Access denied for user 'UNKNOWN_USER'@'localhost' (using password: NO) Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Bieniewicach
  Strona Główna | Dokumenty szkolne | Rekrutacja do szkoły | Plan lekcji | Kalendarz imprez | Szukaj 05.07.2025 16:37:07  
Nawigacja
Strona Główna
O szkole...
Misja szkoły
Dokumenty szkolne
Godziny dostępności nauczycieli
Historia szkoły
Rada Pedagogiczna
Rekrutacja do szkoły
Patron szkoły
Spacer po szkole...
Program "Szkolny Klub Sportowy 2017"
Karta rowerowa
Program "Błońskie szkoły kompetencji"
E-Szkoły
Laboratoria przyszłości

Plan lekcji
Podręczniki szkolne
Rozkład dzwonków
Kalendarz imprez
Samorząd Uczniowski
Rada Rodziców
Konkursy
Gazetka szkolna

Świetlica szkolna
Pedagog i Psycholog
Profilaktyka
Sekretariat
Biblioteka
Pedagog Terapeuta
Logopeda
Szukaj



Ostatnie Artykuły
Absolwenci szkoły -...
Absolwenci szkoły -...
Absolwenci szkoły -...
Absolwenci szkoły -...
Nowy plac zabaw dla ...
Kolorowe skarpetki
          "Nikt nie zostanie pominięty" - to tegoroczne hasło obchodzonego 21 marca Światowego Dnia Zespołu Downa. Organizatorzy zachęcają, by uczcić ten dzień założeniem niepasujących do siebie kolorowych skarpetek.
Światowy Dzień Zespołu Downa jest obchodzony od 14 lat, w tym od 2012 r. pod auspicjami Organizacji Narodów Zjednoczonych. Tegoroczne hasło jest zaś cytatem z rezolucji ONZ z 25 września 2015 na temat konieczności przekształcania świata na rzecz zrównoważonego rozwoju.
“Jesteśmy zdecydowani na podjęcie śmiałych kroków ukierunkowanych na zmiany, które są pilnie potrzebne, aby skierować świat na ścieżkę zrównoważonego i trwałego rozwoju. Wyruszając w tę zbiorową podróż zobowiązujemy się, że nikt nie zostanie w niej pominięty” – podkreślono przy ogłaszaniu 17 celów zrównoważonego rozwoju, które powinny być osiągnięte do 2030 r.
Hasło nawiązuje też do smutnych wniosków dotyczących społecznej sytuacji osób z Zespołem Downa. – Dzisiejsza rzeczywistość wskazuje, że przeważają postawy negatywne, niskie oczekiwania, dyskryminacja i wykluczenie osób z Zespołem Downa, co powoduje właśnie, że są one zostawiane w tyle. To dzieje się w społeczeństwie, ale też w środowisku osób niepełnosprawnych i społeczności osób z ZD. Tymczasem te osoby muszą w trakcie swojego życia mieć dostęp do takich dziedzin jak edukacja, opieka zdrowotna, szansę na budowanie relacji społecznych i praca na równi z pozostałą częścią społeczeństwa – argumentują organizatorzy tegorocznego Dnia Zespołu Downa.
Projekt Deutsch hat Klasse – Niemiecki ma klasę.
          Uczniowie klasy Vb zrealizowali w bieżącym roku szkolnym 2018/2019 wraz z wychowawcą ogólnopolski projekt Deutsch hat Klasse – Niemiecki ma klasę, zorganizowany przez Instytut Goethego w Warszawie.
Istotą projektu było przekształcenie klasy, w której odbywają się lekcje języka niemieckiego, w przyjazną przestrzeń do nauki i pracy.
W projekt zaangażowali się rodzice uczniów, którzy pomogli wykonać tzw. Kącik relaksacyjny w klasie.
Uczniowie mogą sobie odpocząć na przerwach na wielkiej poduszce i przy okazji poćwiczyć słownictwo (podziękowanie mamie Zuzy K.) na magnesowej tablicy, wykonanej przez tatę Krysi Cz. Mama Kuby K. wydrukowała we współpracy z firmą Mondi wielkich rozmiarów ratownika, uczniowie wykonali słownictwo – nazwy części ciała, które mogą sobie przećwiczyć przez kartkówką bądź klasówką odczepiając słówka przymocowane w formie rzepa.
Drzwi nie najnowszej szafy ozdobione zostały motywacyjnym graffiti. Informacje kulturoznawcze dotyczące Niemiec, Austrii i Szwajcarii przygotowała w formie gazetki mama Zosi S.
Instytut Goethego przysłał nam materiały do realizacji projektu.
Uczniowie pracowali nad projektem na lekcjach języka niemieckiego i godzinach wychowawczych. Wykonali plakat, przedstawiający uczniów naszej klasy oraz pięć edukacyjnych plakatów, dotyczących tematów, które przerabialiśmy w bieżącym roku na lekcjach.
Dokumentacja została wysłana na adres Instytutu, czekamy na wyniki, które mają być ogłoszone w czerwcu.



Lekcja z Ozobotami w klasie IIB
          W naszej szkole stają się coraz bardziej popularne i wykorzystywane są na różnych lekcjach.
Dziś dzieci w klasie IIB realizując temat "krajobraz nadmorski" zaczarowały Ozoboty w statki. Wymyślały historie związane z morzem i zaprogramowały trasy Ozobotów.
Dzięki robotowi dzieci w namacalny sposób przekonują się o tym, że programowanie jest niezwykle praktyczną dziedziną, która wykorzystywana jest w każdym obszarze ludzkiego życia. Programując z wykorzystaniem Ozobotów, robotów dla dzieci, są w stanie od razu zaobserwować efekty swojej pracy, co stwarza im przyjaźniejsze warunki do przyswajania wiedzy na zajęciach z nauki programowania dla dzieci.
Co również bardzo istotne, praca z Ozobotami przyzwyczaja dzieci do projektowego podejścia do pracy: otrzymują konkretny problem do rozwiązania za pomocą dostępnych narzędzi, tj. robota i zestawu zaprogramowanych komend.
Ich zadanie polega na merytorycznym przygotowaniu się do rozwiązania problemu, obmyślenie ścieżki postępowania, wdrożenie, a na końcu obserwowanie postępów i wprowadzanie działań naprawczych. Takie podejście leży u podstaw współczesnego biznesu, więc dziecko zostaje w przyjazny sposób oswojone ze stylem pracy, który towarzyszyć mu będzie w przyszłym życiu zawodowym.






Stacja Grawitacja
          Dnia 15 marca odbyła się wycieczka do Stacji Grawitacji. Na wycieczkę pojechaly klasy 5c i 4c wraz z opiekunami Elizą Sokoluk, Krzysztofem Piotrowskim oraz Anną Ludwin-Właszuk.
Nasi uczniowie bawili się doskonale, zabawy i radości nie było końca.
Stacja Grawitacja to świetne miejsca dla aktywnych osób, a zatem nasi uczniowie przeżyli tam bajeczną przygodę.



Wizyta w pruszkowskim muzeum - Kuj żelazo, póki gorące!
          Uczniowie klas 1A i 3A odwiedzili Muzeum Starożytnego Hutnictwa Mazowieckiego w Pruszkowie. Podczas zajęć prowadzonych przez mistrza kowalskiego dowiedzieli się, co to jest kuźnia, kim był kowal, czym dokładnie się zajmował oraz…czy naprawdę w dawnych czasach był dentystą. Uczniowie poznali fascynujący i tajemniczy świat kuźni, ognia oraz rozpalonego do czerwoności żelaza. Niecodzienne zajęcia były dla dzieci bardzo cennym doświadczeniem oraz okazją do poznania jak żyli i czym zajmowali się zamieszkujący w starożytności nasze tereny ludzie.





Klasy IC i Klasa IIIB z wizytą w teatrze
          14 marca, uczniowie klas IC i IIIb ruszyli na kolejną wyprawę w ramach cyklu „Z wizytą w teatrze”. Uczestnicy wycieczki tym razem wybrali się do Teatru Polskiego na spektakl „Podróże Guliwera".
Jest to powieść Jonathana Swifta napisana w 1726 roku, która prawie od 300 lat zachwyca, niepokoi, przerażą, śmieszy, budzi refleksje kolejnych pokoleń czytelników na całym
świecie.
Książka irlandzkiego pisarza jest satyrą na ludzką naturę, kpiną z zadufania człowieka w stworzoną przez siebie cywilizację i opowieścią o naszym niedopasowaniu do otaczającego świata.
„Podróże Guliwera” są jednak przede wszystkim księgą o niepojętej i zagadkowej potrzebie
podróżowania, która człowieka „pcha wciąż na rozdroża, pociąga niebezpieczeństwom, a za jedyne wynagrodzenie trudów i ofiar, ukazuje jedynie zwodniczą nadzieję ujrzenia cudów nieznanych i zaspokojenie palącej ciekawości”.
Odkrycie nieznanych miejsc, spotkanie nieznanych ludzi, poznanie niezwykłych zwyczajów, konfrontacja z obcymi cywilizacjami staje się spotkaniem
z samym sobą, drogą do samopoznania.
Z podróży zawsze wraca się trochę innym, odmienionym, mądrzejszym. Doświadczenie podróży daje siłę, która może przemieniać świat. Zwłaszcza, gdy jest to wyprawa w świat wyobraźni.
W podróż w fantastyczne i nieznane krainy poniosły widzów pomysły reżysera ,
scenografia, zdjęcia filmowe i animacje, efekty specjalne, układy choreograficzne i muzyka Grzegorza Turnaua.
Po przedstawieniu uczniowie mieli możliwość spotkania się z artystami. Zaproszeni na scenę mogli porozmawiać z aktorami biorącymi udział w spektaklu oraz zrobić pamiątkowe zdjęcia.
Po opuszczeniu gmachu teatru spacerowali i zwiedzali fragment Traktu Królewskiego wiodącego przez Krakowskie przedmieście.
Wszyscy wrócili bardzo zadowoleni i już pytają kiedy pojadą do teatru i na jakie przedstawienie. Rosną mali miłośnicy teatru. Brawo!









Spotkanie z Tomaszem Majewskim
          12 marca uczniowie klas III gimnazjum uczestniczyli w spotkaniu z Tomaszem Majewskim.Wszyscy wiemy, że to polski lekkoatleta specjalizujący się w pchnięciu kulą. Czterokrotny uczestnik igrzysk olimpijskich – w 2004 odpadł w eliminacjach, a w 2008 i 2012 zdobył złoty medal.
Stawał na podium mistrzostw świata, mistrzostw Europy oraz halowych mistrzostw świata i halowych mistrzostw Europy.
W 2005 został mistrzem uniwersjady. Dziewięciokrotny (na stadionie i w hali) rekordzista Polski i wielokrotny medalista mistrzostw Polski seniorów.
Reprezentant kraju w pucharze Europy, halowym pucharze Europy drużynowych mistrzostwach Europy, zimowym pucharze w rzutach lekkoatletycznych oraz meczach międzypaństwowych.
Spotkanie poprowadził dyrektor CK w Błoniu - p. Dariusz Sitarski.
Na początek nasz Gość opowiedział nam o swoich pierwszych krokach w sporcie, przygotowaniach do Igrzysk Olimpijskich oraz dlaczego kula waży akurat 7,26 kg.
Następnie uczniowie mogli zadawać pytania na które odpowiedział nasz Mistrz. Dowiedzieliśmy się między innymi kto był idolem Tomasza Majewskiego w latach młodości, w jakim wieku rozpoczął treningi. Następnie przyszedł czas na autografy oraz wspólne zdjęcia.










Spotkanie z weterynarzem
          W pierwszych dniach marca klasy Ia, II b i III a spotkała niespodzianka w postaci wizyty pani technik weterynarii pani Anety Kosior i jej suczki Lacosty.
Podczas spotkania dzieci dowiedziały się wiele o opiece nad psem, jego prawidłowym żywieniu, wizytach u weterynarza i psich zachowaniach. Najciekawszy i najprzyjemniejszy był kontakt z Lacostą.
Dzieci ją przytulały, głaskały. Suczka była bardzo zadowolona z tego powodu i ku radości dzieci dała popis psich sztuczek. To był wspaniały i niezapomniany szkolny dzień. Mile zapamiętany również przez samą prowadzącą spotkanie panią Anetę Kosior, która tak wspomina naszą szkolną społeczność...
.......... Niedawno w Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II, w Bieniewicach miałam przyjemność prowadzić zajęcia z zakresu opieki nad zwierzętami domowymi oraz podstawowych zabiegów weterynaryjnych. Moim niezawodnym asystentem był mój pies o imieniu Lacosta.
Wizytę w szkole z pewnością mogę dodać do jednych z przyjemniejszych przeżyć w moim życiu. Miałam okazję połączyć kilka moich pasji – pedagogikę, weterynarię oraz terapię ze zwierzętami.
Ukończyłam kierunek Technik Weterynarii, a obecnie studiuję Pedagogikę na Uniwersytecie Warszawskim. Przeprowadzone zajęcia stały się inspiracją do mojej pracy licencjackiej oraz magisterskiej.
Chciałabym podziękować nauczycielom oraz dyrekcji za profesjonalne i pełne zaangażowania podejście do swojej pracy, dzieci i powierzonych zadań.
Klasy, z którymi miałam przyjemność spędzić kilka godzin zajęć są doskonałymi kompanami do moich dalszych prezentacji, eksperymentów i odkryć! Z pewnością jeszcze nie raz wrócę do tej szkoły i poznanych tam nauczycieli........
Do zobaczenia!
Salon Edukacyjny "PERSPEKTYWY 2019"
          W dniach 5 - 8 marca w Warszawie odbył się XXXI Międzynarodowy salpn Edukacyjny "Perspektywy 2019".
Dla gimnazjalistów i ósmoklasistów Biuro Edukacji przygotowało Prezentacje Liceów i Techników.Uczniowie mogli dowiedzieć się od ekspertów OKE w Warszawie, jakie są zasady i procedury obowiązujące na egzaminie ósmoklasisty i egzaminie gimnazjalnym. Eksperci radzili jak przygotować się do egzaminów i jak uniknąć najczęściej popełnianych błędów.Biuro Edukacji przygotowało spotkania na temat rekrutacji do liceów, techników i szkół branżowych I stopnia, m.in.na temat korzystania z elektronicznego systemu naboru.
Każdy uczeń mógł spotkać się z przedstawicielami interesującej go szkoły i z pierwszej ręki uzyskać informacje dotyczące rekrutacji, edukacji danej placówki.
Ze względu na duże zainteresowanie tłok był duży. Jednak udało się uzyskać najważniejsze informacje uczniom klas IIIa i IIIb, które odwiedziły salon 8 marca.
Dzień kobiet, niech każdy sie dowie
          Dnia 08.03.2017 r. obchodziliśmy w naszej szkole Dzień Kobiet.
Z tej okazji w szkole odbyły się małe klasowe uroczystości. Każda klasa świętowała na swój sposób.
Również do tego święta ze zdwojoną mocą bo przy współudziale Rady Rodziców przygotował się Samorząd Uczniowski. Podziękowanie dla przewodniczącego Rady Rodziców p. Łukasza Białka za wsparcie i pomoc finansową w organizacji i przygotowaniu tego dzieła.
Postanowili umilić ten wyjątkowy dzień w roku, każdej pani pracującej w naszej szkole jak i wszystkim koleżankom.
Delegacja Samorządu Uczniowskiego, w składzie: Gracjan Twaróg i Wiktor Biernat, składała Paniom życzenia, wręczała pyszne babeczki a koleżankom małe słodkie co nie co w postaci cukierków.
Nie zabrakło ciepłych słów zarówno ze strony tych, którzy wręczali jak i tych, które otrzymywały te życzenia.
Bardzo dobrze przygotował się do tego dnia „Szkolny radiowęzeł”. Prowadzący audycję już przed godziną ósmą rozpoczęli jej nadawanie. Były życzenia, dedykacje i dobra muzyka. Wszystkim takie świętowanie bardzo się podobało.
Uczymy sie programować
          Ozoboty to małe i sympatyczne roboty stworzone specjalnie z myślą o nauce programowania. Roboty są proste w obsłudze i w programowaniu, dzięki czemu zyskały wielu fanów na całym świecie.

Dzieci mogą programować Ozoboty na różne sposoby - od rysowania kolorowych linii na kartce papieru po których poruszać się będzie robot, przez układanie kolorowych bloczków programu w prostym graficznym interfejsie programistycznym opartym o popularny Scratch 2.0, aż po naukę języka JavaScript, dzięki wbudowanemu w aplikacji OzoBlockly podglądowi, umożliwiającemu tłumaczenie języka graficznego na tekstowy.
Uczniowie klas I - III przystąpili do nauk programowania. Już odbyło się pierwsze zajęcie po którym dzieci były zachwycone.
Strona 92 z 194 << < 89 90 91 92 93 94 95 > >>
Zaloguj się do e-dziennika
Jesteśmy na Facebooku
Użytkowników Online
Gości Online: 3
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanch Uzytkowników: 3
Nieaktywowany Użytkownik: 0
Najnowszy Użytkownik: bartek
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.