Leśna integracja
Dnia 17 października klasa 5a wyjechała na całodniowe zajęcia integracyjne pod nazwą Leśna przygoda, które odbyły się w Ośrodku Szkoleniowo – Wypoczynkowym „Stara Dąbrowa”, leżącym w sercu Puszczy Kampinoskiej.
Na rozgrzewkę wszyscy uczestniczyli w zajęciach team building czyli tzw. stacjach, wykonując wspólnie rożne działania: było to np. przeciąganie liny, przedostanie się całej grupy przez gorąca lawę, wyścig na jednej narcie, labirynt zaufania, podczas, którego jedna osoba miała zawiązane oczy, a druga musiała ja najpierw mówiąc, a potem klaszcząc przeprowadzić przez labirynt.
Wspólne rysowanie samochodu z zawiązanymi oczami pokazało ile w klasie jest „kierownic, silników, kół”, kto jest w grupie, szefem a kto mózgiem.
Było też drużynowe przedmuchiwanie piłeczki przez kubeczki wypełnione wodą. Następnie ciepła zupa ogórkowa i spacer z przewodnikiem po lesie ścieżką dydaktyczną „Wokół Bieli”. Po spacerze wzięliśmy udział w warsztatach ekologicznych pt. Nasze śmieci. Uczniowie wykonywali papier czerpany i tworzyli budki/skrytki dla ptaków.
Na koniec pyszne kiełbaski z ogniska, troche przepychanek i oczywiście wszystkie zajęte miejsca na końcu autokaru. Było fajnie, powtórzymy wyjazd za rok.
Warsztaty z krytycznego myślenia
Jak odróżniać prawdę od fałszu? Jak nie ulec dezinformacji? Jak rozpoznawać fake newsy? Jak odróżniać fakty od opinii? Jak weryfikować internetowe treści? Jak sprawdzać prawdziwość grafik i zdjęć?
W ramach projektu Deutsch Plus uczniowie klasy 7b i 7c uczestniczyli we wtorek 29.10.2024r. w Warsztatach z fact-checkingu w ramach projektu „Świadome decyzje: wciel się w fact-checkera”!
W trakcie poznali sposoby wyszukiwania i weryfikowania informacji w internecie. Pracując w grupach uczniowie tropili szerzącego w fikcyjnych wyborach 2030 r. kandydata na prezydenta, dezinformację.
Uczniowie weryfikując informacje uczyli się kompetencji krytycznego myślenia. Po wypełnieniu ankiety ewaluacyjnej nie mogli się powstrzymać i głośno wyrażali swoje opinie: "bardzo ciekawe zajęcia; chcemy takich więcej” Niektórzy pracowali nawet podczas przerwy.
Dziękujemy p. Adamowi Maternik, edukatorowi ze Stowarzyszenia Demagog
za pouczające zajęcia oraz Instytutowi Goethego –
dzięki działaniom organizowanym przez Instytut możemy wziąć udział
w wielu ciekawych i edukujących przedsięwzięciach.
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Bieniewicach.
6, 7 listopada (środa, czwartek) 2024 r. odbędą się zebrania z rodzicami poświęcone śródokresowej analizie wyników nauczania i zachowania w I semestrze roku szkolnego 2024/2025 w/g poniższego harmonogramu.
Serdecznie zapraszamy!
„Ciszą cmentarną ukołysani, z dala od życia i znoju,
dobiwszy wreszcie cichej przystani, odpoczywają w pokoju”
W związku ze zbliżającym się dniem Wszystkich Świętych, w dniu 30 października 2024 r. przedstawiciele SU wraz z opiekunem p. Aleksandrą Osińską udali się na Cmentarz Parafialny w Błoniu, gdzie znajduje się Kwatera Pamięci Żołnierzy poległych w obronie Ojczyzny podczas II Wojny światowej.
Wspólne wyjście odbyło się z inicjatywy Samorządu Uczniowskiego i było poprzedzone zbiórką zniczy, w której brali udział wszyscy uczniowie naszej szkoły.
W akcję włączyło się wielu uczniów i dzięki ich zaangażowaniu zebrana została duża ilość zniczy, które zapalone zostały na mogiłach żołnierzy poległych podczas walk o niepodległość i suwerenność Naszej Ojczyzny jako wyraz pamięci oraz szacunku dla tych, którzy odeszli na wieczną wartę.
Troska o miejsca pamięci i groby tych, którzy odeszli na wieczną służbę jest naszym obowiązkiem. To też sposób na wyrażenie szacunku i oddanie hołdu poległym.
Bardzo dziękujemy wszystkim zaangażowanym uczniom i ich rodzicom za udział w akcji.
24 października o godz. 9.00, grupa uczniów naszej szkoły przystąpiła do Ogólnopolskiego Konkursu „Konik Szachowy”.
Konkurs polegał na prawidłowym rozwiązaniu 30 zadań o różnym stopniu trudności w ciągu godziny.
Po zakończeniu konkursu prace konkursowe przesłane zostały do organizatora konkursu a wyniki będą znane za kilka tygodni.
W ramach konkursu uczniowie mieli okazję zmierzyć się z różnorodnymi zadaniami szachowymi, co jest doskonałą okazją do rozwijania ich umiejętności strategicznego myślenia, koncentracji oraz zdrowej rywalizacji.
Dla najlepszych szkół, zawodników przewidziane są nagrody. Mocno trzymamy kciuki za naszych zawodników!
Organizatorami i opiekunami uczestników naszej szkoły byli: Panie Dorota Chłodnicka-Sadłocha i Paulina Krajewska oraz Pan Ireneusz Gawryołek.
W bieżącym roku szkolnym tematem przewodnim Szkolnego Dnia Języków było hasło „Podróżując przez świat”….. przez świat, nie tylko przez Europę – podróżując, warto się uczyć różnych języków, ponieważ nie wiemy, gdzie w życiu trafimy, w jaki zakątek, jakiego języka będziemy musieli się nauczyć , lub jaki sami wybierzemy. Z tej okazji nawiązaliśmy kontakt z Instytutem Języka Chińskiego w Warszawie i p. Qingzhen, która jest jednocześnie jego dyrektorką. Pani Zhen przeprowadziła bardzo ciekawe trzy lekcje języka chińskiego dla naszych uczniów; pisaliśmy znaki chińskie, budowaliśmy zdania i słuchaliśmy ciekawostek z dziedziny kultury i geografii.
Kolejnym naszym gościem była nauczycielka i lektorka języka hiszpańskiego p. Katarzyna Szymańska – Dudow – prawdziwa pasjonatka języka hiszpańskiego i hiszpańskiej kultury, która przybyła do nas z prawdziwymi hiszpańskimi atrybutami takimi jak: kastanietki czy kapelusz torreadora.
Nasza nauczycielka p. Ania Ziarno uwielbia język włoski. Swoje umiejętności zaprezentowała na lekcji z klasą 3a. Pani Ania, ubrana w barwy włoskiej flagi i z „bazylią w dłoni” bardzo ciekawie przeprowadziła lekcję językową – Bravo cmplimenti! Wszystkim Paniom i Instytutowi Języka Chińskiego bardzo dziękujemy!
Podróżując przez świat uczymy się nie tylko języków ale też mentalności, kultury i zwyczajów kulinarnych innych krajów. Stąd też pomysł na warsztaty podróżnicze pt. „Podróże po Chińskim Murze”, przeprowadzone przez przedstawicielkę grupy podróżniczej „Poznajemy Świat”. Uczniowie klasy 1b i 5a z dużym zaangażowaniem słuchali opowieści o historii Chin, wynalazkach i legendach. Mieli okazje obejrzeć 100-letnie jajo, przymierzyć kolorowe stroje ludu Miao, poznać rękodzieła tej grupy etnicznej, przetestować pisanie chińskich znaków czy przebrać się w kolorowe stroje i posłuchać brzmienia ciekawych instrumentów.
W ramach szkolnych obchodów uczniowie klas I – III zostali poproszeni o przebranie się za postaci z bajek, zaś uczniowie klas IV-VIII za znane postaci z dziedziny sztuki, nauki, kultury, muzyki i filmu. Z tej okazji też mogli uczestniczyć w konkursie obrazkowym, przedstawiającym postaci z filmu, malarstwa, muzyki i ich dzieła: Picasso, Dama z Łasiczką, Śniadanie u Tiffaniego, Elvis, Presley, Mozart czy Krzyk Muncha. Na korytarzu szkolnym podczas przerwy natknąć się można było na Charliego Chaplina, postaci z westernu, Spidermana, Jasia Fasolę, Marylin Monroe.
Francuska kawiarenka Cafe Oh Lala zapraszała na każdej przerwie na smakołyki, przygotowane przez dzieci i ich rodziców, ale był w tym jeden szkopuł, mianowicie taki, że trzeba je było zamówić w języku niemieckim lub angielskim.
Prawdziwą zabawą dla naszych uczniów okazało się odgrywanie scenek w języku angielskim ze znanych bajek. Każdy aktor chciał jak najlepiej odegrać swoją rolę, więc dialogi były wyuczone na „blachę”, a gromkie brawa były zasłużoną nagrodą i uznaniem ze strony widzów.
Nie zabrakło w tym dniu quizów z wykorzystaniem kodów QR, podróży w świat gier w okularach VR oraz wspólnego śpiewania w pięciu językach znanej piosenki „Panie Janie”.
Mamy nadzieję, że dzień ten sprawił uczniom wiele radości, stał się powodem do nabrania ochoty na „podróże językowe”, uświadomił tak naprawdę o konieczności w dzisiejszym świecie nauki różnych języków. Na uświadomienie sobie, że: „Jeden język stawia cię w korytarzu życia, dwa otwierają każde drzwi po drodze” (Frank Smith, brytyjski psycholingwista, 1928-2020).
Bardzo dziękujemy wszystkim naszym nauczycielom, którzy tak wspaniale nam pomagali, wskakiwali za nas i ciągnęli dalej w momentach, gdy my byłyśmy zajęte innymi działaniami tego dnia.
Organizatorzy Szkolnego Dnia Języków – wszyscy nauczyciele języków obcych.
W ramach obchodów Europejskiego Dnia Języków, klasa 1B w wyjątkowy sposób świętowała to wydarzenie, poznając kulturę Chin podczas warsztatów „Podróże po Chińskim Murze”, tym samym nawiązując do jednego z cudów świata jakim jest Chiński Mur.
Podczas tych niezwykle ciekawych zajęć uczniowie mieli okazję porozmawiać o historii Chin, wynalazkach pochodzących z tego kraju oraz poznać legendę o Terakotowej Armii.
Po wysłuchaniu informacji o tym państwie, przyszedł czas na dobrą zabawę!
Dzieci przymierzały kolorowe stroje ludu Miao, poznały rękodzieło tej grupy etnicznej i ciekawe brzmienia instrumentów dętych. Zobaczyły i przetestowały pisanie chińskich znaków, za pomocą pędzelków na "Czarodziejskiej macie".
Usłyszały ciekawostki o bardzo zróżnicowanej kuchni chińskiej i poznały jej smaki, pobawiły się zabawkami oraz sprawdziły swoją sprawność w chińskiej zabawie ruchowej.
Była to bardzo ciekawa forma zdobywania wiadomości o innej kulturze, dająca dzieciom możliwość uczenia się poprzez zabawę i pozwalająca w sposób bardzo przystępny dotknąć kultury tego państwa.
Zachęcamy do udziału w pierwszym gminnym przeglądzie poezji!
Zgłoszenia ( klasy 4-8) należy dokonać do najbliższego piątku u swojego nauczyciela języka polskiego.
W imieniu Muzeum Ziemi Błońskiej, zapraszamy! 🙂
Gotowi na literacką przygodę? Rusza 6. edycja konkursu „Czytanie to latanie”, którego organizatorem jest Biblioteka Publiczna im. Ireny Zarzyckiej w Ożarowie Mazowieckim.
Do udziału w konkursie zaproszeni są dzieci i młodzież w wieku 11-15 lat.
Chwyćcie za farby, plastelinę lub inne materiały i stwórzcie przestrzenną pracę, która zabierze nas w podróż do świata Waszej ulubionej książki!
Przenieście nas do świata swoich bohaterów, gdzie wyobraźnia nie ma granic!
Szczegóły i Regulamin w bibliotekach publicznych powiatu warszawskiego zachodniego lub na stronie Regulamin.
My również zapraszamy do udziału w konkursie.
Życzymy wysokich lotów!🙂
15 i 16 października uczniowie klas VIII, w ramach współpracy z Domem Powstańca w Warszawie, uczestniczyli w spotkaniu z prof. Leszkiem Żukowskim - Żołnierzem Szarych Szeregów i Armii Krajowej, uczestnikiem Powstania Warszawskiego, ps."Antek", więźniem obozów koncentracyjnych Flossenbürg i Dachau, prezesem Zarządu Głównego Światowego Związku Żołnierzy Armii Krajowej w latach 2013-2020.
Prof. Leszek Żukowski podzielił się z młodzieżą swoimi wspomnieniami z czasu wojny oraz pobytu w obozach. Wspomnieniom towarzyszyła projekcja filmu-wspomnień Profesora.
Dla młodych ludzi była to niekonwencjonalna, wspaniała lekcja historii, etosu Polskiego Państwa Podziemnego, kształtowania postaw.
Pan profesor – mimo sędziwego wieku 95 lat – zaimponował uczniom niesłychaną pamięcią oraz znakomitą kondycją fizyczną. Podczas spotkania mogliśmy przenieść się w czasie do okupowanej i powstańczej Warszawy, której obraz kreślił przed słuchaczami. Spotkanie z panem prof. Żukowskim pozwoliło nam zrozumieć, co naprawdę oznaczają pojęcia „powstanie” i ,,patriotyzm”.
Dla młodzieży były to chwile bezcenne, pełne wzruszeń i refleksji. Jak podkreślają uczniowie, możliwość spotkania z Panem Profesorem to dla nich ogromny zaszczyt i niezwykłe przeżycie.
Spotkania z Powstańcami - naocznymi świadkami - opowiadającymi swoje przeżycia, dają świadectwo bohaterstwa, patriotyzmu i poświęcenia. Uczą kolejne pokolenia o wartościach, które są warte naśladowania. Uwrażliwiają młodzież na temat wojny, krzywdy ludzkiej, ale i dobra, które spotkało ich w tych ważnych czasach.
Śmiało możemy rzec, że była to dla uczniów wyjątkowa lekcja - ,,żywa lekcja historii”, która niewątpliwie jest jednym z ciekawszych sposobów na poznanie dziejów naszego narodu.
Na zakończenie spotkania uczniowie wręczyli listy dla Powstańców, które pisali wcześniej na lekcji języka polskiego pod czujnym okiem Pani Anety Bronisz oraz symboliczny bukiet kwiatów.
Panie Profesorze - serdecznie dziękujemy!🌹🌹🌹
Krawat jest niezwykle ciekawym dodatkiem, który może błyskawicznie pomóc w stworzeniu eleganckiej kreacji. Ten kultowy, ponadczasowy i ważny element garderoby, nie tylko mężczyzn, ale coraz częściej również kobiet, doczekał się własnego święta pod nazwą Światowy Dzień Krawata (World Cravat Day), obchodzonego 18 października. To wydarzenie szczególnie celebrują Chorwaci, którzy szczycą się tym, że świat mody właśnie im zawdzięcza istnienie krawata.
Tego dnia Samorząd Uczniowski ogłosił akcję ,,Siostro i bracie przyjdź do szkoły w krawacie - krawat szyku doda!" zachęcając do udziału w niej wszystkich uczniów, a krawat - symbol elegancji i dobrego smaku - stał się tematem przewodnim tego dnia.
Dzień krawata w szkole to wyjątkowe wydarzenie, które łączyło w sobie elementy zabawy, edukacji i promocji elegancji. To okazja dla uczniów i nauczycieli do wyrażenia swojej pomysłowości, integracji społeczności szkolnej oraz nauki o historii mody i etykiecie. To również doskonały moment, by zachęcić uczniów do kreatywnego wyrażania siebie poprzez strój, jednocześnie ucząc szacunku dla tradycji i kultury ubioru.
Widok szkoły pełnej dzieci poubieranych w krawaty robił niezapomniane wrażenie. Był to dzień pełen radości, kreatywności i pozytywnej energii, który z pewnością zostanie w pamięci wszystkich uczestników.
Już teraz nie możemy doczekać się kolejnych inicjatyw Samorządu Uczniowskiego.