Access denied for user 'UNKNOWN_USER'@'localhost' (using password: NO) Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Bieniewicach
  Strona Główna | Dokumenty szkolne | Rekrutacja do szkoły | Galeria | Plan lekcji | Kalendarz imprez | Szukaj 22.11.2024 01:07:12  
Nawigacja
Strona Główna
O szkole...
Misja szkoły
Dokumenty szkolne
Godziny dostępności nauczycieli
Historia szkoły
Rada Pedagogiczna
Rekrutacja do szkoły
Patron szkoły
Spacer po szkole...
Udział w programach UE
Program "Szkolny Klub Sportowy 2017"
B&N
Karta rowerowa
Program "Błońskie szkoły kompetencji"
E-Szkoły
Laboratoria przyszłości
Projekt „Ponadnarodowa mobilność uczniów”
Galeria

Plan lekcji
Podręczniki szkolne
Rozkład dzwonków
Kalendarz imprez
Samorząd Uczniowski
Rada Rodziców
Konkursy
Gazetka szkolna

Świetlica szkolna
Pedagog i Psycholog
Profilaktyka
Sekretariat
Biblioteka
Pedagog Terapeuta
Logopeda
Szukaj



Ostatnie Artykuły
Absolwenci szkoły -...
Absolwenci szkoły -...
Absolwenci szkoły -...
Absolwenci szkoły -...
Nowy plac zabaw dla ...

Jak powstaje prąd
          W arsztaty eksperymentalne „Skąd się bierze prąd”.

23.10.2023r. uczniowie klasy 6a brali udział w bezpłatnych warsztatach eksperymentalnych „Skąd się bierze prąd”. Warsztaty organizowane były w ramach projektu „Fizyczna karuzela” na Wydziale Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego. Podczas warsztatów uczniowie poznali czym jest „elektryczny świat”.
Na zajęciach zostały omówione odnawialne i alternatywne źródła energii. Prowadzący warsztaty doktorant p. Mateusz Winkowski omówił budowę i zasadę działania prądnicy (generatora). Następie wszyscy uczniowie sprawdzali jak za pomocą swoich mięśni można zamienić energię mechaniczną w energię elektryczną, której efektem było świecenie żarówki w układzie doświadczalnym. Uczestnicy warsztatów dowiedzieli się również jak działa elektrownia wodna czy wiatrowa. Dużą frajdę sprawił uczniom samodzielnie wykonany eksperyment z wiatrakiem, którego śmigła wprawiane były w ruch wydmuchiwanym przez usta powietrzem. Każdy mocno się przykładał, aby wytworzyć jak największy prąd wskazywany przez miernik. To doświadczenie ilustrowało działanie elektrowni wiatrowej.
Równie ciekawym eksperymentem było wprawianie w ruch zabawek za pomocą energii pochodzącej ze światła lampy halogenowej. Uczestnicy warsztatów sprawdzili, słuszność zastosowania elektrowni słonecznych (paneli fotowoltaicznych).
Na końcu klasa dowiedziała się jak działają ogniwa chemiczne (baterie). Do tej części wiedzy również prowadzący przygotował doświadczenie. Podzielił uczniów na grupy. Każda miała za zadanie zbudować obwód składający się z diody, ziemniaków, przewodów oraz prętów miedzianych i cynowych. Po odpowiednim połączeniu elementów wszyscy uzyskali pożądany efekt, czyli świecenie diody. W eksperyment zaangażował się również wychowawca klasy p. B. Piwowarski, który wraz ze swoim zespołem dzielnie pracował nad dodatkowymi udoskonaleniami obwodu. Zatem wnioskiem z doświadczenia jest fakt, że przy pomocy ziemniaka można wytworzyć prąd.
Samodzielnie wykonywane doświadczenia podczas warsztatów eksperymentalnych uczą kreatywności, współdziałania w grupie i umiejętności wyciągania wniosków, a przy tym dają możliwość równie ważnej fantastycznej zabawy.
Renata Soprych (nauczycielka fizyki i techniki)




Komentarze
Brak komentarzy.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Brak ocen.
Zaloguj się do e-dziennika
Jesteśmy na Facebooku
Użytkowników Online
Gości Online: 12
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanch Uzytkowników: 3
Nieaktywowany Użytkownik: 0
Najnowszy Użytkownik: bartek
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.