Access denied for user 'UNKNOWN_USER'@'localhost' (using password: NO) Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Bieniewicach Klasy piąte w Krakowie
Dodane przez sp_bieniewice dnia 13.05.2023 07:26:10
          W dniach 08 -10.05.2023 roku uczniowie klas 5b i 5c uczestniczyli w wycieczce do Krakowa, Zakopanego i Wieliczki.
Rozpoczęła się ona od zwiedzania dawnej stolicy Polski.
Po przyjeździe udaliśmy się do Zamku na Wawelu, podziwialiśmy legendarnego smoka i architekturę budynków.
Wstąpiliśmy do Katedry, w której obejrzeliśmy słynny Dzwon Zygmunta oraz Groby Królewskie królów, książąt oraz bohaterów narodowych naszego kraju.
Następnym punktem wycieczki były Sukiennice i Kościół Mariacki, gdzie mogliśmy wysłuchać hejnału i obejrzeć wnętrze budowli, po czym głodni i zmęczeni dotarliśmy do pensjonatu w Małym Cichym niedaleko Zakopanego.
Kolejny dzień rozpoczęliśmy od wycieczki z przewodnikiem do Doliny Strążyskiej. Podziwialiśmy piękny krajobraz górski oraz dowiedzieliśmy się wielu ciekawostek o faunie i florze Tatr.
Zwiedziliśmy Sanktuarium Maryjne na Krzeptówkach, cmentarz na Pensowym Bzysku, gdzie znajdują się groby ludzi, którzy przysłużyli się Zakopanemu i Tatrom.
Obok cmentarza znajduje się najstarszy kościół w mieście, któremu także poświęciliśmy naszą uwagę.
Mieliśmy również trochę czasu wolnego na Krupówkach, aby kupić pamiątki dla naszych bliskich.
Ostatniego dnia spakowaliśmy się, a po śniadaniu udaliśmy się do Kopalni Soli w Wieliczce.
Pani przewodnik przybliżyła nam jej historię. Wykute w soli piękne komory, niesamowite podziemne jeziora, majestatyczne konstrukcje ciesielskie i unikalne solne rzeźby zrobiły na nas ogromne wrażenie.
Niestety wszystko, co dobre, kiedyś się kończy, fantastycznie spędziliśmy ten czas i dowiedzieliśmy się wielu nowych rzeczy.