Access denied for user 'UNKNOWN_USER'@'localhost' (using password: NO) SzkoÅ‚a Podstawowa im. Jana PawÅ‚a II w Bieniewicach Cyfrowa Szko³a - podsumowanie
Dodane przez sp_bieniewice dnia 11.07.2013 15:22:41

          Nasza szko³a, to szko³a z prawie stuletni± histori±, która ³±czy tradycje, krzewi pamiêæ o przesz³o¶ci, ale podstawowe jej dzia³anie ukierunkowane jest na nowoczesne kszta³cenie i wychowanie dzieci.
Mo¿liwe jest to dziêki bazie dydaktycznej i ¶wiadomo¶ci znaczenia stosowania technologii informatycznych w codziennej pracy dydaktycznej i wychowawczej dyrekcji i grona pedagogicznego. Do dyspozycji uczniów i nauczycieli s±:
- Biblioteka szkolna z czytnikami kodów i czytelni± multimedialn±;
- Pracownia komputerowa stacjonarna – 18 stanowisk;
- Pracownie mobilne – 2 po 25 stanowisk.
Wszystkie pracownie przedmiotowe wyposa¿one s± w komputer z Internetem, tablicê interaktywn± b±d¼ ekran projekcyjny, zamontowany na sta³e projektor multimedialny.
W dobie informatyzacji i powszechnego wykorzystywania komputerów i nowych technologii szko³a nie mo¿e pozostawaæ w tyle. Dlatego te¿ wa¿nym jest, aby to, z czym uczniowie spotykaj± siê, na co dzieñ by³o wykorzystywane bezpo¶rednio na zajêciach lekcyjnych oraz przyczynia³o siê do ich rozwoju, wypracowania nawyków poszerzania wiadomo¶ci i umiejêtno¶ci poszukiwania ich w sieci.
W roku szkolnym 2012/2013 Zespó³ Szkól im. Jana Paw³a II w Bieniewicach by³ jedn± z 50 szkó³ w województwie mazowieckim i jedyn± w gminie B³onie, które zakwalifikowa³y siê do udzia³u w pilota¿owym rz±dowym programie rozwijania kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych – „Cyfrowa szko³a".
Projekt "Wdro¿enie podstawy programowej kszta³cenia ogólnego w przedszkolach i szko³ach" by³ wspó³finansowany ze ¶rodków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Spo³ecznego.
Celem pilota¿u by³o rozwijanie kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjnych i komunikacyjnych (TIK) w procesie edukacyjnym oraz wspieranie zmiany modelu nauczania w kierunku rozwijania kreatywno¶ci, umiejêtno¶ci kooperacji oraz krytycznego my¶lenia, w tym wyszukiwania, oceny i twórczego wykorzystywania dostêpnych ¼róde³ wiedzy.
Program mia³ równie¿ na celu weryfikacjê przyjêtego modelu realizacji przedsiêwziêcia dotycz±cego rozwijania kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie TIK, polegaj±cego na udzieleniu wsparcia finansowego organom prowadz±cym szko³y na doposa¿enie szkó³ w nowoczesne pomoce dydaktyczne, a ponadto wdro¿enia modelu doskonalenia zawodowego nauczycieli opartego na miêdzyszkolnych sieciach wspó³pracy nauczycieli, modelu przygotowywania publicznych elektronicznych zasobów edukacyjnych oraz modelu korzystania przez uczniów z nowoczesnych pomocy dydaktycznych w procesie nauczania - uczenia siê.
Dziêki uczestnictwu szko³y w projekcie nasza placówka wzbogaci³a siê o sprzêt m.in.: laptopy dla uczniów (50 szt.), laptopy dla nauczycieli (10 szt.), szafka do przemieszczania komputerów ( 3 szt.), tablica interaktywna, sieciowe urz±dzenia wielofunkcyjne (4 szt.), drukarka (2 szt.), system do zbierania i analizowania odpowiedzi, g³o¶niki , projektory multimedialny, ekrany projekcyjne, wizualizery.
Nauczyciele tak jak i uczniowie bardzo entuzjastycznie przyjêli za³o¿enia programu rz±dowego Cyfrowa Szko³a. Zgodnie z jej koncepcj± technologiê informacyjno - komunikacyjn± wykorzystuj± prawie na ka¿dych lekcjach. Jej zastosowanie dostarcza metod i ¶rodków, dziêki którym jest mo¿liwe odmienne i wzbogacone spojrzenie na dotychczas przekazywane tre¶ci w nauczaniu.
Cele TIK s± ponad przedmiotowe. Uczeñ, który zdoby³ podstawowe umiejêtno¶ci pos³ugiwania siê komputerem, mo¿e samodzielnie wspomagaæ swoje uczenie siê z ró¿nych dziedzin wiedzy.
Wykorzystywanie TIK na lekcji zmienia równie¿ nastawienie uczniów. Na zajêciach s± aktywniejsi, bardziej zainteresowani tym, co bêdzie pokazane, co bêd± mogli zrobiæ sami.
Na poni¿szych zdjêciach prezentujemy kilka lekcji, na których wykorzystujemy nowoczesn± technologiê informacyjno - komunikacyjn±. Zachwyt, zadowolenie, aktywno¶æ uczniów i zrealizowanie zamierzonych celów zajêæ – bezcenne.