Access denied for user 'UNKNOWN_USER'@'localhost' (using password: NO) Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Bieniewicach
  Strona Główna | Dokumenty szkolne | Rekrutacja do szkoły | Galeria | Plan lekcji | Kalendarz imprez | Szukaj 24.11.2024 09:02:42  
Nawigacja
Strona Główna
O szkole...
Misja szkoły
Dokumenty szkolne
Godziny dostępności nauczycieli
Historia szkoły
Rada Pedagogiczna
Rekrutacja do szkoły
Patron szkoły
Spacer po szkole...
Udział w programach UE
Program "Szkolny Klub Sportowy 2017"
B&N
Karta rowerowa
Program "Błońskie szkoły kompetencji"
E-Szkoły
Laboratoria przyszłości
Projekt „Ponadnarodowa mobilność uczniów”
Galeria

Plan lekcji
Podręczniki szkolne
Rozkład dzwonków
Kalendarz imprez
Samorząd Uczniowski
Rada Rodziców
Konkursy
Gazetka szkolna

Świetlica szkolna
Pedagog i Psycholog
Profilaktyka
Sekretariat
Biblioteka
Pedagog Terapeuta
Logopeda
Szukaj



Ostatnie Artykuły
Absolwenci szkoły -...
Absolwenci szkoły -...
Absolwenci szkoły -...
Absolwenci szkoły -...
Nowy plac zabaw dla ...
Lektura inspiruje...
          Dzieci z Bullerbyn” to jedna z najpopularniejszych powieści szwedzkiej pisarki Astrid Lindgren. Ciepła, pełna przygód i humoru opowieść jest historią znaną kilku pokoleniom czytelników.
Chociaż uczymy się zdalnie, nie przeszkodziło to uczniom klasy 2 b przeczytać i omówić tej lektury.
Dzieci poznały mieszkańców Bullerbyn, maleńkiej szwedzkiej wioski, która liczyła zaledwie trzy zagrody ale jak się okazało wcale nie jest tam nudno. Każdy dzień, z pozoru zwyczajny, staje się świetną przygodą. Można łowić raki, spać w stogu siana, szukać skarbów, założyć spółdzielnię wiśniową oraz przesyłać wiadomości sznurkową pocztą. A najważniejsze, że przyjaciele i rodzina zawsze są blisko.
Przygody głównych bohaterów bardzo podobały się uczniom. Uwieńczeniem tego wszystkiego było wykonanie makiety „W Bullerbyn".
Zainspirowani lekturą, w domowym zaciszu, niekiedy przy niewielkiej pomocy rodziców dzieci wykonały przepiękne prace - oceńcie sami.


Nagrody dla laureatów konkursu filmowego
          Uwaga uczestnicy konkursu filmowego! Nagrody czekają!
Już dużo wcześniej poznaliśmy wyniki konkursu na najciekawszy filmik prezentujący ćwiczenia w ramach wychowania fizycznego w warunkach domowych.
Konkurs miał na celu kształtowanie w dzieciach nawyków regularnego uprawiania sportu, popularyzację aktywności fizycznej jako elementu profilaktyki urazów oraz zmniejszenia ryzyka zachorowań, podniesienie świadomości nt. wpływu regularności zajęć fizycznych na kondycję psychofizyczną uczniów, przy jednoczesnym zwróceniu uwagi na zachowanie należytych środków bezpieczeństwa podczas uprawiania sportu w czasie pandemii.
Gratulujemy raz jeszcze laureatom oraz wyróżnionym w konkursie i zapraszamy po odbiór nagród.
Czekają one na wszystkich uczestników i będzie można je odebrać w budynku szkoły w dyżurce u Pań woźnych - od wtorku 20 kwietnia w godz. 8.00 - 15.00.
Rekrutacja do kasy I
          Dyrekcja Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Bieniewicach, informuje rodziców uczniów rozpoczynających od września 2021 roku naukę w klasie I, że komisja rekrutacyjna zakończyła prace.
Wszystkie złożone przez rodziców/opiekunów podania - zarówno z obwodu jak i spoza obwodu - zostały rozpatrzone pozytywnie.
Wyniki konkursu fotograficznego "Przebudzenie wiosny"
          Przez prawie cały marzec można było przesyłać zdjęcia, na których mieliście szansę uchwycić pierwsze zwiastuny wiosny. Niezwykle cieszy duże zainteresowanie naszych uczniów konkursem (a co za tym idzie – otaczającą przyrodą), na co wskazuje ilość przesłanych zdjęć.
Chociaż okres przedwiosenny był w tym roku wyjątkowo zimny i niesprzyjający nadejściu oznak wiosny, to fotografie, które napłynęły były piękne, niepowtarzalne i bardzo barwne, dlatego trudno było podjąć decyzje, kogo nagrodzić. Niestety takie są warunki konkursu…
Poniżej przedstawiamy wyniki:
I miejsce:
- Rafał Pietrzak (kl. II B);
- Asia Mrozek (kl. VI B);
- Lena Adamska (kl. VI B);

✅ II miejsce:
- Laura Adamska (kl. VII C);
- Adam Szypke (kl. V B);
- Tomek Kamiński (kl. VI C);

✅ III miejsce:
- Zosia Redzisz (kl. IV B);
- Eliza Pokropek (kl. VI B);
- Julia Gwiazda (kl. VII C);

✅ Wyróżnienie:
- Tymek Kamiński (kl. I A);
- Natalia Szypke (kl. VII C);
- Matylda Łagowska (kl. VII C);

Gratulujemy zwycięzcom i informujemy, że nagrody oraz dyplomy czekają do odbioru w budynku szkoły w dyżurce u Pań woźnych - od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 - 15.00.








Wielkanocne życzenia



Wirtualna wystawa prac plastycznych
"W Wielkanocny dzień do domu
przyszły białe bazie w gości,
by pisankom po kryjomu
kolorów zazdrościć"
Jerzy Ficowski, Kolorowe bazie

          Święta Wielkanocne tuż, tuż… O wyjątkową atmosferę oraz radosny nastrój zbliżających się świąt zadbali uczniowie, którzy przygotowali ozdoby wielkanocne. Wśród wielkanocnych dekoracji podziwiać można oryginalnie wykonane pisanki, stroiki, zajączki, koszyczki a także tradycyjne kartki.
Zapraszamy do wirtualnej wystawy wielkanocnych prac plastycznych.









Światowy Dzień Autyzmu
          Polska Na Niebiesko to kampania społeczna, mająca na celu uświadomić jak najwięcej osób czym jest autyzm. Mówiąc głośno o autyzmie zwiększamy świadomość, a także tolerancję wśród społeczeństwa.
2 kwietnia to Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. Według Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) autyzm występuje u 1 na 100 dzieci, co oznacza, że w Polsce żyje ok. 400 tys. osób z autyzmem. Nie wynaleziono dotąd lekarstwa na autyzm i dlatego powinniśmy zrobić wszystko, aby osobom z autyzmem żyło się lepiej. Niestety, świadomość społeczna w Polsce nadal jest niewystarczająca. Często dzieci z autyzmem są odbierane jako źle wychowane lub niegrzeczne, a dorośli jako dziwacy.
Światowy Dzień Świadomości Autyzmu ma uświadomić, że są wśród nas osoby, które mają problem z mówieniem, postrzeganiem świata, rozumieniem relacji społecznych. W odmienny sposób odbierają wrażenia zmysłowe. Postrzeganie świata przez osobę z autyzmem jest inne – nie gorsze ani lepsze, po prostu inne. Starajmy się zrozumieć.
Przyłączmy się i my!

Świat autyzmu (kliknij)


Dzisiaj w dobie pandemii koronawirusa udział uczniów i nauczycieli w obchodach Dnia Autyzmu w Błoniu jest tylko wspomnieniem. Żałujemy, że nie możemy uczestniczyć w akcji ale wierzymy, że w przyszłym roku tam będziemy.





Ozdoby wielkanocne
"Wkrótce święta wielkanocne,
my się już cieszymy,
wesołego alleluja
wszystkim dziś życzymy"


          Wielkanocy czas zbliża się nieubłaganie, najwyższa więc była pora aby jak co roku na lekcjach plastyki przygotować świąteczne dekoracje.
Zajęcia plastyczne to nie tylko świetna zabawa, ale również doskonały sposób na rozwój kreatywności dziecka i manualnych zdolności. Te rozbudzające wyobraźnię zajęcia poprawiają koncentrację i rozwijają koordynację ruchową.
Przygotowując się do obchodów Świąt Wielkanocnych, naszą działalność na lekcjach zaczynaliśmy od własnoręcznego przygotowania świątecznych kartek do wysłania naszym bliskim, stroików wielkanocnych, zajączków, kurczaków, zawieszek i pisanek, które zdobić będą stoły wielkanocne oraz koszyczki ze święconką.
Do realizacji projektów wykorzystywaliśmy różne materiały i techniki wykonania. Zadanie było trochę utrudnione bo bazowaliśmy głównie na materiałach, które wcześniej mieliśmy zgromadzone w swoich „domowych skrzyneczkach rozmaitości" (kredki, farby, bibuła, serwetki, różnorodne papiery, masa solna, filc itp.).
Pomimo pandemii, nauczania zdalnego z pewnością był to sposób na konstruktywne spędzenie czasu w gronie rówieśników.
Zajęcia z pewnością dały możliwość uczniom czerpania mnóstwa radości podczas tworzenie ręcznie robionych ozdób - tym razem wielkanocnych.












Eliminacje szklone klas I - III konkursu W"Warszawska Syrenka"
          26 marca w naszej szkole odbył się pierwszy etap 44. Konkursu Recytatorskiego ”Warszawska Syrenka” dla uczniów z klas I - III.
„Warszawska Syrenka" to najpopularniejszy mazowiecki konkurs recytatorski dla dzieci i młodzieży, który daje możliwość żywego kontaktu ze słowem, z najwybitniejszą polską i światową poezją. W tym roku, ze względu na sytuację epidemiczną, odbywa się w innej formie niż tradycyjna. Zrezygnowano z prezentacji bezpośrednich i uczniowie przesyłali nagrania swoich wystąpień w formie audio-video.
Każdy z uczestników wykazał się piękną deklamacją wybranego przez siebie utworu. Po wysłuchaniu wszystkich uczniów zgłoszonych do konkursu, komisja w składzie:
Katarzyna Mielcarz, Mariola Wysińska, Lidia Bogusiewicz,
wyłoniła zwycięzców oraz przyznała wyróżnienia.

Laureatami zostali:
Jan Majchrzyk, klasa 1b;
Magdalena Roguska, klasa 1a;
Tomasz Ziarno, klasa 1a;
Nina Dutkiewicz, klasa 2a.

Wszystkim uczestnikom bardzo dziękujemy za udział w eliminacjach i gratulujemy świetnie przygotowanych recytacji!
Konkurs "Warszawska Syrenka" - eliminacje szkolne
          Warszawska Syrenka to konkurs z wieloletnią tradycją, który pobudza wrażliwość na piękno poezji oraz odkrywa młode talenty recytatorskie. W konkursie biorą udział uczniowie klas 0-VIII szkoły podstawowej. Dzieci przechodzą przez kilka szczebli eliminacji – eliminacje szkolne, gminne, powiatowe, finałowe i są oceniane w trzech kategoriach wiekowych:
I kategoria - klasy 0-III (od 6-ciu lat),
II kategoria - klasy IV-VI,
III kategoria - klasy VII-VIII.
Uczestnicy tych kategorii muszą przygotować dwa utwory (dwa wiersze lub jeden wiersz i jeden fragment prozy) – o tematyce dowolnej. Utwory powinny prezentować jak najlepiej możliwości interpretacyjne recytującego. Należy zwrócić szczególną uwagę, aby wybrane przez recytatora dwa utwory były zróżnicowane w treści i nastroju. Łączny czas trwania prezentacji nie może przekroczyć 3 minut.
Przy ocenie brane będą pod uwagę:
• dobór repertuaru,
• interpretację utworu,
• kulturę mowy,
• ogólny wyraz artystyczny.

26 marca w naszej szkole odbyły się eliminacje szkolne w kategorii klas IV - VI i VII-VIII. Jury w składzie: Edyta Włodarska, Ewa Stolarczyk i Marzena Lesiak, po przesłuchaniu uczestników konkursu wytypowało do etapu gminnego następujące osoby:

w kategorii klas IV-VI
Hubert Lipowski, klasa VA;
Angelika Bik, klasa VB;
Miriam Wachowiak, klasa VIC;

w kategorii klas VI-VIII
Iga Mielcarz, klasa VIIA;
Kinga Olszak, klasa VIIIA;
Gracjan Iwaróg, klasa VIIIAa;

Jurorzy przyznali również wyróżnienia dla Aleksandry i Barbary Ryszki z klasy VIB oraz Zofii Redzisz z klasy IVB.
Wszystkim serdecznie gratulujemy a laureatom życzymy powodzenia w eliminacjach gminnych.
Powitanie wiosny
"Kto przychodzi do nas
O tej porze roku?
Jest pachnąca i radosna
Czy wiesz kto to? Wiosna."

           I. Salach

          Wiosna to czas, kiedy przyroda budzi się do życia po długim, zimowym śnie. Tradycją już jest, że 21 marca witamy wiosnę topienie lub palenie Marzanny, wspólne zabawy i spacery.
Pierwszy dzień wiosny w czasie narodowej kwarantanny to wyjątkowy dzień. Jak spędzić go radośnie bez konieczności wychodzenia z domu?
Okazuje się, że pierwszy dzień wiosny bez wychodzenia z domu nie musi być nudny. Oczywiście, fajniej byłoby powitać tę najpiękniejsza porę roku w czasie spaceru nad rzeką, wspólne zabawy, konkursy, ale tym razem to było raczej niemożliwe. W naszej szkole wymyśliliśmy więc coś, co zastąpiło nam nasze tradycje na czas epidemii.
W poniedziałek 22 marca, uczniowie przygotowali wiosenne ozdoby do swoich pokoi, niektórzy - aby tradycji stało się zadość - Marzannę topili w wannie. Jeszcze inni postanowili zmienić fryzurę, bo odmiana wizerunku za pomocą fryzury jest tą zmianą, na którą wiosną decydujemy się najczęściej.
Dużym zaskoczeniem dla uczniów była nieoczekiwana zamiana nauczycieli podczas lekcji. Byli bardzo zdziwieni, kiedy na przykład na lekcji matematyki pojawił się nauczyciel języka angielskiego. Najpierw przekonywali, że nauczyciel się pomylił, ale ostatecznie zarówno i pomysł, i lekcje podobały się.
Było więc wesoło, śmiesznie i wiosennie.











Strona 63 z 187 << < 60 61 62 63 64 65 66 > >>
Zaloguj się do e-dziennika
Jesteśmy na Facebooku
Użytkowników Online
Gości Online: 1
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanch Uzytkowników: 3
Nieaktywowany Użytkownik: 0
Najnowszy Użytkownik: bartek
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.