Access denied for user 'UNKNOWN_USER'@'localhost' (using password: NO) Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Bieniewicach Wspomnienia z "Euroweek"
Dodane przez sp_bieniewice dnia 09.10.2021 22:48:14
          Wyjechaliśmy wcześnie rano w stronę Wrocławia 44 osobową grupą, której opiekunkami były p. Magdalena Radziszewska, p. Ewa Stolarczyk i p. Hanna Wasilewska-Weiss.
Wrocław powitał nas piękną, słoneczną pogodą. Tutaj obejrzeliśmy Panoramę Racławicką i zwiedzieliśmy piękną Starówkę, szukając krasnali. Zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcie pod pomnikiem Aleksandra Fredry.
Do Kotliny Kłodzkiej i Ośrodka "Wiktoria" w malowniczo położonej Różance dotarliśmy na kolację w godzinach wieczornych.
Na miejscu, każdego dnia uczniowie uczestniczyli w interaktywnych warsztatach, debatach, dyskusjach, zabawach integracyjnych i grach symulacyjnych, prowadzonych przez wolontariuszy z Włoch, z Hiszpanii, z Kirgistanu i Polinezji Francuskiej (Taiti).
Wszystkie zajęcia były prowadzone w języku angielskim.
Już pierwszego dnia uczniowie chętnie prezentowali wyniki pracy w grupach, posługując się językiem angielskim na forum.
Codziennie młodzież miała okazję poznać kulturę krajów, z których przybyli wolontariusze. Nico, Lucia, Laura i Nasiat przygotowali dla uczniów piękne, zabawne i bardzo interesujące prezentacje multimedialne o swojej ojczyźnie.
W środę wieczorem mieliśmy okazję bawić się podczas dyskoteki, w trakcie której uczniowie wraz z nauczycielami mistrzowsko zatańczyli belgijkę, makarenę i kaczuszki.
W piątek pan Waldek – nasz kierowca i przewodnik turystyczny zabrał nas na cudowną wycieczkę. Znowu dopisało nam szczęście i Polanica Zdrój przywitała nas promieniami słońca.
Spacerowaliśmy po pięknym parku zdrojowym, podziwiając dywany kwiatowe, krzewy i drzewostan parkowy. Odwiedziliśmy też pijalnię wód, gdzie degustowaliśmy wody lecznicze.
W pobliżu kurortu narciarskiego Zieleniec, podziwialiśmy okolicę z tarasu widokowego. Znów zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcie na tle pasma Gór Sowich i Stołowych.
W Kudowie Zdrój zwiedziliśmy Kaplicę Czaszek i kupiliśmy pamiątki.
W ciągu kilku dni ze zdziwieniem obserwowaliśmy, że nieśmiali młodzi ludzie nabywają pewności siebie w komunikowaniu się w obcym języku. Cieszył nas fakt, że zawiązały się nowe przyjaźnie, a atmosfera otwartości i wzajemnej życzliwości pozostanie miłym wspomnieniem.
Każdy uczeń zabrał ze sobą do domu Certyfikat specjalistycznego obozu szkoleniowego „Euroweek”.