Access denied for user 'UNKNOWN_USER'@'localhost' (using password: NO) Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Bieniewicach
  Strona Główna | Dokumenty szkolne | Rekrutacja do szkoły | Galeria | Plan lekcji | Kalendarz imprez | Szukaj 16.07.2024 14:28:15  
Nawigacja
Strona Główna
O szkole...
Misja szkoły
Dokumenty szkolne
Godziny dostępności nauczycieli
Historia szkoły
Rada Pedagogiczna
Rekrutacja do szkoły
Patron szkoły
Spacer po szkole...
Udział w programach UE
Program "Szkolny Klub Sportowy 2017"
B&N
Karta rowerowa
Program "Błońskie szkoły kompetencji"
E-Szkoły
Laboratoria przyszłości
Projekt „Ponadnarodowa mobilność uczniów”
Galeria

Plan lekcji
Podręczniki szkolne
Rozkład dzwonków
Kalendarz imprez
Samorząd Uczniowski
Rada Rodziców
Konkursy
Gazetka szkolna

Świetlica szkolna
Pedagog i Psycholog
Profilaktyka
Sekretariat
Biblioteka
Pedagog Terapeuta
Logopeda
Szukaj



Ostatnie Artykuły
Absolwenci szkoły -...
Absolwenci szkoły -...
Absolwenci szkoły -...
Absolwenci szkoły -...
Nowy plac zabaw dla ...
Wręczenie certyfikatów
„Wypełnij swoje życie doświadczeniami, nie rzeczami. Miej historie do opowiedzenia, nie rzeczy do pokazania”
          16 maja odbyło się podsumowanie części wyjazdowej Projektu nr 2021-1-PMU-4188 pt. „Kultura, sztuka i taniec - co nas łączy?” - programu „Ponadnarodowa mobilność uczniów”, finansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego realizowanego w Grecji w mieście Platamonas.
W specjalnie na to wydarzenie przygotowanej sali gimnastycznej obecni byli uczestnicy projektu wraz z opiekunami, dyrekcja szkoły, nauczyciele i uczniowie klas IV-VIII. Swoją obecnością zaszczycił nas Burmistrz Błonia Pan Zenon Reszka.
Uczestnicy przedstawili prezentację z pobytu w Grecji w dniach 16- 29 kwietnia czerwca 2023 r. Podzielili się swoimi doświadczeniami, wrażeniami z udziału w lekcjach w partnerskiej szkole oraz programie turystyczno-krajoznawczym.
Te dwa tygodnie były niezapomnianym czasem pełnym inspirujących wyzwań, odkryć i przygód, zaangażowania i wytrwałości, poznawania nowych ludzi i tworzenie pięknych relacji między nimi.
Zrealizowanych zostało wiele działań projektowych, podczas których uczestnicy:
• poznali historię, geografię, kulturę oraz kuchnię grecką;
• zgłębili wiedzę na temat starożytnej Grecji, mitologii greckiej;
• poznali greckich rówieśników, którzy przedstawili im swoją szkołę oraz grecki system edukacji;
• prezentowali greckim uczniom i nauczycielom najważniejsze informacje na temat Polski, naszego regionu, Bieniewic, a także naszej szkoły, systemu edukacji w Polsce oraz kuchni polskiej;
• uczyli się tradycyjnych greckich tańców, tj. Zorba, Sirtaka i prezentowali polskie tańce (Polonez, Belgijka) i stroje ludowe;
• zorganizowali mecz piłki koszykowej, który zakończył się remisem 8:8;
• kosztowali tradycyjne greckie potrawy tj. souvlaki, moussaka, sałatka grecka, loukumi, baklava;;
• uczestniczyli w zajęciach językowych - tworzyli słownik polsko-grecko-angielski oraz matematycznych, wychowania fizycznego;
• organizowali zajęcia integracyjne, kąpiele w morzu, poranny jogging, podziwianie wschodów słońca, karaoke;
• tworzyli filmy z mobilności, przygotowywali prezentacje, plakaty i inne materiały na temat Grecji i naszych aktywności, które umieszczali codziennie na Facebooku.
W czasie wycieczek fakultatywnych zwiedzili miejscowości takie jak:
• Litochoro, gdzie wędrowali wzdłuż wąwozu rzeki Enipeas;
• Saloniki – przyjazne, wypełnione atrakcjami i uwodzące tajemniczością, miasto, które tętni życiem....;
• Palaios Panteleimonas, czyli Stary Panteleimon - niewielka wieś górska położona na wysokości 500 mnp na zboczu masywu Olimp;
• Paralia - Kurort na Riwierze Olimpijskiej, której atutem jest długa, złocista plaża i błękit Morza Egejskiego;
• wyspa Skiathos -. byli na złotej plaży Koukounaries której nazwa wzięła się od szyszki drzewa piniowego a określenie dotyczy charakterystycznej barwy piasku związanej z zawartością miki odbijającej światło słoneczne.
• Meteory - wiszące na formacjach skalnych klasztory – zwiedziliśmy– klasztor Varlaam.
• Ruiny Zamku w Platamonas–okazały zamek, który został wzniesiony w XI w przez Krzyżowców. Warto było wspiąć się, aby podziwiać imponujący widok na Morze Egejskie.
Udział w projekcie był okazją do doskonalenia umiejętności językowych – nie ma lepszej możliwości do sprawdzenia swojej znajomości języka angielskiego oraz szkolenie go niż używanie w codziennej komunikacji.
Po prezentacji odbyła się ceremonia wręczenia uczniom i opiekunom certyfikatów potwierdzających udział w tym europejskim przedsięwzięciu.
Na zakończenie tego miłego spotkania uczestnicy z głębi serca podziękowali tym, dzięki którym mieli możliwość uczestnictwa w realizacji tego międzynarodowego przedsięwzięcia oraz bycia w tak pięknym kraju, z tak wspaniałymi ludźmi.
Wszystkich zgromadzonych serdecznie zachęcali do odwiedzenia Grecji – kraju białego kamienia i przejrzystej wody, bo
„Lepiej zobaczyć coś raz, niż słyszeć o tym tysiąc razy”. 🇵🇱🇬🇷
Bogatsi o dobre serce
          B ogatsi o dobre serce
Choć styczeń już dawno za nami, to 11 maja znów spotkaliśmy się w błońskim sztabie Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, gdzie odbyło się uroczyste podsumowanie tego szczególnego przedsięwzięcia.
Wśród wielu zaproszonych gości znaleźliśmy się jako przedstawiciele naszej szkolnej społeczności, która aktywnie wspierała akcję „z sercem”.
Otrzymane podziękowania przekazujemy dalej, czyli do Rodziców i Uczniów, bo to Wam one należą się najbardziej – jeszcze raz bardzo DZIĘKUJEMY za otwartość, empatię i gotowość do pomocy.❤️❤️❤️
Zawody
          W piątek 12 maja na stadionie AWF w Warszawie rozpoczęła się druga edycja akcji „Lekkoatletyczne Nadzieje Olimpijskie” - mazowieckie eliminacje do ogólnopolskiego finału w Toruniu, w formie dwuboju lekkoatletycznego, który odbędzie się 1 września.
Jest to znakomity program, który sprawia, że do lekkiej atletyki trafia duża grupa utalentowanej młodzieży. Część z nich w przyszłości ma szansę stać się wielkimi mistrzami.
W zawodach w dwuboju wzięło udział 19 zawodników z naszej szkoły. Poniżej przedstawiamy najlepsze wyniki:
✅3 miejsce Aleksander Wachowiak (rzut piłeczka palantową, bieg 60m)
✅ 5 miejsce Bartek Kalinowski (rzut piłeczka palantową, bieg 60m)
✅6 miejsce Wiktor Lipiec (skok w dal, bieg 300m
Gratulacje.
Tylko nie korporacja
          T ylko nie korporacja!” – O minusach „pracy w korpo” słychać wiele: brak bliskich relacji, bezduszna biurokracja, wyzysk i nadgodziny.
Na pokazie slajdów przygotowanym dziś specjalnie dla uczniów klasy 8a mogliśmy przeczytać hasło „Korporacja korporacji nie równa”.
Jakie zalety ma praca dla dużej organizacji i co pracownicy szczególnie sobie w niej cenią o tym opowiedział nam dzisiejszy gość , który pracuje w korporacji trzynaście lat .
W tej dużej organizacji ma możliwości rozwijania się, poczucie bezpieczeństwa finansowego, dostęp do nowoczesnych technologii i możliwość rozwoju w międzynarodowym środowisku.
Jak tam trafił? Jak wyglądała jego ścieżka edukacyjna i zawodowa ? Na te i wiele innych pytań zgodził się dziś odpowiedzieć nam Pan Maciej Chrapczyński, któremu bardzo dziękujemy za poświęcony nam dziś czas i przekazanie młodzieży wszystkich informacji
Warsztaty „Mali architekci” w klasach 1-3
          W arsztaty „Mali architekci” w klasach 1-3.

Klocki to absolutnie zabawki ponadczasowe.
Mówi się, że to rodzaj zabawki, która rośnie razem z dzieckiem.
Wiarygodnym stało się to stwierdzenie, kiedy 11-12 maja, dzieci klas I - III, udały się na zajęcia do sali gimnastycznej, która zamieniła się w plac budowy gdzie jedynym narzędziem pracy były KLOCKI.
Uczniowie uczestniczyli w kreatywnych zajęciach z wykorzystaniem mega klocków.
Dzieci miały do dyspozycji ponad 3000 kolorowych mega klocków, które zrobiły na nich ogromne wrażenie.
Celem warsztatów było udoskonalenie umiejętności pracy zespołowej oraz budowania więzi społecznych, jak również doskonalenie procesów analizy i sprawności manualnej, pobudzenie u dzieci wyobraźni przestrzennej, poznawanie zasady konstrukcji, nauki planowania.
Po warsztatach wszyscy wychodzili zmęczeni, ale zadowoleni z efektów swojej pracy.
Warto też pamiętać o rzeczy oczywistej
– klocki to przede wszystkim dużo radości i świetnej zabawy. Nasze dzieci z całą pewnością tego doświadczyły.🙂
Powiatowe zawody w czwórboju lekkoatletycznym chłopców i dziewcząt.
          W dniu 11 maja na stadionie lekkoatletycznym w Bieniewicach odbyły się powiatowe zawody w czwórboju lekkoatletycznym chłopców i dziewcząt.
Do rywalizacji przystąpiły szkoły z Ożarowa, Duchnic, Zielonki Parcele, Izabelina, Koczarg oraz gospodarze Bieniewice.
Panowie, z ogromną przewagą ponad 130 punktów nad drugim zespołem, pewnie obronili tytuł mistrza powiatu z przed roku. 🙂Brawo!!!
Świetnie spisały się także Panie, zdobywając najwyższe miejsce na podium 🙂 z równie dużą przewagą punktów.
Ponadto najlepszymi zawodnikami okazali się uczniowie naszej szkoły - wśród chłopców Krzysztof Hrehoruk, natomiast wśród dziewcząt Paulina Boryś!
Gratulujemy naszym złotym reprezentacjom i trzymamy kciuki za występ na zawodach między powiatowych.
Oto składy naszych złotych drużyn:
✅Dziewczęta
1. Paulina Boryś
2. Julia Wolska
3. Maja Wachowiak
4. Zosia Zasońska
5. Asia Krzycka
6. Maja Obrębska
✅Chłopcy
1. Krzysztof Hrehoruk
2. Tomasz Stasiewicz
3. Aleksander Krysztofiak
4. Szymon Kubicki
5. Jan Sieklicki
6. Filip Koceniak
Klasy piąte w Krakowie
          W dniach 08 -10.05.2023 roku uczniowie klas 5b i 5c uczestniczyli w wycieczce do Krakowa, Zakopanego i Wieliczki.
Rozpoczęła się ona od zwiedzania dawnej stolicy Polski.
Po przyjeździe udaliśmy się do Zamku na Wawelu, podziwialiśmy legendarnego smoka i architekturę budynków.
Wstąpiliśmy do Katedry, w której obejrzeliśmy słynny Dzwon Zygmunta oraz Groby Królewskie królów, książąt oraz bohaterów narodowych naszego kraju.
Następnym punktem wycieczki były Sukiennice i Kościół Mariacki, gdzie mogliśmy wysłuchać hejnału i obejrzeć wnętrze budowli, po czym głodni i zmęczeni dotarliśmy do pensjonatu w Małym Cichym niedaleko Zakopanego.
Kolejny dzień rozpoczęliśmy od wycieczki z przewodnikiem do Doliny Strążyskiej. Podziwialiśmy piękny krajobraz górski oraz dowiedzieliśmy się wielu ciekawostek o faunie i florze Tatr.
Zwiedziliśmy Sanktuarium Maryjne na Krzeptówkach, cmentarz na Pensowym Bzysku, gdzie znajdują się groby ludzi, którzy przysłużyli się Zakopanemu i Tatrom.
Obok cmentarza znajduje się najstarszy kościół w mieście, któremu także poświęciliśmy naszą uwagę.
Mieliśmy również trochę czasu wolnego na Krupówkach, aby kupić pamiątki dla naszych bliskich.
Ostatniego dnia spakowaliśmy się, a po śniadaniu udaliśmy się do Kopalni Soli w Wieliczce.
Pani przewodnik przybliżyła nam jej historię. Wykute w soli piękne komory, niesamowite podziemne jeziora, majestatyczne konstrukcje ciesielskie i unikalne solne rzeźby zrobiły na nas ogromne wrażenie.
Niestety wszystko, co dobre, kiedyś się kończy, fantastycznie spędziliśmy ten czas i dowiedzieliśmy się wielu nowych rzeczy.
Powiatowe zawody lekkoatletyczne
          W środę 10 maja na obiekcie sportowym przy Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Bieniewicach odbyły się powiatowe finały w zawodach lekkoatletycznych Powiat Warszawski Zachodni 2022/2023 szkół podstawowych w kategorii "Młodzież rocznik 2008-2009".
Wszystko w tym dniu dopisało - zarówno pogoda, frekwencja a przede wszystkim forma uczestników – więc zwody były jak zawsze na najwyższym poziomie.
Gratulujemy udziału i wygranych w zawodach!
Obchody Święta 3 Maja
          W dniu dzisiejszym, cała Polska świętowała 232. rocznicę uchwalenia Konstytucji 3 Maja.
Sejm Czteroletni po burzliwej debacie 3 maja 1791 r. przyjął przez aklamację ustawę rządową, która przeszła do historii jako Konstytucja 3 Maja. Była drugą na świecie i pierwszą w Europie ustawą regulującą organizację władz państwowych, prawa i obowiązki obywateli.
Tradycyjnie już delegacja naszej szkoły wraz z pocztem sztandarowym, udała się do Błonia na uroczystości związane z tym ważnym dla nas Polaków świętem.
Msza św. w intencji Ojczyzny odprawiona w kościele pw. Świętej Trójcy w Błoniu rozpoczęła to nadzwyczajne wydarzenie. Następnie spod kościoła w takt muzyki granej przez orkiestrę Ochotniczej Straży Pożarnej w Błoniu samorządowcy, poczty sztandarowe, przedstawiciele organizacji, instytucji i związków, szkół i przedszkoli z terenu gminy Błonie, harcerze i mieszkańcy przeszli na Rynek, miejsce dalszej celebracji uroczystości.
W tej części miały miejsce:
- podniesienie flagi państwowej;
- odśpiewanie hymnu narodowego;
- wystąpienia okolicznościowe;
- apel Pamięci i Salwa Honorowa w wykonaniu 2MPS w Kazuniu Nowym;
- ceremonia składania kwiatów przed Pomnikiem Niepodległości;
- defilada pododdziałów.
Było przepięknie, wzruszająco i uroczyście. Wszyscy zgromadzeni przeżyli lekcję patriotyzmu i miłości do Ojczyzny, szacunku do dziedzictwa kulturowego, historycznego i tradycji narodowych mających na celu poczucie przynależności narodowej.🇵🇱 🇵🇱




Podziękowanie
          W dniach 16 – 29. 04.2023 r. 24 uczniów Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Bieniewicach pod opieką Pań Barbary Siedleckiej, Eweliny Wasioty, Hanny Wasilewskiej-Weiss, brało udział w mobilności – wyjeździe do Grecji w ramach realizacji przedsięwzięcia międzynarodowego Projektu nr 2021-1-PMU-4188 pt. „Kultura, sztuka i taniec - co nas łączy?” - programu „Ponadnarodowa mobilność uczniów”, finansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego.
Wdzięczni Uczniowie dziękują Dyrekcji Szkoły❤️ za możliwość uczestnictwa w tak wspaniałym przedsięwzięciu a opiekunom za:
❤️piękne dni, podczas których razem odkrywaliśmy świat,
❤️wspólny czas pełen inspirujących wyzwań, odkryć i przygód,
❤️zaangażowanie i wytrwałość,
❤️cierpliwość i ciepłe słowa, które dodawały nam skrzydeł oraz pozwalały uwierzyć we własne siły,
❤️codzienny przykład, jak być mądrym i dobrym człowiekiem.

Za to wszystkim raz jeszcze bardzo gorąco dziękujemy.
Wdzięczni uczestnicy wyjazdu do Grecji oraz Ich Rodzice.🌹🌹🌹





Projekt w Grecji - podsumowanie

          W dniach 16 – 29. 04.2023 r. uczniowie Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Bieniewicach brali udział w mobilności – wyjeździe do Grecji w ramach realizacji przedsięwzięcia międzynarodowego Projektu nr 2021-1-PMU-4188 pt. „Kultura, sztuka i taniec - co nas łączy?” - programu „Ponadnarodowa mobilność uczniów”, finansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego.
✅ W sumie wyjechało 24 uczniów z klas VII i VIII oraz 3 nauczycieli.
✅ Podróż autokarem w jedną stronę trwała ponad 19 godzin, w trakcie których przemierzyliśmy ok. 2000 km przejeżdżając przez Słowację, Węgry, Serbię, Macedonię Północną, aż do Platamonas
w Grecji - miejscowości położonej w południowej części Riwiery Olimpijskiej.
✅ Zakwaterowani byliśmy w kilkuosobowych pokojach w Hotelu San Panteleimon, położonym
w przepięknej, spokojnej okolicy, przy samej plaży, gdzie z jednej strony mogliśmy podziwiać masyw Olimpu, a z drugiej Morze Egejskie.
✅ W ciągu 2 tygodni mobilności zrealizowaliśmy następujące działania projektowe:
• poznaliśmy historię, geografię, kulturę oraz kuchnię grecką w trakcie zajęć w szkole oraz centrach szkoleniowych;
• zgłębiliśmy wiedzę na temat starożytnej Grecji, mitologii greckiej, greckich bogów;
• poznaliśmy naszych greckich rówieśników, którzy pokazali nam swoją szkołę i omówili grecki system edukacji;
• prezentowaliśmy greckim uczniom i nauczycielom najważniejsze informacje na temat Polski, naszego regionu, Bieniewic, a także naszej szkoły, systemu edukacji w Polsce oraz kuchni polskiej;
• mieliśmy okazję porównać polski i grecki system edukacji, polską i grecką kuchnię, a także kulturę i zwyczaje – poznaliśmy różnice i podobieństwa między naszymi krajami;
• uczyliśmy się tradycyjnych greckich tańców, tj. Zorba, Sirtaka;
• prezentowaliśmy naszym greckim rówieśnikom stroje łowickie oraz polskie tańce, tj. Polonez, a także Belgijka;
• w pobliskim miasteczku, w hotelu przeprowadzaliśmy rozmowy/wywiady z Grekami, którzy musieli między innymi przedstawić nam swoje ulubione miejsca w Grecji, nauczyć nas tańca;
• zorganizowaliśmy mecz piłki koszykowej, który zakończył się remisem 8:8;
• kosztowaliśmy tradycyjne greckie potrawy tj. souvlaki, mousaka, sałatka grecka, loukumi, baklava;
• wzięliśmy udział w zajęciach kulinarnych w szkole, gdzie uczyliśmy się przygotowywać jedno z tradycyjnych i najbardziej znanych greckich dań - sałatkę grecką, którą następnie kosztowaliśmy;
• uczestniczyliśmy w zajęciach językowych - stworzyliśmy słownik polsko-grecko-angielski
• opracowaliśmy książkę kucharską z przepisami dań greckich;
• na Facebooku, codziennie relacjonowaliśmy działania, umieszczaliśmy zdjęcia oraz filmiki;
• organizowaliśmy również zajęcia integracyjne, kąpiele w morzu, poranny jogging, podziwianie wschodów słońca, karaoke, tańce zorby i sirtaki;
• w trakcie całego pobytu tworzyliśmy filmy z mobilności, przygotowywaliśmy prezentacje i inne materiały na temat Grecji i naszych aktywności;
• pracowaliśmy zarówno indywidualnie, jak i w grupach;
• na zakończenie otrzymaliśmy Certyfiakty poświadczające udział w mobilności.
✅ W czasie wycieczek fakultatywnych, których celem było poznanie historii, tradycji, kuchni, kultury i życia codziennego Greków, zwiedziliśmy między innymi miejscowości:
Litochoro - miasteczko położone na wzgórzach Olimpu, gdzie wędrowaliśmy wzdłuż wąwozu rzeki Enipeas, na końcu którego znajdował się wodospad Zeusa, pod którym wyżłobione były Wanny Afrodyty. Znajduje się tam również stary klasztor świętego Dionizosa oraz zabytkowy kościół Agaios Nikolaos. Wyjątkowe są góry Pieria – to tu góry spotykają się z morzem, a bogowie olimpijscy czuwają nad światem. Pieria to nie tylko złociste plaże i 70 kilometrów pięknego wybrzeża, ale też wspaniałe dziedzictwo kulturowe i malownicze szlaki turystyczne, bogata infrastruktura z pięknie położonymi obiektami i przede wszystkim ludzie, którzy chętnie dzielą się swoją radością życia, miłością do gór i lokalnej kuchni.
Saloniki – przyjazne, wypełnione atrakcjami i uwodzące tajemniczością. Tak w skrócie można opisać Saloniki – drugie co do wielkości miasto w Grecji, które stanowi istny tygiel kulturowy. To miasto, które tętni życiem....;
Palaios Panteleimonas, czyli Stary Panteleimon - niewielka wieś górska położona na wysokości 500 mnp na wschodnim zboczu masywu Olimp;
Katerini – miasteczko położone między Masywem Olimpu a Morzem Egejskim;
Paralia - Kurort na Riwierze Olimpijskiej, nad Morzem Egejskim, oddalony 7 km od Katerini (stolicy regionu Pieria), której atutem jest długa, złocista plaża i błękit Morza Egejskiego;
Skotina - miasteczko położone u podnóży Olimpu i Gór Pieryjskich, w których tradycje kultywowane są do dnia dzisiejszego. W miejscowej oliwiarni poznaliśmy krok po kroku jak tłoczy się oliwę ze świeżych dojrzałych oliwek.
Agios Spiroidonas - mała miejscowość gdzie zwiedziliśmy feciarnie i dowiedzieliśmy się jak wygląda proces produkcji serów, ile trwa oraz w jakiej temperaturze są przechowywane, zanim trafią do konsumentów. Wszyscy mogli też degustować te przysmaki i porównywać smaki.
Nei Pori - typowo turystyczne miasteczko położone u stóp Olimpu na Riwierze Olimpijskiej. Stojąc na plaży z jednej strony przed sobą mamy morze, odwracając się o 180 stopni możemy oglądać góry. Bardzo urokliwie widoki.
wyspa Skiathos - gdzie wspięliśmy się urokliwymi uliczkami na punkt widokowy, z którego rozciągały się zapierające dech w piersiach widoki na góry i morze. Jednym z najczęściej odwiedzanych na wyspie miejsc jest złota plaża Koukounaries zlokalizowana na południowym wybrzeżu. Jej nazwa wzięła się od szyszki drzewa piniowego, które występuje na wyspie w ogromnych skupiskach. Określenie „złota plaża” dotyczy charakterystycznej barwy piasku związanej z zawartością miki odbijającej światło słoneczne. Wspaniałe plenery Skiathos zostały nawet wykorzystane w filmie "Mamma Mia". W trakcie kilkugodzinnego rejsu statkiem bawiliśmy się tańcząc w rytmach greckiej muzyki, a niektórzy z nas widzieli delfiny płynące zaraz przy naszym statku;
Meteory - wiszące na formacjach skalnych klasztory – zwiedziliśmy jeden z największych znajdujących się tam klasztorów – klasztor Varlaam; odwiedziliśmy pracownię ikon, gdzie zaprezentowano nam proces ich tworzenia; udaliśmy się także na punkt widokowy, z którego rozciągał się oszałamiający widok na góry, formacje skalne, na których znajdują się klasztory. Poznaliśmy historię prawosławia, klasztorów, życie mnichów, architekturę kościołów prawosławnych;
Ruiny Zamku w Platamonas– przepięknie położony, majestatyczny i okazały zamek, który został wzniesiony w XI w przez Krzyżowców. Warto było wspiąć się, aby podziwiać imponujący widok na Morze Egejskie. W środku znajdują się niewielkie pozostałości po świątyniach bizantyjskich.

✅ Dzięki udziałowi w mobilności i działaniach projektowych:
•rozwinęliśmy nasze kompetencje w zakresie wielojęzyczności – ponieważ w trakcie całej mobilności posługiwaliśmy się językiem angielskim w trakcie prezentacji, konwersacji
z greckimi uczniami i lokalnymi mieszkańcami, przygotowywania materiałów projektowych;
• przełamaliśmy bariery językowe;
• wykorzystaliśmy w praktyce wiedzę i umiejętności z zakresu języka angielskiego;
• wzrosła nasza świadomość potrzeby nauki języków obcych; wzrosła nasza motywacja do nauki języków;
• wzbogaciliśmy słownictwo z języka agielskiego o terminy i wyrażenia związane ze starożytną Grecją, kuchnią, kulturą, geografią grecką;
• poznaliśmy, ćwiczyliśmy podstawowe zwroty w j. greckim;
• rozwinęliśmy nasze kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie uczenia się tj. wiara we własne możliwości, samoakceptacja, radzenie sobie ze stresem i trudnymi emocjami, autoprezentacja, samodzielność, umiejętności organizacyjne, zarządzanie sobą w czasie, umiejętność pracy w grupie międzynarodowej, efektywna komunikacja, asertywność, współpraca z osobami o różnych poglądach, tolerancja, umiejętność uczenia się, budowanie relacji międzyludzkich opartych na poszanowaniu innych kultur i wartości, oswojenie ze środowiskiem międzynarodowym;
• rozwinęliśmy nasze kompetencje cyfrowe poprzez tworzenie materiałów projektowych z wykorzystaniem komputera, Internetu, różnorodnych programów i aplikacji;
• przygotowanie i obróbka zdjęć i filmów; wyszukiwanie i selekcjonowanie informacji z Internetu;
• wzrosła także nasza świadomość europejskiej różnorodności kulturowej i językowej;

✅ Lista uczestników projektu
• Opiekunowie: Barbara Siedlecka, Ewelina Wasiota, Hanna Wasilewska-Weiss
• Uczniowie:
1. Adamska Lena
2. Banasiuk Jakub
3. Cieślak Emilia
4. Kamiński Tomasz
5. Kopka Alina
6. Kubala Igor
7. Matela Grzegorz
8. Mielko Natalia
9. Mrozek Joanna
10. Nowak Marek
11. Obrębska Zuzanna
12. Olczak Oliwia
13. Olszak Agata
14. Piwko Michał
15. Rembiasz Joanna
16. Skrzecz Iga
17. Szymańska Marta
18. Szypke Adam
19. Szypuła Wanessa
20. Wachowiak Maja
21. Wachowiak Miriam
22. Warmuz Hanna
23. Wolska Julia
24. Zaleska Marta









Strona 22 z 181 << < 19 20 21 22 23 24 25 > >>
Zaloguj się do e-dziennika
Jesteśmy na Facebooku
Użytkowników Online
Gości Online: 1
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanch Uzytkowników: 3
Nieaktywowany Użytkownik: 0
Najnowszy Użytkownik: bartek
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Copyright © 2018 by Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Bieniewicach. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Optymalizowano dla Internet Explorer 11+, Firefox 31+, Safari 7+ w systemie Windows i Mac OS X, 1280 x 800 pixeli.