Access denied for user 'UNKNOWN_USER'@'localhost' (using password: NO) Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Bieniewicach
  Strona Główna | Dokumenty szkolne | Rekrutacja do szkoły | Galeria | Plan lekcji | Kalendarz imprez | Szukaj 29.03.2024 12:13:35
Nawigacja
Patron szkoły
Spacer po szkole...
Udział w programach UE
Program "Szkolny Klub Sportowy 2017"
B&N
Karta rowerowa
Program "Błońskie szkoły kompetencji"
E-Szkoły
Laboratoria przyszłości
Projekt „Ponadnarodowa mobilność uczniów”
Galeria

Ostatnie Artykuły
Absolwenci szkoły -...
Nowy plac zabaw dla ...

Klasy szóste poznają Kraków i okolice
          Są w Polsce takie miejsca, które każdy Polak przynajmniej raz w życiu powinien odwiedzić, by móc poznać prawdziwie dziedzictwo własnego kraju. To właśnie między innymi Wieliczka i Kraków – miasto królów, historyczne serce Polski, ostoja kultury i sztuki.
Uczniowie klas VIa i VIb, w dniach 29 września - 1 października 2021 roku odbyli wspólną wycieczkę, podczas której zwiedzali zabytki Krakowa, przeszli podziemną trasę Kopalni Soli w Wieliczce oraz spędzali miło czas w Rodzinnym Parku Rozrywki „Energylandia” w Zatorze.
Pierwszy dzień wycieczki dostarczył nam wielu wrażeń podczas wędrówki trasą turystyczną w kopalni w Wieliczce. Aby dotrzeć do zjawiskowej kopalni, musieliśmy pokonać blisko 400 schodów, jednak dla takich widoków warto było. Poznaliśmy historię zabytkowej kopalni, której początki sięgają czasów średniowiecza, dowiedzieliśmy się o tradycjach i obyczajach wielickich górników, podziwialiśmy prawdziwe cuda wykonane w soli: m.in. wspaniałe kaplice zdobione solnymi rzeźbami i płaskorzeźbami, żyrandole, urokliwe podziemne jeziora, stare wyrobiska o oryginalnej drewnianej zabudowie, dawne narzędzia górnicze oraz zachowane ślady prac w dawnej kopalni. Najbardziej zachwycił nas wystrój wydrążonej w XIX wieku kaplicy św. Kingi.
Usatysfakcjonowani i pełni wrażeń pojechaliśmy do hotelu „Barka” w Kalwarii Zebrzydowskiej, aby wypocząć i zebrać siły na kolejny dzień czekających nas atrakcji.
W drugim dniu udaliśmy się do długo wyczekiwanego przez nas parku rozrywki „Energylandia”, który okazał się strzałem w dziesiątkę. Przechodząc przez bramki wejściowe znaleźliśmy się jakby w innym wymiarze, gdzie unosił się bajkowy klimat. Tam czekało na nas mnóstwo atrakcji, karuzel, kolejek górskich. Wszyscy spędziliśmy tam cały dzień i byliśmy przeszczęśliwi. Zdążyliśmy wybawić się na atrakcjach najbardziej ekstremalnych (takich jak np. „Mayan”, „Zadra”, „Formuła”, Mega Roller Coaster „Hyperion”).
Ostatniego dnia zwiedzaliśmy Kraków, który przywitał nas serdecznie mnogością zabytków, niezwykłym klimatem. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od zwiedzania Wawelu, dawnej siedziby polskich królów. Tam zobaczyliśmy słynną wawelską Katedrę i znajdujące się w niej groby królewskie, miejsca gdzie sztuka, architektura i historia krzyżują się ze sobą na każdym kroku. Widzieliśmy również najsłynniejszy dzwon w Polsce - mowa oczywiście o dzwonie Zygmunta. Tuż nieopodal wzgórza wawelskiego natrafiliśmy na Smoczą Jamę, domostwo smoka uprzykrzającego życie mieszkańcom Krakowa.
Rynek Główny, czyli mocno bijące serce dawnej stolicy Polski, zaprezentował nam perłę renesansu polskiego – Sukiennice, w których mieszczą się liczne kramy z różnorodnymi pamiątkami, dziełami rzemiosła artystycznego i biżuterią. Odwiedziliśmy kościół Mariacki, wewnątrz którego znajduje się XV- wieczny drewniany ołtarz wykonany przez słynnego rzeźbiarza Wita Stwosza a z północnej wieży kościoła grany jest codziennie słynny hejnał. W Krakowie odnaleźliśmy także okazały pomnik Adama Mickiewicza, gotycką wieżę Ratuszową mającą 70 m, przepiękne krakowskie kamienice i słynne „Okno Papieskie”.
Wszyscy żałowaliśmy, że czas tak szybko upływał bo oznaczało to, że wycieczka dobiega końca. Cała wyprawa była bardzo udana, dla niektórych z nas była to niewątpliwie przygoda życia, która była przepełniona niezapomnianymi wrażeniami.