Access denied for user 'UNKNOWN_USER'@'localhost' (using password: NO) Zesp馧 Szk馧 im. Jana Paw豉 II w Bieniewicach
  Strona G堯wna | Dokumenty szkolne | Rekrutacja do szko造 | Cyfrowa szko豉 | Galeria | Plan lekcji | Kalendarz imprez | Szukaj 24.10.2017 09:50:49  
Nawigacja
Strona G堯wna
O szkole...
Misja szko造
Dokumenty szkolne
Historia szko造
Rekrutacja do szko造
Rada Pedagogiczna
Patron szko造
Spacer po szkole...
Program "Szkolny Klub Sportowy 2017"
Nauka bez tajemnic
Cyfrowa szko豉
Akademia Przysz這軼i
B&N
Karta rowerowa
Absolwenci szko造
Ciekawe strony
Galeria

Plan lekcji
Rozk豉d dzwonk闚
Podr璚zniki szkolne
Kalendarz imprez
Samorz康 Uczniowski
Rada Rodzic闚
Konkursy

Biblioteka
Pedagog i Psycholog
安ietlica szkolna
Sekretariat
Profilaktyka
Reedukator
Logopeda

Szukaj
Ostatnie Artyku造
Absolwenci szko造 - ...
Absolwenci szko造 - ...
Absolwenci szko造 - ...
Absolwenci szko造 - ...
Wycieczka do Centrum...
Patron szko造


Patron szko造
- Jan Pawe II


"Sercem ogarniam wszystkich i ka盥ego z osobna,
ca陰 polsk ziemi
i wszystkich jej mieszka鎍闚"
Jan Pawe II






Karol Wojty豉 przyszed na 鈍iat 18 maja 1920 r. w Wadowicach, jako syn Karola emerytowanego porucznika, by貫go legionisty i Emilii z Kaczorowskich. Gdy mia 8 lat zmar豉 mu matka - od tej chwili wychowywa go ojciec, a w wieku 12 lat straci brata Edmunda. Karol, nazywany Lolkiem, by najlepszym uczniem w mie軼ie i sportowcem (uwielbia gra w pi趾).



Posiadaj帷 nieprzeci皻ne zdolno軼i ju w wieku 14 lat daje si pozna jako aktor-amator w szkolnym K馧ku Dramatycznym. W tym te roku pielgrzymuje po raz pierwszy do Cz瘰tochowy na Jasn G鏎. W wieku 15 lat uczestniczy w szkoleniach wojskowych.



W 1938r. Karol Wojty豉 ko鎍zy szko喚 鈔edni z wynikiem bardzo dobrym i otrzymuje Sakrament Bierzmowania. W 1938 roku Karol Wojty豉 rozpoczyna nauk na Uniwersytecie Jagiello雟kim na wydziale filozofii. W tym samym czasie razem z ojcem przeprowadza si do Krakowa. Ucz帷 si na uniwersytecie kontynuuje swoj dzia豉lno嗆 aktorsk w eksperymentalnym teatrze dramatycznym "Studio 38". W tym te roku wst瘼uje do studenckiego towarzystwa Naj鈍i皻szej Eucharystii i Mi這sierdzia.



Gdy w 1939 roku rozpoczyna si II wojna 鈍iatowa, Karol Wojty豉 jest studentem drugiego roku. Jan Tyranowski - krawiec, zafascynowany duchowo軼i karmelita雟k, zapoznaje go z dzie豉mi 安. Jana od Krzy瘸 i 安i皻ej Teresy z Awilla. W tym czasie Karol mia ju ukszta速owan duchowo嗆 Maryjn - przewodni w jego 篡ciu. Karol Wojty豉 uczestniczy w wyst瘼ach w teatrze podziemnym, a dla unikni璚ia wi瞛ienia i wywozu na roboty do Niemiec pracuje w kamienio這mach i fabryce chemicznej. Zostaje studentem wydzia逝 teologicznego na Uniwersytecie Jagiello雟kim, gdzie rozpoczyna przygotowania do kap豉雟twa na tajnych kompletach.




Pod koniec lata 1944 Karol Wojty豉 wraz z kilkoma seminarzystami zostaje przeniesiony do rezydencji arcybiskupa Metropolity Krakowskiego Kardyna豉 Stefana Sapiehy i w ten spos鏏 ko鎍zy si jego praca w zak豉dach chemicznych. B璠帷 na trzecim roku otrzymuje 鈍i璚enia subdiakonatu. W tym samym roku Karol Wojty豉 ko鎍zy nauk w szkole i otrzymuje 鈍i璚enia diakonatu, a w listopadzie 1946 - 鈍i璚enia kap豉雟kie z r彗 arcybiskupa Adama Sapiehy. Po otrzymaniu 鈍i璚e kap豉雟kich opuszcza Polsk i rozpoczyna studia teologiczne na uniwersytecie w Rzymie.
W 1947r. K. Wojty豉 ko鎍zy studia licencjackie z teologii i wyje盥瘸 do Francji, Belgii i Holandii. W 1948 otrzymuje stopie doktora i wraca do Polski, gdzie rozpoczyna prac duszpastersk, w 1953 roku habilituje si. W tym samym roku Karol Wojty豉 rozpoczyna wyk豉dy z etyki spo貫cznej na Uniwersytecie Jagiello雟kim, jednak wkr鏒ce w豉dze komunistyczne zamykaj teologiczny wydzia i wyk豉dy trzeba przenie嗆 do Krakowskiego Seminarium Duchownego . W tym samym czasie otrzymuje propozycj pracy wyk豉dowcy na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim. W ko鎍u 1956 roku zostaje dziekanem katedry etyki. W 1958 r. Karol Wojty豉 zosta krakowskim biskupem pomocniczym, a w 1964 - arcybiskupem. Uczestniczy w soborze watyka雟kim II (1962-65). W 1967 r. otrzyma nominacj kardynalsk, ale nadal zachowywa si niekonwencjonalnie: je寮zi na nartach, p造wa kajakiem, wakacje sp璠za ze 鈍ieckimi.




W drugiej po這wie lat 70. zbli篡 si do 鈔odowisk opozycyjnych. Kardyna bardzo du穎 podr騜uje, odwiedzaj帷 Poloni w r騜nych krajach. Zebrania, eucharystyczne kongresy, miejscowe synody, wyk豉dy, przem闚ienia na zebraniach naukowych, bierze udzia w pracach synod闚, kt鏎e odbywaj si obecnie w Rzymie co 5 lat i maj na celu rozw鎩 i wprowadzenie ustaw Soboru Watyka雟kiego II. Niewielu spo鈔鏚 kardyna堯w naby這 tak wiele mi璠zynarodowego do鈍iadczenia w tak kr鏒kim czasie. We wrze郾iu 1978 r. umar Jan Pawe I.



16 pa寮ziernika 1978 r. Karol Wojty豉 zosta wybrany na papie瘸 (po raz pierwszy od 456 lat nie zosta nim W這ch). Przybra imi Jan Pawe II i wbrew zwyczajowi przem闚i do t逝mu na placu 鈍. Piotra "w naszym j瞛yku w這skim". Podczas inauguracji pontyfikatu wyg這si przes豉nie: "Nie l瘯ajcie si! Otw鏎zcie drzwi Chrystusowi!". W czerwcu 1979 roku odby pierwsz podr騜 do Polski, gdzie - "wywo逝je rewolucj 鈍iadomo軼i, kt鏎a ostatecznie bez u篡cia przemocy powoduje upadek imperium sowieckiego w 鈔odkowowschodniej Europie". 13 maja 1981 r. Papie zosta postrzelony przez tureckiego zamachowca Mehmeta Ali Agc - niemal cudem unikn掖 鄉ierci, co p騧niej skomentowa: "Czyja r瘯a strzela豉, ale Inna R瘯a prowadzi豉 kul". W 1983r. Papie odwiedzi zamachowca w wi瞛ieniu. W sierpniu 1985 r. Jan Pawe II przem闚i do 80 tys. m這dych muzu軛an闚 w Casablance, w kwietniu 1986 r. jako pierwszy w historii zwierzchnik Ko軼io豉 rzymskokatolickiego odwiedzi synagog w Rzymie. Z jego inicjatywy w Asy簑 odby si w 1986 r. 鈍iatowy Dzie Modlitw o Pok鎩, w kt鏎ym uczestniczyli przedstawiciele niemal wszystkich religii 鈍iata. Papie pr鏏owa w ten spos鏏 zbli篡 te do siebie chrze軼ijan r騜nych wyzna - og這si list z okazji 500. rocznicy urodzin Marcina Lutra (1983), spotka si z patriarch Konstantynopola, z這篡 wizyt w katedrze Canterbury i w rzymskim zborze ewangelickim.
W 1991 r. Papie apelowa o pok鎩 w Zatoce Perskiej, a potem na Ba趾anach. Przemawiaj帷 w 1995 r. w siedzibie ONZ, broni uniwersalno軼i praw cz這wieka i wzywa Narody Zjednoczone, by podj窸y "ryzyko solidarno軼i, a tym samym ryzyko pokoju". W 1994 r. ukaza豉 si ksi捫ka "Przekroczy pr鏬 nadziei", 鈍iatowy bestseller przet逝maczony na 40 j瞛yk闚.
W latach 1997-99 Papie odby kolejne historyczne pielgrzymki - do Sarajewa, na Kub i do Rumunii, gdzie spotka si z patriarch Teoktystem. Podczas Wielkiego Jubileuszu Roku 2000 Papie dokona rachunku sumienia Ko軼io豉 i prosi Boga o wybaczenie jego win; odby te podr騜 do Ziemi 安i皻ej - Jordanii, Betlejem, Jerozolimy (historyczna wizyta w Instytucie Pami璚i Narodowej Yad Vashem i modlitwa przy 軼ianie P豉czu).





Rok 2001 przyni鏀 kolejn wa積 wizyt - w Grecji i Syrii, a tak瞠 na Ukrainie. Wa積ym wydarzeniem 2002 roku by造 dla Papie瘸 niew徠pliwie XVII 安iatowe Dni M這dzie篡 oraz p騧niejsze pielgrzymki do Gwatemali i Meksyku.

Trudno jest podsumowa przesz這 dwudziestoletni pontyfikat Jana Paw豉 II i wskaza w nim najwa積iejsze wydarzenia. To przede wszystkim wielki cz這wiek obdarzony du篡m poczuciem humoru, kap豉n, wielbiciel Tatr, pielgrzym, my郵iciel, filozof, poeta. Zbi鏎 wierszy Karola Wojty造 jest jedynym w swoim rodzaju wydarzeniem w historii literatury. Zgromadzona w nim zosta豉 tw鏎czo嗆 studenta, robotnika, seminarzysty, ksi璠za, arcybiskupa, kardyna豉, a tak瞠 papie瘸 Jana Paw豉 II. Dzie豉 te maj warto嗆 nie tylko literack, ale s wydarzeniem natury duchowej.
Jan Pawe II sta si symbolem Papie瘸-Polaka, kt鏎ego wzoru i nast瘼cy d逝go trzeba by szuka.




Zmar 2 kwietnia 2005 roku w Watykanie ... o godzinie 21:37 nasz Patron, Jan Pawe II powr鏂i do domu Ojca (Zmar po zako鎍zeniu Apelu Jasnog鏎skiego, w pierwsz sobot miesi帷a i wigili 安i皻a Mi這sierdzia Bo瞠go, w 9666 dniu swojego pontyfikatu).



Kiedy oczy ca貫go 鈍iata by造 zwr鏂one na odchodz帷ego od nas Ojca 安i皻ego mieszka鎍y wsi w spos鏏 szczeg鏊ny uczestniczyli w wielkich, narodowych rekolekcjach. M這dzie wsp鏊nie z nauczycielami sk豉da豉 ho責 Wielkiemu Pasterzowi, uczestnicz帷 w nabo瞠雟twach, spotkaniach, wpisuj帷 si do ksi璕i kondolencyjnej.
Kwiecie i maj 2005 roku to czas intensywnych dzia豉 pod has貫m: „Jan Pawe II naszym przewodnikiem i nauczycielem”. Og這szony zosta i przeprowadzony w rocznic urodzin konkurs literacki i plastyczny oraz konkurs wiedzy o Papie簑. Uczniowie opracowali te albumy ukazuj帷e 篡cie przysz貫go Patrona, prezentacje multimedialne, scenariusze uroczysto軼i. Nauczyciele zadbali, by ka盥y ucze m鏬 aktywnie uczestniczy w realizacji zada i godnie przygotowa si do uroczysto軼i nadania imienia.
Pragnieniem wszystkich by這, by Patronem naszej szko造 by Jan Pawe Wielki. D逝go oczekiwane wydarzenie mia這 miejsce 16 wrze郾ia 2006 roku. W obecno軼i ca貫j spo貫czno軼i szkolnej, mieszka鎍闚 Bieniewic i zaproszonych go軼i nasza szko豉 otrzyma豉 imi Jana Paw豉 II. Go嗆 specjalny uroczysto軼i – Jego Eminencja Ksi康z Kardyna J霩ef Glemp Prymas Polski dokona po鈍i璚enia sztandaru. Na zako鎍zenie uczniowie zaprezentowali program artystyczny "Nie b鎩 si, nie l瘯aj! Wyp造 na g喚bi".
Jeste鄉y dumni, 瞠 Jan Pawe II jest patronem naszej szko造, 瞠 jego posta widnieje na naszym sztandarze.
Dla dzieci zawsze b璠zie najlepszym nauczycielem, kt鏎y ukazuje, co w 篡ciu jest najwa積iejsze i jak drog to osi庵n望. B璠zie dla nich wzorem i autorytetem moralnym. Dla nas doros造ch b璠zie Pasterzem, wskazuj帷ym jak wiele mo積a zdzia豉 mi這軼i, prawd i przebaczeniem.



Wielkie s這wa "(...)cz這wiek nie urzeczywistni,
nie zrealizuje siebie samego,
jak tylko przez bezinteresowny dar z siebie samego.
To jest wielki program. Na ca貫 篡cie."

"Nie l瘯ajcie si i嗆 w przysz這嗆 przez Bram, kt鏎 jest Chrystus. Wierzcie Jego S這wom, wierzcie Jego mi這軼i.
W Nim jest nasze zbawienie."

"Zanie軼ie przysz造m pokoleniom 鈍iadectwo wiary,
nadziei i mi這軼i. B康嬈ie wytrwali."

"Nie wystarczy przekroczy pr鏬, trzeba i嗆 w g陰b.
Id嬈ie wiernie drog Chrystusa w nowe czasy.
Jezus Chrystus wczoraj, dzi i na wieki."

"Na drodze, kt鏎 jest Chrystus nie jeste軼ie nigdy sami.
Jest z Wami Duch 安i皻y Pocieszyciel."
"Nie l瘯ajcie si wyzwa jakie stawia przed Wami 鈍iat. Przyjmijcie Ducha 安i皻ego.
On Was wszystkiego nauczy."
(J14, 26)

"Podnie軼ie g這wy i zobaczcie cel Waszej drogi.
Je郵i idziecie z Chrystusem, je郵i przewodzi Wami Duch 安i皻y, to nie mo瞠 by innego celu jak dom Ojca, kt鏎y jest w niebie. Tego celu nie mo積a straci z oczu
Nie chodzi o ten czas, kt鏎y przeminie. Tu chodzi o wieczno嗆."


"Miejcie odwag 篡 dla mi這軼i. Miejcie odwag."


"Podnie軼ie g這wy. Nie l瘯ajcie si patrze w wieczno嗆.
Tam czeka Ojciec, B鏬, kt鏎y jest mi這軼i."

"砰jcie w obecno軼i Chrystusa.
Uczy鎍ie Go Panem ka盥ej chwili.
Ka盥ej chwili Waszej codzienno軼i.
Uczy鎍ie Go Panem Waszej przysz這軼i."

"Nie l瘯ajcie si zawsze wybiera Chrystusa.
Niech ten wyb鏎 kszta速uje Wasz tera幡iejszo嗆 i wasz przysz這嗆. Niech nadaje kszta速 Waszemu 篡ciu."

"Dzi te Jezusowe S這wa kieruj do ka盥ego i ka盥ej z Was: Wyp造 na g喚bi! Zawierz Chrystusowi, pokonaj s豉bo嗆
i zniech璚enie i na nowo wyp造 na g喚bi!
Odkryj g喚bi w豉snego ducha. Wnikaj w g喚bi 鈍iata."

"Przyjmij S這wo Chrystusa, zaufaj Mu
i podejmij sw 篡ciow misj."

"Ludzie nowego wieku oczekuj Twojego 鈍iadectwa.
Nie b鎩 si! Wyp造 na g喚bi!
Jest przy Tobie Chrystus."

"Niech lampy Waszej wiary, nadziei i mi這軼i nigdy nie gasn. Niech b璠 鈍iat貫m dla 鈍iata."

"Postawcie Eucharysti w centrum swojego 篡cia osobistego i wsp鏊notowego. Kochajcie j, adorujcie j, sprawujcie j przede wszystkim w niedziel, dzie Pa雟ki. 砰jcie Eucharysti, daj帷 鈍iadectwo mi這軼i Boga do ludzi."

Niech tajemnica Eucharystii ogarnie ca貫 wasze 篡cie.
Niech z Eucharystii czerpie moc wasza mi這嗆 Boga i braci, niech rozpala si wasza wiara i umacnia nadzieja.

"Wpatrujcie si z ufno軼i w Chrystusa, odn闚cie sw mi這嗆 ku Temu, kt鏎y jest obecny w Eucharystycznym Sakramencie! On jest boskim Go軼iem duszy,
oparciem w ka盥ej s豉bo軼i, moc w ka盥ej pr鏏ie,
pociech w ka盥ym cierpieniu, jest chlebem 篡cia, ostatecznym przeznaczeniem cz這wieka."

"Tylko dzi瘯i Jezusowi, kt鏎y ofiarowuje si nam pod postaciami chleba i wina, 篡cie ludzkie osi庵a sw pe軟i: "Kto spo篡wa moje Cia這 i pije moj Krew, ma 篡cie wieczne, a Ja go wskrzesz w dniu ostatecznym."

"Eucharystia to wielka szko豉 braterskiej mi這軼i.
Kto cz瘰to spo篡wa eucharystyczny Chleb, nie mo瞠 pozostawa nieczu造 na potrzeby braci, ale musi
wraz z innymi budowa, przez konkretne czyny
cywilizacj mi這軼i."

"W Eucharystii szukajcie 鈍iat豉 i odwagi dla waszej codziennej pos逝gi, by軼ie stawali si uczniami boskiego Mistrza."

"Nie l瘯ajcie si m闚i o Bogu i nosi z podniesionym czo貫m oznaki wiary."

"R騜aniec - znak ocalenia dla 鈍iata."

"Wasze zawody s r騜ne. Musicie dobrze rozwa瘸.

"bardziej by" do "wi璚ej mie".
Ale nigdy samo "wi璚ej mie" nie mo瞠 zwyci篹y. (?)
Bo wtedy cz這wiek mo瞠 przegra rzecz najcenniejsz:
swoje cz這wiecze雟two, swoje sumienie, swoj godno嗆.
To wszystko, co stanowi tak瞠
perspektyw 篡cia wiecznego."

"Przysz這嗆 Polski zale篡 od Was. I musi od Was zale瞠!
To jest nasza Ojczyzna! To jest nasze "by" i nasze "mie"!
I nikt nie mo瞠 pozbawi nas prawa a瞠by przysz這嗆 tego naszego "by" i "mie" nie zale瘸豉 od nas."

Dla chrze軼ijanina nigdy sytuacja nie jest beznadziejna. Chrze軼ijanin jest cz這wiekiem nadziei.

Ka盥y z Was, m這dzi przyjaciele znajduje w 篡ciu jakie swoje Westerplatte. Jaki wymiar zada, kt鏎y trzeba podj望
i wype軟i. Jak捷 s逝szn spraw, o kt鏎 nie mo積a nie walczy. Jaki obowi您ek, powinno嗆, od kt鏎ej nie mo積a si uchyli, nie mo積a zdezerterowa.
Wreszcie jaki porz康ek prawd i warto軼i, kt鏎e trzeba utrzyma i obroni - tak jak to Westerplatte,
w sobie i wok馧 siebie.

(...)zostali軼ie wyposa瞠ni w wielorakie dary i talenty.
Nie przestawajcie za nie dzi瘯owa Temu,
kt鏎y "hojnie darzy, 豉sk i chwa陰.
Nie odmawiajcie dobrodziejstw post瘼uj帷ym nienagannie." Odkrywajcie w sobie te zdolno軼i, cieszcie si nimi,
i rozwijajcie je z Bo膨 pomoc.
Nie軼ie je jako dary Ducha 安i皻ego wszystkim,
kt鏎zy potrzebuj Waszego mi這sierdzia.
Zanim st康 odejd, prosz was, aby軼ie ca貫 to duchowe dziedzictwo, kt鏎emu na imi "Polska", raz jeszcze przyj瘭i
z wiar, nadziej i mi這軼i. Tak, jak zaszczepia w nas Chrystus na chrzcie 鈍i皻ym. Aby軼ie nigdy nie zw徠pili
i nie znu篡li si, i nie zniech璚ili, aby軼ie nie podcinali sami tych korzeni, z kt鏎ych wyrastamy.

Prosz was: aby軼ie mieli ufno嗆 nawet wbrew ka盥ej waszej s豉bo軼i, aby軼ie szukali zawsze duchowej mocy
u Tego, u kt鏎ego tyle pokole ojc闚 naszych i matek j znajdowa這, aby軼ie od Niego nie odst徙ili, aby軼ie nigdy
nie utracili tej wolno軼i ducha, do kt鏎ej On wyzwala cz這wieka, aby軼ie nigdy nie wzgardzili t mi這軼i,
kt鏎a jest "najwi瘯sza", kt鏎a si wyrazi豉 przez Krzy,
a bez kt鏎ej 篡cie ludzkie nie ma ani korzenia, ani sensu.

Musicie od siebie wymaga,
nawet gdyby inni od was nie wymagali.
Wbrew wszystkim mira穎m u豉twionego 篡cia
musicie od siebie wymaga.
To znaczy w豉郾ie wi璚ej "by".

Szko豉 to poszerzony dom rodzinny.
Zegar & Kalendarz
Dzisiaj jest wtorek 24 Pa卡ziernika 2017.
Imieniny obchodz: Rafa, Marcin, Alojzy, Antoni, Areta, Marta
Zaloguj si do e-dziennika
Jeste鄉y na Facebooku
U篡tkownik闚 Online
Go軼i Online: 1
Brak U篡tkownik闚 Online

Zarejestrowanch Uzytkownik闚: 2
Nieaktywowany U篡tkownik: 0
Najnowszy U篡tkownik: sp_bieniewice
Losowa fotografia
Logowanie
Nazwa U篡tkownika

Has這



Zapomniane has這?
Wy郵emy nowe, kliknij TUTAJ.
Copyright © 2015 by Zesp馧 Szk馧 im. Jana Paw豉 II w Bieniewicach. Wszelkie prawa zastrze穎ne.
Optymalizowano dla Internet Explorer 11+, Firefox 31+, Safari 7+ w systemie Windows i Mac OS X, 1280 x 800 pixeli.