Access denied for user 'UNKNOWN_USER'@'localhost' (using password: NO) Zesp馧 Szk馧 im. Jana Paw豉 II w Bieniewicach
  Strona G堯wna | Dokumenty szkolne | Rekrutacja do szko造 | Cyfrowa szko豉 | Galeria | Plan lekcji | Kalendarz imprez | Szukaj 24.10.2017 09:48:31  
Nawigacja
Strona G堯wna
O szkole...
Misja szko造
Dokumenty szkolne
Historia szko造
Rekrutacja do szko造
Rada Pedagogiczna
Patron szko造
Spacer po szkole...
Program "Szkolny Klub Sportowy 2017"
Nauka bez tajemnic
Cyfrowa szko豉
Akademia Przysz這軼i
B&N
Karta rowerowa
Absolwenci szko造
Ciekawe strony
Galeria

Plan lekcji
Rozk豉d dzwonk闚
Podr璚zniki szkolne
Kalendarz imprez
Samorz康 Uczniowski
Rada Rodzic闚
Konkursy

Biblioteka
Pedagog i Psycholog
安ietlica szkolna
Sekretariat
Profilaktyka
Reedukator
Logopeda

Szukaj
Ostatnie Artyku造
Absolwenci szko造 - ...
Absolwenci szko造 - ...
Absolwenci szko造 - ...
Absolwenci szko造 - ...
Wycieczka do Centrum...
Pedagog i Psycholog


"Dobra szko豉 - to przede wszystkim m康ra szko豉.
Niechaj w pracy wychowawczej wszyscy zaanga穎wani w ni ludzie,
poczuj si zwi您ani
najpi瘯niejszym zadaniem - zadaniem cierpliwego i pe軟ego spokojnej m康ro軼i
ukazywania dojrzewaj帷ym ludziom, jak by cz這wiekiem naprawd ..."

Karol Wojty豉


PEDAGOG SZKOLNY

mgr Anna Ludwin - W豉szczuk


(Godziny pracy w roku szkolnym 2015/2016).
Poniedzia貫k 10.00 - 15.00
Wtorek 8.00 - 13.00
字oda 10.30 - 15.00
Czwartek 10.00 - 15.00
Pi徠ek 8.00 - 12.00




PSYCHOLOG

mgr Marta Krzeszowska


(Godziny pracy w roku szkolnym 2015/2016).
Poniedzia貫k 8.00 - 13.00
Wtorek 10.00 - 14.00
字oda 8.00 - 13.00
Czwartek 8.00 - 13.00
Pi徠ek 9.00 - 13.00



Je郵i jeste UCZNIEM pami皻aj, 瞠 mo瞠sz zwróci si do pedagoga i psychologa szkolnego m.in. w sytuacjach gdy:
* czujesz si samotny, niezrozumiany,
* nie potrafisz porozumie si z nauczycielem,
* masz k這poty rodzinne,
* Twoja rodzina jest w trudnej sytuacji materialnej,
* nie czujesz si bezpiecznie,
* chcesz pomóc innym, lecz nie wiesz jak to zrobi,
* masz ciekawe pomys造 i chcesz si nimi podzieli,
* nie wiesz jak szko喚 wybra,
* jest co z czym nie mo瞠sz sobie poradzi.

Je郵i jeste RODZICEM mo瞠sz liczy na pomoc pedagoga i psychologa w sytuacji gdy:
* zauwa瘸sz u dziecka trudno軼i w uczeniu si,
* potrzebujesz wsparcia w procesie wychowania,
* szukasz dla swojego dziecka odpowiedniej szko造 ponadgimnazjalnej,
* Twoja rodzina jest w trudnej sytuacji materialnej,
* niepokoi Ci zachowanie dziecka,
* szukasz informacji na temat substancji psychoaktywnych zagra瘸j帷ych wspó販zesnej m這dzie篡,
* Twoje dziecko by這 lub jest pod opiek poradni psychologiczno-pedagogicznej i chcecie, aby wydana opinia by豉 respektowana w naszej szkole,
* chcesz, aby Wasze dziecko zosta這 obj皻e opiek w poradni psychologiczno-pedagogicznej,
* masz jakiekolwiek pytania i nie wiecie do kogo si z nimi zwróci.

DYSLEKSJA
Dysleksja rozwojowa to specyficzne trudno軼i w nauce czytania i pisania. W dysleksji mog wyst徙i zaburzenia mowy, uwagi, koncentracji i pami璚i. Z dysleksj powi您ane s na og馧 nast瘼uj帷e poj璚ia:
* dysleksja - specyficzne trudno軼i w czytaniu
* dysortografia - specyficzne trudno軼i w pisaniu, przejawiaj帷e si pope軟ianiem r騜nego typu b喚d闚, w tym ortograficznych
* dysgrafia - zniekszta販enia strony graficznej pisma, brzydkie, niekaligraficzne pismo
* dyskalkulia - specyficzne trudno軼i w rozwi您ywaniu najprostszych nawet zada matematycznych, np. trudno軼i w dodawaniu czy mno瞠niu
Objawy trudno軼i w nauce:
* w pisaniu
- trudno軼i z utrzymaniem pisma w liniaturze zeszytu, trudno軼i w przepisywaniu
- mylenie liter o podobnym kszta販ie, trudno軼i w pisaniu wyraz闚 ze zmi瘯czeniami
- opuszczanie drobnych element闚 liter, gubienie liter
- b喚dy ortograficzne, zniekszta販anie graficznej strony pisma, wolne tempo pisania
- niew豉軼iwe stosowanie ma造ch i wielkich liter, trudno軼i w r騜nicowaniu wyraz闚 podobnie brzmi帷ych (np. bu趾a - p馧ka)
* w czytaniu
- wolne tempo, niepewne, "wym璚zone", zamiana liter, opuszczanie liter
- rozpoznawanie napis闚 po cechach przypadkowych
- przestawianie liter w wyrazie, co zmienia jego sens, niech耩 do czytania, zw豉szcza g這郾ego
- trudno軼i w dzieleniu d逝窺zych wyraz闚 na sylaby i syntezie sylab
* trudno軼i wyst瘼uj帷e w nauce innych przedmiot闚
- trudno軼i w rysowaniu
- trudno軼i w nauce j瞛yk闚 obcych
- trudno軼i w uczeniu si pami璚iowym - tabliczka mno瞠nia, nauka wierszy, ci庵i s這wne
- trudno軼i w nauce geografii
- trudno軼i w nauce geometrii
- trudno軼i wyst瘼uj帷e na lekcjach wychowania fizycznego
- nier闚nomierna koncentracja uwagi, wolne tempo pracy
Z dysleksji nie mo積a si wyleczy, nie mo積a z niej wyrosn望. Zostaje z cz這wiekiem na ca貫 篡cie. Mo積a nauczy si z ni sobie radzi.
Dekalog dla rodzic闚 dzieci dyslektycznych wg prof. Marty Bogdanowicz
NIE - "nie czy bli幡iemu, co Tobie niemi貫".
* Nie traktuj dziecka jak chorego, kalekiego, niezdolnego, z貫go lub leniwego.
* Nie karz, nie wy鄉iewaj w nadziei, 瞠 zmobilizujesz je to do pracy.
* Nie 逝d si, 瞠 dziecko "samo z tego wyro郾ie", "we幟ie si w gar嗆", "przysi康zie fa責闚" lub, 瞠 kto je z tego "wyleczy".
* Nie spodziewaj si, 瞠 k這poty dziecka pozbawionego specjalistycznej pomocy ogranicz si do czytania i pisania i sko鎍z si w m這dszych klasach szko造 podstawowej.
* Nie ograniczaj dziecku zaj耩 pozalekcyjnych, aby mia這 wi璚ej czasu na nauk, ale i nie zwalniaj go z systematycznych 獞icze.
TAK - "strze穎nego Pan B鏬 strze瞠". * Staraj si zrozumie swoje dziecko, jego potrzeby, mo磧iwo軼i i ograniczenia.
* Spr鏏uj jak najwcze郾iej zaobserwowa trudno軼i dziecka: na czym polegaj i co jest ich przyczyn. Skonsultuj si ze specjalist (psychologiem, pedagogiem, logoped).
* Aby jak najwcze郾iej pom鏂 dziecku: zaobserwuj w codziennej pracy z dzieckiem, co najskuteczniej mu pomaga, korzystaj z odpowiedniej literatury i fachowej pomocy nauczyciela - terapeuty (w formie terapii indywidualnej i grupowej), b康 w sta造m kontakcie z nauczycielem i pedagogiem szkolnym.
* B康 篡czliwym, pogodnym, cierpliwym przewodnikiem i towarzyszem swego dziecka w jego k這potach szkolnych.
* Chwal i nagradzaj dziecko nie tyle za efekty jego pracy, ile za w這穎ny w ni wysi貫k. Spraw, aby praca z dzieckiem by豉 przyjemna dla was obojga.
Rodzicu pami皻aj!
* Kochaj, ale wymagaj. Okazuj dziecku swoje uczucia.
* Przekazuj dziecku pozytywne informacje o nim (pochodz帷e od ciebie i os鏏 trzecich).
* Dostrzegaj wszystkie osi庵ni璚ia dziecka, nawet bardzo drobne.
* Doceniaj nawet niedoko鎍zone dzie這 dziecka.
* Zanim skrytykujesz, pozw鏊 dziecku wyja郾i.
* Zachowaj umiar w udzielaniu pomocy przy odrabianiu lekcji.
* Przerzu na dziecko odpowiedzialno嗆 za jego nauk.
* Pozw鏊 dziecku podejmowa decyzje o dodatkowych zaj璚iach i innych sprawach.
* Pozw鏊 dziecku wybra kierunek rozwoju i wspieraj je w tym.
* Pozw鏊 dziecku poczu jego sukces. Poka dziecku korzy軼i p造n帷e ze spr鏏owania swoich si w nowej dziedzinie - i nie naciskaj d逝瞠j.
* Okazuj dziecku swoj wiar w jego sukces. Stawiaj poprzeczki na miar w豉snych ambicji.
* Zaufaj dziecku i okazuj mu to zaufanie.
* Naucz si rozmawia z dzieckiem. Naucz si s逝cha dziecka.
* Rozmawiaj z dzieckiem wtedy, gdy panujesz nad swoimi emocjami.
* Nie obarczaj dziecka poczuciem winy. Wyszukuj pozytywy w ka盥ej sytuacji.
* Okazuj zainteresowanie zamiast kontrolowa.
* Nie m闚 "nigdy", "wszystko" i "zawsze".
Z dysleksj w szkole:
* prace pisemne maj by oceniane tylko ze wzgl璠u na tre嗆, b喚dy ortograficzne nie powinny powodowa obni瞠nia oceny;
* b喚dy ortograficzne powinny by zaznaczone i opisane (bez obni瘸nia oceny), tak by ucze u鈍iadomi sobie, jakie b喚dy najcz窷ciej pope軟ia;
* nieobni瘸nie ocen z powodu brzydkiego charakteru pisma, umo磧iwienie pisania sprawdzian闚 drukowanymi literami lub na komputerze;
* zwolnienie z czytania na g這s przy klasie, je郵i ucze s豉bo czyta;
* przy nauce wierszy na pami耩 zadawanie np. dw鏂h zamiast czterech zwrotek, je郵i ucze wolno si uczy;
* ucze z powa積ymi trudno軼iami na podstawie opinii i wniosku rodzic闚 nie musi si uczy dw鏂h j瞛yk闚 obcych.
Z dysleksj na sprawdzianie, egzaminie:
Ucze z dysleksj ma prawo do tego, by w szkole dostosowywano wymagania do jego mo磧iwo軼i. Specjali軼i z poradni wskazuj w opinii zakres ulg przys逝guj帷ych uczniowi. Ucze, kt鏎y w danym roku szkolnym zdawa b璠zie sprawdzian, egzaminy, do ko鎍a wrze郾ia musi dostarczy do szko造 opini o dysleksji. Na podstawie opinii poradni ucze:
* ma prawo do pisania zada egzaminacyjnych w osobnym pomieszczeniu;
* ma 50 proc. wi璚ej czasu na sprawdzian, egzamin;
* przed przyst徙ieniem do pisania nauczyciel powinien przeczyta na g這s tre嗆 zada;
Uczniowie ze stwierdzon dysortografi maj prawo do 豉godniejszego traktowania ortografii (na sprawdzianie b喚dy nie s brane pod uwag, na egzaminie, je郵i ucze zrobi do czterech b喚d闚, nie ma to wp造wu na ocen); b喚dy charakterystyczne dla dysleksji nie s brane pod uwag.
W naszej szkole od kilku ju lat organizujemy we wsp馧pracy z pracownikami Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w klasach pierwszych gimnazjum przesiewowe badania pod k徠em dysleksji. Badania polegaj na wype軟ieniu przez uczni闚 testu przygotowanego przez psychologa i pedagoga (test trwa ok. 45 min.). Po analizie b喚d闚 pracownicy poradni okre郵aj prawdopodobie雟two wyst瘼owania zaburze dyslektycznych i proponuj uczniom przeprowadzenie pe軟ej diagnozy w poradni.
Wi璚ej informacji na ten temat mo瞠cie Pa雟two uzyska u pedagoga szkolnego.
Zegar & Kalendarz
Dzisiaj jest wtorek 24 Pa卡ziernika 2017.
Imieniny obchodz: Rafa, Marcin, Alojzy, Antoni, Areta, Marta
Zaloguj si do e-dziennika
Jeste鄉y na Facebooku
U篡tkownik闚 Online
Go軼i Online: 2
Brak U篡tkownik闚 Online

Zarejestrowanch Uzytkownik闚: 2
Nieaktywowany U篡tkownik: 0
Najnowszy U篡tkownik: sp_bieniewice
Losowa fotografia
Logowanie
Nazwa U篡tkownika

Has這



Zapomniane has這?
Wy郵emy nowe, kliknij TUTAJ.
Copyright © 2015 by Zesp馧 Szk馧 im. Jana Paw豉 II w Bieniewicach. Wszelkie prawa zastrze穎ne.
Optymalizowano dla Internet Explorer 11+, Firefox 31+, Safari 7+ w systemie Windows i Mac OS X, 1280 x 800 pixeli.