii.

Przygotowanie kulturowe
Zakres tematyczny:
- Kultura i sztuka Grecji (kontekst historyczny),
- Prezentacje uczestników na wybrany temat związany z grecką kulturą,
- Herosi we współczesności (mitologia vs rzeczywistość),
- „Obalmy stereotypy” – próba odnalezienia krzywdzących stereotypów dotyczących zarówno Polski jak i Grecji,
- Grecka kuchnia i tradycje,
- Grecka sytuacja ekonomiczno-społeczna.

Przygotowanie pedagogiczne grupowe

Treści kształcenia:
- Umocnienie wiary w siebie poprzez pokazywanie i wzmacnianie mocnych stron ucznia, dostarczanie pozytywnych doświadczeń- sukcesu.
- Rozwój emocjonalny -rozpoznawanie i wyrażanie emocji.
- Zwrócenie uwagi na różnorodność potrzeb , marzeń, celów jako drogi do rozwijania własnej indywidualności jako wartości nadrzędnej dla każdego człowieka.
- Radzenie sobie z różnymi trudnościami: jak walczyć ze stresem, strachem, agresją.
- Sposoby rozwiązywania problemów i konfliktów.
- Stymulowanie twórczego myślenia.
- Opanowanie umiejętności dobrego komunikowania się.
- Rozumienie i opanowanie reguł współistnienia w grupie.
- Korzyści płynące z aktywnego słuchania.
- Stosowanie zasad asertywności w kontakcie a drugim człowiekiem.
- Racjonalne gospodarowanie własnym czasem jako droga do samorozwoju.










Komentarze
Brak komentarzy.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Brak ocen.
Zaloguj się do e-dziennika
Jesteśmy na Facebooku
Użytkowników Online
Gości Online: 6
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanch Uzytkowników: 3
Nieaktywowany Użytkownik: 0
Najnowszy Użytkownik: bartek
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.