Access denied for user 'UNKNOWN_USER'@'localhost' (using password: NO) Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Bieniewicach
  Strona Główna | Dokumenty szkolne | Rekrutacja do szkoły | Plan lekcji | Kalendarz imprez | Szukaj 11.07.2025 01:54:16  
Nawigacja
Strona Główna
O szkole...
Misja szkoły
Dokumenty szkolne
Godziny dostępności nauczycieli
Historia szkoły
Rada Pedagogiczna
Rekrutacja do szkoły
Patron szkoły
Spacer po szkole...
Program "Szkolny Klub Sportowy 2017"
Karta rowerowa
Program "Błońskie szkoły kompetencji"
E-Szkoły
Laboratoria przyszłości

Plan lekcji
Podręczniki szkolne
Rozkład dzwonków
Kalendarz imprez
Samorząd Uczniowski
Rada Rodziców
Konkursy
Gazetka szkolna

Świetlica szkolna
Pedagog i Psycholog
Profilaktyka
Sekretariat
Biblioteka
Pedagog Terapeuta
Logopeda
Szukaj



Ostatnie Artykuły
Absolwenci szkoły -...
Absolwenci szkoły -...
Absolwenci szkoły -...
Absolwenci szkoły -...
Nowy plac zabaw dla ...
Klasy VII w Energylandii
          W dniach 28-30 maja 2025 roku klasy 7b oraz 7c wyruszyły na wyjątkową wycieczkę po Małopolsce, aby poznać piękno i bogactwo naszego regionu. W programie mieliśmy poznanie środowiska przyrodniczego, tradycji, zabytków kultury i historii Małopolski oraz wzbogacenie wiedzy o jej wyjątkowym dziedzictwie.
Podczas trzydniowej przygody zwiedziliśmy między innymi imponujący Zamek Ogrodzieniec oraz wędrowaliśmy po malowniczych Skałach Rzędkowickich. Nie zabrakło też integracji i dobrej zabawy w Parku Rozrywki Energylandia, gdzie wszyscy mieli okazję na wspólne śmiechy i aktywność.
Kolejnym punktem była wycieczka do Ojcowskiego Parku Narodowego, gdzie odbyliśmy pieszą wędrówkę do takich atrakcji jak Grota Łokietka, Kaplica Na Wodzie oraz Brama Krakowska. Podziwialiśmy także Zamek na Pieskowej Skale oraz słynną Maczugę Herkulesa.
Wycieczka była nie tylko okazją do poszerzenia wiedzy o naszym regionie, ale także doskonałą formą integracji klasowej i aktywnego spędzania czasu na świeżym powietrzu.
Dziękujemy wszystkim uczestnikom za zaangażowanie i świetną atmosferę!
Spotkanie z rodzicami klas I
„Pierwszy dzień w szkole to początek wielkiej przygody, która otwiera drzwi do świata wiedzy i nowych przyjaźni.”

ZEBRANIA Z RODZICAMI

Dyrekcja Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Bieniewicach informuje, że 25 czerwca 2025 r. (środa) o godz. 18:00 odbędzie się spotkanie z rodzicami uczniów, którzy od września rozpoczynają naukę w klasie pierwszej.
Zebranie dotyczy organizacji roku szkolnego oraz przygotowań do rozpoczęcia nauki.
🛑Przypominamy Rodzicom o obowiązku dostarczenia Informacji o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej!!!
Serdecznie wszystkich zapraszamy!
Zajęcia przygotowawcze do wyjazdu do Grecji


          Zajęcia przygotowawcze do mobilności - Wspólna Przygoda Edukacyjna o numerze 2024-1-PL01-KA122-SCH-000216001 realizowanego w ramach projektu Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i kadry edukacji szkolnej współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego+, w Programie Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 realizowanego na zasadach Programu Erasmus+. w ramach Programu Erasmus+ współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej.

W ramach programu Erasmus+ dla szkół podstawowych w 2025 roku, szkoła organizowała zajęcia przygotowawcze dla uczniów zakwalifikowanych do mobilności zagranicznej.
Zajęcia przygotowawcze
Cel:

Zapewnienie uczestnikom odpowiedniego przygotowania do wyjazdu, zarówno pod względem językowym, kulturowym, jak i merytorycznym.
Zakres:
Językowy: Zajęcia z języka obcego (np. angielskiego lub języka kraju docelowego), aby umożliwić swobodną komunikację.
Kulturowy: Informacje na temat kultury, obyczajów, historii i realiów życia w kraju docelowym.
Merytoryczny: Przygotowanie do realizacji zadań projektowych, zapoznanie z celami i harmonogramem mobilności.
Praktyczny: Informacje dotyczące zakwaterowania, transportu, opieki zdrowotnej i innych kwestii praktycznych.
Formy:
Zajęcia przyjmowały formę warsztatów, spotkań informacyjnych, gier i zabaw edukacyjnych.
Korzyści:
Zmniejszenie stresu i obaw związanych z wyjazdem.
Wzrost pewności siebie i samodzielności.
Lepsze przygotowanie do realizacji zadań projektowych.
Możliwość nawiązania kontaktów z innymi uczestnikami.
Maksymalne wykorzystanie potencjału edukacyjnego mobilności.

Zajęcia składały się z:

1. Zajęć językowych - prowadzonych przez nauczyciela języka angielskiego Panią Magdalenę Wachowiak. Zajęcia z języka trwały 10 h lekcyjnych. W ramach prowadzonego kursu językowego stawiano na praktyczne użycie języka i dlatego zajęcia obejmowały zarówno słownictwo codziennie jak i naukowe. Duży nacisk kładziono również na rozmowy w języku angielskim. Dlatego też program zajęć różnił się od tego na co dzień realizowanego w szkole i obejmował rozmowy między uczniami i odgrywane scenki.
2. Zajęć pedagogicznych – prowadzonych przez P.Hannę Wasilewską - Weiss. W ramach tych zajęć uczniowie odbyli 5 h lekcyjnych. Obejmowały one takie zagadnienia jak znalezienie się w nowym miejscu, dostosowanie się do życia w grupie i zespole, efektywne spędzanie czasu w pracy, metody walki ze stresem, a także godne reprezentowanie Polski na arenie międzynarodowej.
3. Przygotowanie kulturowe – prowadzone przez P. Ewelinę Wasiotę. Zajęcia kulturowe trwały 5 h lekcyjnych. Poznanie bogatej historii i kultury Grecji umożliwiło uczestnikom naszej mobilności lepsze skorzystanie z wyjazdu i poszerzenie swoich horyzontów kulturowych.
Przygotowanie językowe:
1. Kształcone sprawności językowe:
SŁUCHANIE wypowiedzi, dialogów, informacji zawierających podstawowe słownictwo, wyrażeń dotyczących własnej osoby, rodziny, najbliższego otoczenia, gdy mówi się wolno i wyraźnie.
PISANIE krótkich prostych tekstów, np. pozdrowienia z wakacji; wypełnianie formularzy z danymi osobowymi, narodowością, adresem, np. w hotelowym formularzu meldunkowym lub formularzu wizowym.
CZYTANIE krótkich, prostych tekstów, informacji, nazw, prostych zdań, np. w ogłoszeniach, na plakatach lub w katalogach.
MÓWIENIE: porozumiewanie się w prosty sposób pod warunkiem, że rozmówca jest przygotowany na powtórzenie wypowiedzi w wolniejszym tempie, i ma pomóc w sformułowaniu wypowiedzi; zadawanie i odpowiadanie na pytania dotyczące życia codziennego, podstawowych potrzeb lub znanych tematów; użycie prostych zwrotów i zdań przy opisie miejsca zamieszkania i pochodzenia, rodziny, pracy, znajomych.
2. Wprowadzone funkcje językowe:
- Przedstawianie się,
- Usprawiedliwianie się,
- Zadawanie uprzejmych pytań, próśb,
- Zwracanie się do znajomych i nieznajomych,
- Dowiadywanie się i udzielanie informacji dotyczących wieku, adresu, narodowości, numeru telefonu, adresu e-mailowego, adresu strony internetowej,
- Przedstawianie zwyczajowych czynności i częstotliwości ich wykonywania,
- Opisywanie wydarzeń i osobistych doświadczeń z bliskiej przeszłości,
- Przedstawianie planów i zamiarów,
- Określanie daty, godziny, czasu trwania,
- Formułowanie powitań, pożegnań w krótkiej prywatnej korespondencji,
- Prośba o powtórzenia pytania, wyjaśnienie, przeliterowanie, sygnalizowanie niezrozumienia,
- Określanie miejsca, w którym znajduje się dana osoba lub przedmiot,
- Zasięganie informacji, dotyczących np. godziny odjazdu, drogi, podstawowych właściwości,
- Przedstawianie nieskomplikowanej charakterystyki osób i przedmiotów,
- Wyrażanie zgody, jej braku, preferencji, upodobań, oceny, porównania,
- Wysuwanie propozycji, zwracanie się z prośbą, udzielanie rad, proponowanie pomocy,
- Wyrażanie konieczności,
- Sygnalizowanie udziału w rozmowie,
- Wyrażanie odmiennej opinii.

Przygotowanie kulturowe
Zakres tematyczny:
- Kultura i sztuka Grecji (kontekst historyczny),
- Prezentacje uczestników na wybrany temat związany z grecką kulturą,
- Herosi we współczesności (mitologia vs rzeczywistość),
- „Obalmy stereotypy” – próba odnalezienia krzywdzących stereotypów dotyczących zarówno Polski jak i Grecji,
- Grecka kuchnia i tradycje,
- Grecka sytuacja ekonomiczno-społeczna.

Przygotowanie pedagogiczne grupowe

Treści kształcenia:
- Umocnienie wiary w siebie poprzez pokazywanie i wzmacnianie mocnych stron ucznia, dostarczanie pozytywnych doświadczeń- sukcesu.
- Rozwój emocjonalny -rozpoznawanie i wyrażanie emocji.
- Zwrócenie uwagi na różnorodność potrzeb , marzeń, celów jako drogi do rozwijania własnej indywidualności jako wartości nadrzędnej dla każdego człowieka.
- Radzenie sobie z różnymi trudnościami: jak walczyć ze stresem, strachem, agresją.
- Sposoby rozwiązywania problemów i konfliktów.
- Stymulowanie twórczego myślenia.
- Opanowanie umiejętności dobrego komunikowania się.
- Rozumienie i opanowanie reguł współistnienia w grupie.
- Korzyści płynące z aktywnego słuchania.
- Stosowanie zasad asertywności w kontakcie a drugim człowiekiem.
- Racjonalne gospodarowanie własnym czasem jako droga do samorozwoju.










Zebrania z rodzicami
ZEBRANIA Z RODZICAMI

Szanowni Rodzice! - w dniach 2-3 kwietnia 2025 roku odbędą się klasowe zebrania z rodzicami, poświęcone śródokresowej analizie wyników nauczania i zachowania w II semestrze roku szkolnego 2024/2025 w/g poniższego harmonogramu.
Serdecznie zapraszamy!




KLASY IV - VIII


Nabory do klasy I rok szkolny 2025/26
          Drodzy Rodzice!

Prosimy o uważne zapoznanie się z informacjami dotyczącymi terminów, zasad i kryteriów obowiązujących w postępowaniu rekrutacyjnym do błońskich szkół podstawowych na rok szkolny 2025/2026.
Szczegółowe informacje oraz dokumenty dostępne są na stronie Gminy Błonie w zakładce Oświata, kultura i sport > Placówki publiczne > Szkoły publiczne > Nabór do szkół podstawowych

Rekrutacja odbywać się będzie w formie naboru elektronicznego za pomocą systemu NABO:
sp_blonie.nabory.pl


Dostęp do platformy oraz składanie wniosków i zgłoszeń będzie możliwy od 4 marca 2025 roku do 25 marca. 2025 roku.
Wizyta w radio
          Sekrety radia, czyli redakcja gazetki na dziennikarskim tropie!
Dziennikarstwo to fascynująca praca, która łączy w sobie pasję do odkrywania prawdy, umiejętność przekazywania informacji i kreatywność. Dziennikarze zbierają informacje, prowadzą wywiady, piszą artykuły i relacje, a także przygotowują materiały do telewizji, radia czy internetu. Ich zadaniem jest informowanie społeczeństwa, ale także kształtowanie opinii i promowanie dyskusji na ważne tematy. Praca w radiu to szczególna forma dziennikarstwa, w której słowo i dźwięk odgrywają kluczową rolę. Dziennikarze radiowi muszą być dynamiczni, mieć świetną dykcję i umieć działać pod presją czasu.
Nasi uczniowie z redakcji szkolnej mieli wyjątkową okazję odwiedzić Polskie Radio i poznać kulisy pracy dziennikarza radiowego. Wizyta rozpoczęła się od spotkania z panią Agnieszką Ciecierską – reporterką i prowadzącą popularne audycje z cyklu: Cztery Pory Roku w radiowej Jedynce.
Uczniowie zwiedzili studia nagrań, poznali etapy przygotowania serwisu informacyjnego, spotkali się z realizatorem dźwięku, dowiedzieli się, co znajduje się w archiwum oraz udzielili krótkich wywiadów, które będą wyemitowane w Czwórce i w Polskim Radio Dzieciom.
Wizyta w Polskim Radiu była dla uczniów nie tylko świetną lekcją o pracy dziennikarza, ale też inspiracją do rozwijania swoich pasji związanych z mediami. Wielu z nich przyznało, że dzięki tej wycieczce zaczęło poważnie myśleć o przyszłości związanej z dziennikarstwem. W drodze powrotnej, po relaksującym w-fie na trampolinach, młodzi dziennikarze już planowali, jak wykorzystać zdobytą wiedzę w swojej gazetce. Z pewnością ich artykuły i wywiady będą jeszcze bardziej profesjonalne!
WOŚP 2025
          Szkolny kiermasz (i nie tylko…) dla WOŚP!

Drodzy Rodzice, Uczniowie i Nauczyciele naszej szkoły!
W ubiegłym tygodniu przeprowadziliśmy wyjątkową akcję charytatywną, która łączy nas w jednym celu – wsparciu Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy! To była wspaniała okazja, by razem zrobić coś dobrego i pokazać, że nasza szkolna społeczność ma wielkie serca!
Dzięki zaangażowaniu wolontariuszy i ich rodziców, ze sprzedaży słodkości i owocowych szaszłyków uzyskaliśmy kwotę 1110 zł, a na eskarbonce wspólnie zebraliśmy 370 zł, co razem daję nam kwotę 1480 zł.
Z ogromną radością chcemy też podzielić się wrażeniami z występu naszych uczennic: Izy Kostry z klasy 6 a i Zuzi Bartos z klasy 6 b. Dziewczyny dały popis swoich umiejętności akrobatycznych, które naprawdę są niezwykłe, a występ odbył się również na rzecz WOŚP – u, czym młode gimnastyczki przyczyniły się do wsparcia tej wielkiej inicjatywy.
Dziękujemy za każdą cegiełkę, każdy kawałek ciasta przygotowany wieczorną porą, czy wczesnym porankiem, za każde wyciągnięte dłonie do pomocy. Razem znów pokazaliśmy, że pomaganie jest nie tylko ważne, ale też piękne i daje ogromną radość!


Calineczka - teatr świetlicowy
„Teatr jest rodzajem umowy między ludźmi, którzy spotkają się o jakiejś godzinie, by na jakiś czas wspólnie odejść w inny świat. I to jest wspaniałe”🎭

          W czwartek 23 stycznia 2025 dzieci z naszej świetlicy szkolnej zaprosiły koleżanki i kolegów z klas I-III na przedstawienie teatralne pt. „Calineczka”. Spektakl ten oparty na znanej baśni J.Ch.Andersena przenosi widza w magiczny świat bajki.
Dzieci poznały niezwykle barwną historię maleńkiej dziewczynki, która wyrusza w świat, by odkrywać jego piękno, ale także kryjące się w nim zagrożenia. Wędrując przez rozmaite krainy odwiedza miejsca przytulne i słoneczne, mroczne i niesympatyczne. Na swojej drodze spotyka istoty przyjazne, ale i złe. Losy Calineczki układają się w opowieści o poszukiwaniu przyjaźni i miłości, o potrzebie niesienia pomocy potrzebującym, wzajemnym szacunku, oraz wrażliwości na cierpienie innych .
Piękna scenografia, muzyka i wspaniała gra aktorska bardzo spodobała się dzieciom, które jak za dotknięciem magicznej różdżki poczuły magię teatru, przenosząc się w świat bajki.
Przedstawienie było piękne. Dzieci były zachwycone. Największe emocje wywołała przede wszystkim muzyka i postacie. Spektakl wzbudził wiele pozytywnych emocji, a uśmiechy nie schodziły z twarzy dzieci do końca dnia zarówno tych, którzy byli na widowni jak i tych, którzy występowali na scenie.
Dzieci z wielkim zainteresowaniem śledziły perypetie małej Calineczki, na szczęście wszystko dobrze się skończyło jak to w bajce…
Przygotowywanie przedstawień teatralnych przez uczniów ze świetlicy szkolnej pod kierunkiem Pani Magdaleny Kacalińskiej stało się już tradycją. Od wielu lat mamy okazję podziwiać spektakle przygotowane na bardzo wysokim poziomie okraszone piękną scenografią, kostiumami a przede wszystkim wspaniałą grą młodych aktorów. Bardzo Im dziękujemy, gratulujemy i prosimy o następne.
Obóz narciarski 2025
          Obóz narciarski w Bukowinie Tatrzańskiej rozpoczął się 9 stycznia 2025 roku, kiedy 60 osobowa grupa uśmiechniętych uczestników stawiła się na zbiórkę, aby wyruszyć pod opieką instruktorów i wychowawców na aktywny, zimowy wypoczynek..
Przeżyli wspaniałą przygodę zarówno początkujący jak i zaawansowani młodzi narciarze.
Debiutanci a raczej debiutantki - w tym roku było ich bardzo mało (w zasadzie tylko pięć, ale za to bardzo zdolne) - w jeździe na nartach uczestniczyły w nauce podstaw tej dyscypliny sportu, pod okiem doświadczonego instruktora Pana Marka Parafiniuka.
Bardziej doświadczeni narciarze mieli możliwość szlifowania swojej techniki jazdy na trudniejszych trasach. I im przydały się cenne rady instruktorów (Liliany Kunc-Jasińskiej, Aleksandry Sosińskiej, Dariusza Kuruca, Bartosza Piwowarskiego, Piotra Michalskiego, Jakuba Piwowarskiego), którzy wyjaśniali tajniki sposobów wykonywania rozmaitych ewolucji na ośnieżonych stokach. Pobyt w Bukowinie Tatrzańskiej okazał się wspaniałą przygodą, która będzie przez długi czas wspominana przez uczniów.
Spędzili aktywnie czas, wiele się nauczyli, zobaczyli ciekawe miejsca, zintegrowali się w gronie kolegów.
W piątek 17 stycznia po śniadaniu zajęli wygodne miejsca w autokarze i udali się w powrotną podróż z Bukowiny Tatrzańskiej do domu.
Spotkanie z podróżnikiem
          Czy wiecie, że Tajlandczycy uważają, że kształt ich kraju przypomina głowę słonia i że jest to najbardziej uśmiechnięty naród na świecie???

Te i wiele innych ciekawych informacji usłyszeliśmy podczas spotkania z Panem Dariuszem Rocheckim, podróżnikiem z grupy „Trzask”, dzięki któremu przenieśliśmy się do egzotycznej Tajlandii, kraju położonego w południowo-wschodniej Azji.
W swojej niezwykłej fotorelacji wzbogaconej licznymi eksponatami zaprezentował wspaniałe zabytki Tajlandii, niezwykłą florę i faunę, najpiękniejsze świątynie, barwne bazary oraz zwyczaje tamtejszych plemion, które dostarczyły uczniom niezapomnianych wrażeń i ciekawych informacji.
Prezentacja fotograficzna oraz przyniesione pamiątki z pewnością pomogły uczniom lepiej zrozumieć kulturę i bogactwo przyrody tego egzotycznego kraju.
Pamiątki, takie jak stroje folklorystyczne, banknoty czy obręcze noszone przez tajlandzkie kobiety na szyjach, z pewnością zaintrygowały uczniów, przybliżając im specyfikę miejscowych zwyczajów i tradycji.
Co więcej, fascynującym przykładem zrównoważonego podejścia do wykorzystania surowców naturalnych okazały się zasuszone odchody słonia, wykorzystywane do produkcji papieru.
Prezentacja pozwoliła dzieciom w bardzo atrakcyjny sposób zapoznać się zagadnieniami geograficzno – przyrodniczymi, społeczno – kulturalnymi i historycznymi Tajlandii.
Dzieci:
🔸 Dowiedziały się dlaczego zamknięto słynną Świątynię Tygrysów,
🔸 Poznały wioskę plemienia Padaung, w której żyją kobiety żyrafy,
🔸Dowiedziały się że, Bangkok jest najbardziej zakorkowaną stolicą świata,
🔸Odwiedziły pierwszy na świecie szpital dla słoni,
🔸Obejrzały slajdy przedstawiające słonie, kobry, tygrysy, nietoperze i inne zwierzęta zamieszkujące Półwysep Indochiński,
🔸Mogły dotknąć rekwizytów przywiezionych z Tajlandii.
Barwna prezentacja uzupełniona ciekawostkami dotyczącymi Tajlandii, mieszkających tam ludzi i zwierząt pobudziła wyobraźnię uczniów. Stała się też zachętą do rozwijania zainteresowań i pasji, do poznawania świata i zdobywania wiedzy.
Tego typu spotkania z podróżnikami nie tylko poszerzają wiedzę uczniów, ale także stanowią źródło inspiracji. Otwierają one oczy na różnorodność świata i pobudzają ciekawość.
Dziękujemy za to spotkanie i mamy nadzieję, że będzie ich więcej, ponieważ są pouczające i bardzo ciekawe szczególnie dla tych, którzy interesują się kulturą innych krajów oraz podróżami.
Musical "Baśni 1001 nocy"

🎭 Kim jest Szeherezada?
🎭 Czy podróże naprawdę kształcą?
🎭 Dlaczego lampa Alladyna była magiczna?
          Na te i na wiele innych pytań odpowiedź uzyskali uczniowie klas pierwszych i drugich, oglądając musical zatytułowany „Najpiękniejsze Baśnie Dalekiego Wschodu”, w wykonaniu aktorów Teatru Nowoczesnego w Krakowie.
Dzieci poznały kolorowy, orientalny świat pełen tajemniczości, magii, rozmaitych zapachów i… wyjątkowych baśni. Przy dźwiękach tradycyjnej muzyki wschodnich instrumentów oraz misternych układach świetlnych dzieci były oczarowane i przeniesione w świat niesamowitych przygód, marzeń i nadziei.
Chyba każdy z nas przynajmniej raz w życiu rozmyślał, jakby to było, gdyby żył w zupełnie innych czasach, kulturze, na drugim krańcu świata.
To ta lekka, musicalowa formuła, unikatowa autorska muzyka , scenografia, wyjątkowe maski i różnobarwne kostiumy przeniosły i przybliżyły młodym widzom orientalną krainę – Świata, do którego z pewnością jeszcze nieraz wracać będą myślami.
Pokazane rodzajowo, niepozbawione humoru, pełne uroku, iluzji, czarów i magii baśniowe sceny na długo zapiszą się w dziecięcej pamięci, a morały wynikające z poszczególnych sekwencji pokażą iż w życiu warto kierować się prawdą, uczciwością i dobrem.
Spektakl niezwykle podobał się dzieciom, które wznosiły radosne okrzyki zachwytu oraz nagrodziły aktorów gromkimi brawami.👏
Strona 3 z 194 < 1 2 3 4 5 6 > >>
Zaloguj się do e-dziennika
Jesteśmy na Facebooku
Użytkowników Online
Gości Online: 1
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanch Uzytkowników: 3
Nieaktywowany Użytkownik: 0
Najnowszy Użytkownik: bartek
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.