Access denied for user 'UNKNOWN_USER'@'localhost' (using password: NO) Szko砤 Podstawowa im. Jana Paw砤 II w Bieniewicach
  Strona G艂贸wna | Dokumenty szkolne | Rekrutacja do szko艂y | Cyfrowa szko艂a | Galeria | Plan lekcji | Kalendarz imprez | Szukaj 15.10.2018 20:04:54  
Nawigacja
Strona G艂贸wna
O szkole...
Misja szko艂y
Dokumenty szkolne
Historia szko艂y
Rekrutacja do szko艂y
Rada Pedagogiczna
Patron szko艂y
Spacer po szkole...
Program "Szkolny Klub Sportowy 2017"
Nauka bez tajemnic
Cyfrowa szko艂a
Akademia Przysz艂o艣ci
B&N
Karta rowerowa
Absolwenci szko艂y
Ciekawe strony
Galeria

Plan lekcji
Rozk艂ad dzwonk贸w
Podr臋czniki szkolne
Kalendarz imprez
Samorz膮d Uczniowski
Rada Rodzic贸w
Konkursy

Biblioteka
Pedagog i Psycholog
艢wietlica szkolna
Sekretariat
Profilaktyka
Pedagog Terapeuta
Logopeda

Szukaj
Ostatnie Artyku硑
Absolwenci szko艂y -...
Absolwenci szko艂y -...
Absolwenci szko艂y -...
Nowy plac zabaw dla ...
Absolwenci szko艂y -...
Pedagog i Psycholog


"Dobra szko艂a - to przede wszystkim m膮dra szko艂a.
Niechaj w pracy wychowawczej wszyscy zaanga偶owani w ni膮 ludzie,
poczuj膮 si臋 zwi膮zani
najpi臋kniejszym zadaniem - zadaniem cierpliwego i pe艂nego spokojnej m膮dro艣ci
ukazywania dojrzewaj膮cym ludziom, jak by膰 cz艂owiekiem naprawd臋 ..."

Karol Wojty艂a


PEDAGOG SZKOLNY

mgr Anna Ludwin - W艂aszczuk


(Godziny pracy w roku szkolnym 2017/2018).
Poniedzia艂ek 10.00 - 15.00
Wtorek 8.00 - 13.00
艢roda 10.30 - 15.00
Czwartek 10.00 - 15.00
Pi膮tek 8.00 - 12.00




PSYCHOLOG

mgr Marta Krzeszowska


(Godziny pracy w roku szkolnym 2015/2016).
Poniedzia艂ek 8.00 - 13.00
Wtorek 10.00 - 14.00
艢roda 8.00 - 13.00
Czwartek 8.00 - 13.00
Pi膮tek 9.00 - 13.00



Je艣li jeste艣 UCZNIEM pami臋taj, 偶e mo偶esz zwraca膰 si臋 do pedagoga i psychologa szkolnego m.in. w sytuacjach gdy:
* czujesz si臋 samotny, niezrozumiany,
* nie potrafisz porozumie膰 si臋 z nauczycielem,
* masz k艂opoty rodzinne,
* Twoja rodzina jest w trudnej sytuacji materialnej,
* nie czujesz si臋 bezpiecznie,
* chcesz pomóc innym, lecz nie wiesz jak to zrobi膰,
* masz ciekawe pomys艂y i chcesz si臋 nimi podzieli膰,
* nie wiesz jak膮 szko艂臋 wybra膰,
* jest co艣 z czym nie mo偶esz sobie poradzi膰.

Je偶li jeste艣 RODZICEM mo偶esz liczy膰 na pomoc pedagoga i psychologa w sytuacji gdy:
* zauwa偶asz u dziecka trudno艣ci w uczeniu si臋,
* potrzebujesz wsparcia w procesie wychowania,
* szukasz dla swojego dziecka odpowiedniej szko艂y ponadgimnazjalnej,
* Twoja rodzina jest w trudnej sytuacji materialnej,
* niepokoi Ci臋 zachowanie dziecka,
* szukasz informacji na temat substancji psychoaktywnych zagra偶aj膮cych wspó艂czesnej m艂odzie偶y,
* Twoje dziecko by艂o lub jest pod opiek膮 poradni psychologiczno-pedagogicznej i chcecie, aby wydana opinia by艂a respektowana w naszej szkole,
* chcesz, aby Wasze dziecko zosta艂o obj臋te opiek膮 w poradni psychologiczno-pedagogicznej,
* masz jakiekolwiek pytania i nie wiecie do kogo si z nimi zwrósi臋.

DYSLEKSJA
Dysleksja rozwojowa to specyficzne trudno艣ci w nauce czytania i pisania. W dysleksji mog膮 wyst膮pi膰 zaburzenia mowy, uwagi, koncentracji i pami臋ci. Z dysleksj膮 powi膮zane s膮 na og贸艂 nastepuj膮ce poj臋cia:
* dysleksja - specyficzne trudno艣ci w czytaniu
* dysortografia - specyficzne trudno艣ci w pisaniu, przejawiaj膮ce si臋 pope艂nianiem r贸偶nego typu b艂臋d贸w, w tym ortograficznych
* dysgrafia - zniekszta艂cenia strony graficznej pisma, brzydkie, niekaligraficzne pismo
* dyskalkulia - specyficzne trudno艣ci w rozwi膮zywaniu najprostszych nawet zada艅 matematycznych, np. trudno艣ci w dodawaniu czy mno偶eniu
Objawy trudno艣ci w nauce:
* w pisaniu
- trudno艣ci z utrzymaniem pisma w liniaturze zeszytu, trudno艣ci w przepisywaniu
- mylenie liter o podobnym kszta艂cie, trudno艣ci w pisaniu wyraz贸w ze zmi臋kczeniami
- opuszczanie drobnych element贸w liter, gubienie liter
- b艂臋dy ortograficzne, zniekszta艂canie graficznej strony pisma, wolne tempo pisania
- niew艂a艣ciwe stosowanie ma艂ych i wielkich liter, trudno艣ci w r贸偶nicowaniu wyraz贸w podobnie brzmi膮cych (np. bu艂ka - p贸艂ka)
* w czytaniu
- wolne tempo, niepewne, "wym臋czone", zamiana liter, opuszczanie liter
- rozpoznawanie napis贸w po cechach przypadkowych
- przestawianie liter w wyrazie, co zmienia jego sens, niech臋膰 do czytania, zw艂aszcza g艂o艣nego
- trudno艣ci w dzieleniu d艂u偶szych wyraz贸w na sylaby i syntezie sylab
* trudno艣ci wyst臋puj膮ce w nauce innych przedmiot贸w
- trudno艣ci w rysowaniu
- trudno艣ci w nauce j臋zyk贸w obcych
- trudno艣ci w uczeniu si臋 pami臋ciowym - tabliczka mno偶enia, nauka wierszy, ci膮gi s艂owne
- trudno艣ci w nauce geografii
- trudnosci w nauce geometrii
- trudno艣ci wyst臋puj膮ce na lekcjach wychowania fizycznego
- nier贸wnomierna koncentracja uwagi, wolne tempo pracy
Z dysleksji nie mo偶na si臋 wyleczy膰, nie mo偶na z niej wyrosn膮膰. Zostaje z cz艂owiekiem na ca艂e 偶ycie. Mo偶na nauczy臋 si臋 z ni膮 sobie radzi膰.
Dekalog dla rodzic贸w dzieci dyslektycznych wg prof. Marty Bogdanowicz
NIE - "nie czy艅 bli藕niemu, co Tobie niemi艂e".
* Nie traktuj dziecka jak chorego, kalekiego, niezdolnego, z艂ego lub leniwego.
* Nie karz, nie wy艣miewaj w nadziei, 偶e zmobilizujesz je to do pracy.
* Nie 艂ud藕 si臋, 偶e dziecko "samo z tego wyro艣nie", "we藕mie si臋 w gar艣膰", "przysi膮dzie fa艂d贸w" lub, 偶e kto艣 je z tego "wyleczy".
* Nie spodziewaj si臋, 偶e k艂opoty dziecka pozbawionego specjalistycznej pomocy ogranicz膮 si do czytania i pisania i sko艅cz膮 si臋 w m艂odszych klasach szko艂y podstawowej.
* Nie ograniczaj dziecku zaj臋膰 pozalekcyjnych, aby mia艂o wi臋cej czasu na nauk臋, ale i nie zwalniaj go z systematycznych 膰wicze艅.
TAK - "strze偶onego Pan B贸g strze偶e". * Staraj si臋 zrozumie膰 swoje dziecko, jego potrzeby, mo偶liwo艣ci i ograniczenia.
* Spr贸buj jak najwcze艣niej zaobserwowa膰 trudno艣ci dziecka: na czym polegaj膮 i co jest ich przyczyn膮. Skonsultuj si臋 ze specjalist膮 (psychologiem, pedagogiem, logoped膮).
* Aby jak najwcze艣niej pom贸c dziecku: zaobserwuj w codziennej pracy z dzieckiem, co najskuteczniej mu pomaga, korzystaj z odpowiedniej literatury i fachowej pomocy nauczyciela - terapeuty (w formie terapii indywidualnej i grupowej), b臋d膮 w sta艂ym kontakcie z nauczycielem i pedagogiem szkolnym.
* B膮d藕 偶yczliwym, pogodnym, cierpliwym przewodnikiem i towarzyszem swego dziecka w jego kopotach szkolnych.
* Chwal i nagradzaj dziecko nie tyle za efekty jego pracy, ile za w艂o偶ony w ni膮 wysi艂ek. Spraw, aby praca z dzieckiem by艂a przyjemna dla was obojga.
Rodzicu pami臋taj!
* Kochaj, ale wymagaj. Okazuj dziecku swoje uczucia.
* Przekazuj dziecku pozytywne informacje o nim (pochodz膮ce od ciebie i os贸b trzecich).
* Dostrzegaj wszystkie osi膮gni臋cia dziecka, nawet bardzo drobne.
* Doceniaj nawet niedoko艅czone dzie艂o dziecka.
* Zanim skrytykujesz, pozw贸l dziecku wyja艣ni膰.
* Zachowaj umiar w udzielaniu pomocy przy odrabianiu lekcji.
* Przerzu膰 na dziecko odpowiedzialno艣膰 za jego nauk臋.
* Pozw贸l dziecku podejmowa膰 decyzje o dodatkowych zaj臋ciach i innych sprawach.
* Pozw贸l dziecku wybra膰 kierunek rozwoju i wspieraj je w tym.
* Pozw贸l dziecku poczu膰 jego sukces. Poka偶 dziecku korzy艣ci p艂yn膮ce ze spr贸bowania swoich si w nowej dziedzinie - i nie naciskaj d艂u偶ej.
* Okazuj dziecku swoj膮 wiar臋 w jego sukces. Stawiaj poprzeczki na miar膮 w艂asnych ambicji.
* Zaufaj dziecku i okazuj mu to zaufanie.
* Naucz si臋 rozmawia膰 z dzieckiem. Naucz si臋 s艂ucha膰 dziecka.
* Rozmawiaj z dzieckiem wtedy, gdy panujesz nad swoimi emocjami.
* Nie obarczaj dziecka poczuciem winy. Wyszukuj pozytywy w ka偶dej sytuacji.
* Okazuj zainteresowanie zamiast kontrolowa膰.
* Nie m贸w "nigdy", "wszystko" i "zawsze".
Z dysleksj膮 w szkole:
* prace pisemne maj膮 by膰 oceniane tylko ze wzgl臋du na tre艣膰, b艂臋dy ortograficzne nie powinny powodowa膰 obni偶enia oceny;
* b艂臋dy ortograficzne powinny by膰 zaznaczone i opisane (bez obni偶ania oceny), tak by ucze艅 u艣wiadomi艂 sobie, jakie b艂臋dy najcz臋ciej pope艂nia;
* nieobni偶anie ocen z powodu brzydkiego charakteru pisma, umo偶liwienie pisania sprawdzian贸w drukowanymi literami lub na komputerze;
* zwolnienie z czytania na gos przy klasie, je艣li ucze艅 s艂abo czyta;
* przy nauce wierszy na pami臋膰 zadawanie np. dw贸ch zamiast czterech zwrotek, je艣li ucze艅 wolno si臋 uczy;
* ucze艅 z powa偶nymi trudno艣ciami na podstawie opinii i wniosku rodzic贸w nie musi si臋 uczy膰 dw贸ch j臋zyk贸w obcych.
Z dysleksj膮 na sprawdzianie, egzaminie:
Ucze艅 z dysleksj膮 ma prawo do tego, by w szkole dostosowywano wymagania do jego mo偶liwo艣ci. Specjali艣ci z poradni wskazuj膮 w opinii zakres ulg przysuguj膮cych uczniowi. Ucze艅, kt贸ry w danym roku szkolnym zdawa膰 b臋dzie sprawdzian, egzaminy, do ko艅ca wrze艣nia musi dostarczy膰 do szko艂y opini臋 o dysleksji. Na podstawie opinii poradni ucze艅:
* ma prawo do pisania zada艅 egzaminacyjnych w osobnym pomieszczeniu;
* ma 50 proc. wi臋cej czasu na sprawdzian, egzamin;
* przed przyst膮pieniem do pisania nauczyciel powinien przeczyta膰 na g艂os tre艣膰 zada艅;
Uczniowie ze stwierdzon膮 dysortografi膮 maj膮 prawo do 艂agodniejszego traktowania ortografii (na sprawdzianie b艂臋dy nie s膮 brane pod uwag臋, na egzaminie, je艣li ucze艅 zrobi do czterech b艂臋d贸w, nie ma to wp艂ywu na ocen臋); b艂臋dy charakterystyczne dla dysleksji nie s膮 brane pod uwag臋.
W naszej szkole od kilku ju偶 lat organizujemy we wsp贸艂pracy z pracownikami Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w klasach pierwszych gimnazjum przesiewowe badania pod k膮tem dysleksji. Badania polegaj膮 na wype艂nieniu przez uczni贸w testu przygotowanego przez psychologa i pedagoga (test trwa ok. 45 min.). Po analizie b艂臋d贸w pracownicy poradni okre艣laj膮 prawdopodobie艅stwo wyst臋powania zaburze艅 dyslektycznych i proponuj膮 uczniom przeprowadzenie pe艂nej diagnozy w poradni.
Wi臋cej informacji na ten temat mo偶ecie Pa艅stwo uzyska艅 u pedagoga szkolnego.
Zegar & Kalendarz
Dzisiaj jest poniedzia砮k 15 Paziernika 2018.
Imieniny obchodz: Teresa, Jadwiga, Florentyna, Aurelia, Leonard
Zaloguj si锟 do e-dziennika
Jeste秏y na Facebooku
U縴tkownik體 Online
Go禼i Online: 1
Brak U縴tkownik體 Online

Zarejestrowanch Uzytkownik體: 2
Nieaktywowany U縴tkownik: 0
Najnowszy U縴tkownik: sp_bieniewice
Losowa fotografia
Logowanie
Nazwa U縴tkownika

Has硂



Zapomniane has硂?
Wy秎emy nowe, kliknij TUTAJ.
Copyright © 2017 by Szko砤 Podstawowa im. Jana Paw砤 II w Bieniewicach. Wszelkie prawa zastrze縪ne.
Optymalizowano dla Internet Explorer 11+, Firefox 31+, Safari 7+ w systemie Windows i Mac OS X, 1280 x 800 pixeli.