Nasza szkoa, to szkoa z prawie stuletni histori, ktra czy tradycje, krzewi pami o przeszoci, ale podstawowe jej dziaanie ukierunkowane jest na nowoczesne ksztacenie i wychowanie dzieci.
Moliwe jest to dziki bazie dydaktycznej i wiadomoci znaczenia stosowania technologii informatycznych w codziennej pracy dydaktycznej i wychowawczej dyrekcji i grona pedagogicznego. Do dyspozycji uczniw i nauczycieli s:
- Biblioteka szkolna z czytnikami kodw i czytelni multimedialn;
- Pracownia komputerowa stacjonarna – 18 stanowisk;
- Pracownie mobilne – 2 po 25 stanowisk.
Wszystkie pracownie przedmiotowe wyposaone s w komputer z Internetem, tablic interaktywn bd ekran projekcyjny, zamontowany na stae projektor multimedialny.
W dobie informatyzacji i powszechnego wykorzystywania komputerw i nowych technologii szkoa nie moe pozostawa w tyle. Dlatego te wanym jest, aby to, z czym uczniowie spotykaj si, na co dzie byo wykorzystywane bezporednio na zajciach lekcyjnych oraz przyczyniao si do ich rozwoju, wypracowania nawykw poszerzania wiadomoci i umiejtnoci poszukiwania ich w sieci.
W roku szkolnym 2012/2013 Zesp Szkl im. Jana Pawa II w Bieniewicach by jedn z 50 szk w wojewdztwie mazowieckim i jedyn w gminie Bonie, ktre zakwalifikoway si do udziau w pilotaowym rzdowym programie rozwijania kompetencji uczniw i nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych – „Cyfrowa szkoa".
Projekt "Wdroenie podstawy programowej ksztacenia oglnego w przedszkolach i szkoach" by wspfinansowany ze rodkw Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Spoecznego.
Celem pilotau byo rozwijanie kompetencji uczniw i nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjnych i komunikacyjnych (TIK) w procesie edukacyjnym oraz wspieranie zmiany modelu nauczania w kierunku rozwijania kreatywnoci, umiejtnoci kooperacji oraz krytycznego mylenia, w tym wyszukiwania, oceny i twrczego wykorzystywania dostpnych rde wiedzy.
Program mia rwnie na celu weryfikacj przyjtego modelu realizacji przedsiwzicia dotyczcego rozwijania kompetencji uczniw i nauczycieli w zakresie TIK, polegajcego na udzieleniu wsparcia finansowego organom prowadzcym szkoy na doposaenie szk w nowoczesne pomoce dydaktyczne, a ponadto wdroenia modelu doskonalenia zawodowego nauczycieli opartego na midzyszkolnych sieciach wsppracy nauczycieli, modelu przygotowywania publicznych elektronicznych zasobw edukacyjnych oraz modelu korzystania przez uczniw z nowoczesnych pomocy dydaktycznych w procesie nauczania - uczenia si.
Dziki uczestnictwu szkoy w projekcie nasza placwka wzbogacia si o sprzt m.in.: laptopy dla uczniw (50 szt.), laptopy dla nauczycieli (10 szt.), szafka do przemieszczania komputerw ( 3 szt.), tablica interaktywna, sieciowe urzdzenia wielofunkcyjne (4 szt.), drukarka (2 szt.), system do zbierania i analizowania odpowiedzi, goniki , projektory multimedialny, ekrany projekcyjne, wizualizery.
Nauczyciele tak jak i uczniowie bardzo entuzjastycznie przyjli zaoenia programu rzdowego Cyfrowa Szkoa. Zgodnie z jej koncepcj technologi informacyjno - komunikacyjn wykorzystuj prawie na kadych lekcjach. Jej zastosowanie dostarcza metod i rodkw, dziki ktrym jest moliwe odmienne i wzbogacone spojrzenie na dotychczas przekazywane treci w nauczaniu.
Cele TIK s ponad przedmiotowe. Ucze, ktry zdoby podstawowe umiejtnoci posugiwania si komputerem, moe samodzielnie wspomaga swoje uczenie si z rnych dziedzin wiedzy.
Wykorzystywanie TIK na lekcji zmienia rwnie nastawienie uczniw. Na zajciach s aktywniejsi, bardziej zainteresowani tym, co bdzie pokazane, co bd mogli zrobi sami.
Na poniszych zdjciach prezentujemy kilka lekcji, na ktrych wykorzystujemy nowoczesn technologi informacyjno - komunikacyjn. Zachwyt, zadowolenie, aktywno uczniw i zrealizowanie zamierzonych celw zaj – bezcenne.