Ch łopcy reprezentujący naszą szkołę w koszykówce, przeszli eliminacje gminne awansując do rozgrywek na szczeblu powiatowym.
9 listopada w turnieju o Mistrzostwo Powiatu Warszawskiego Zachodniego, zawodnicy kategorii "dzieci" stanęli na podium zajmując III miejsce. Gratulujemy drużynie i jej trenerowi p. Bartoszowi Piwowarskiemu - to duży sukces ponieważ w zawodach uczestniczyło aż 10 zespołów. Brawo!
Czekamy na mecze i sukcesy naszej chłopięcej reprezentacji w kategorii "młodzież" trenowanej przez p. Piotra Michalskiego. Z pewnością przekażemy informacje jak wypadli w turnieju powiatowym. Tymczasem mocno trzymamy za nich kciuki 🏀🤼♂️👏
9 oraz 10 listopada 2022 r. (środa, czwartek) odbędą się
zebrania z rodzicami poświęcone śródokresowej analizie wyników nauczania i zachowana w I semestrze roku szkolnego 2022/2023 w/g poniższego harmonogramu.
Serdecznie zapraszamy!
Z achęcamy uczniów naszej szkoły do udziału w konkursie plastycznym pt. "Niepodległa" z okazji rocznicy Odzyskania przez Polskę Niepodległości 11 Listopada 1918 r.
Forma plastycznych prac konkursowych jest dowolna (rysunek, plakat, rzeźba, witraż itp.)
Prace należy oddawać do 8 listopada 2022 r. do sali numer 20 do p. Małgorzaty Stępień.
Na zwycięzców i osoby wyróżnione czekają cenne nagrody.
Prace zostaną nagrodzone w dwóch kategoriach wiekowych, klasy 1-3 oraz klasy 4-8.
Serdecznie zapraszamy do udziału w konkursie!
„(…) Umarłych wieczność dotąd trwa, dokąd pamięcią im się płaci.
Chwiejna waluta. Nie ma dnia, by ktoś wieczności swej nie stracił (…)”.
Wisława Szymborska
1 listopada to Dzień Wszystkich Świętych. To święto jest czasem refleksji i zadumy, czasem, w którym odwiedzamy groby naszych bliskich, by powrócić pamięcią do wspólnie spędzonych chwil, zapalić znicze i złożyć kwiaty jako symbol, że pamiętamy o tych, którzy już od nas odeszli na zawsze.
Pamięć o zmarłych jednoczy ludzi różnych pokoleń i przekonań, łączy przeszłość z teraźniejszością. Pamięć daje nieśmiertelność, bo istniejemy póki ktoś o nas pamięta...
Sprzątanie grobów żołnierskich jest formą podziękowania tym wszystkim, którzy oddali swoje życie w obronie Ojczyzny.
Aby uczcić pamięć poległych społeczność Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Bieniewicach włączyła się do akcji Ministerstwa Edukacji Narodowej „Szkoła pamięta”.
W ramach tej akcji przedstawiciele Samorządu Uczniowskiego i Koła Wolontariackiego wraz z opiekunami, udali się na cmentarz wojskowy w Błoniu oraz pod pomnik Jana Pawła II w Bieniewicach. W atmosferze ciszy i spokoju oczyścili groby a zapaleniem symbolicznych zniczy uczcili śmierć poległych za Ojczyznę oraz Patrona naszej szkoły Jana Pawła II.
Młodzież była uczestnikiem żywej lekcji historii, ponieważ mogła spełnić swój patriotyczny obowiązek wobec tych rodaków, którzy walczyli i oddawali życie za Ojczyznę. Dzięki Nim mamy dziś wolną Polskę.
28 października nasza Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Bieniewicach po raz pierwszy przystąpiła do III Międzynarodowej edycji VII Ogólnopolskiej akcji bicia rekordu w czytaniu na przerwie, realizowanej w ramach Międzynarodowego Miesiąca Bibliotek Szkolnych oraz kampanii społecznej „Cała Polska czyta dzieciom”.
Jej celem jest promocja czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży oraz pokazanie, że czytać można zawsze i wszędzie.
Na najdłuższej przerwie w naszej szkole wszyscy uczniowie, którzy przynieśli z domu swoje ulubione książki oraz wypożyczyli je z biblioteki czytali, rozmawiali o książkach oraz polecali innym swoje ukochane książki.
Cieszymy się z możliwości uczestniczenia w tej akcji i z niecierpliwością oczekujemy ogłoszenia wyników, mamy nadzieję pobicia zeszłorocznego rekordu.
#przerwanaczytanie📕📚📖
27 października uczniowie klasy VIIA i VIIIB uczestniczyli w wyjeździe do Warszawy. Powody były dwa:
✅Warsztaty teatralne w teatrze „Syrena”;
✅Obejrzenie przedstawienia na podstawie „Opowieści Wigilijnej” Charlsa Dickensa „Opowieść wigilijna” w wersji angielskiej.
W teatrze "Syrena" przywitało nas dwoje artystów – Pani Jarosława Michalewska i Pan Łukasz Szczepanik.
Prowadzący opowiedzieli nam krótko historię Teatru Syrena a następnie pomogli nam poszukać odpowiedzi na pytanie „Kto tworzy teatr?".
Lista osób pracujących nad przedstawieniem okazała się bardzo długa. Przy okazji poznaliśmy liczne teatralne zawody – inspicjent, kostiumolog, scenograf, charakteryzator, scenarzysta, sufler, garderobiana itp.
Dowiedzieliśmy się, że na sukces sceniczny pracuje blisko setka ludzi!
Następnie zwiedzaliśmy Syrenę od kulis. Odwiedziliśmy pracownie, w których powstają dekoracje, zobaczyliśmy garderobę aktorów, pracownię charakteryzatorek, rekwizytornię, a także pracownię kostiumów, w której obejrzeliśmy projekty strojów do przedstawień.
Była to więc wyjątkowa okazja, aby zajrzeć do wielu teatralnych zakamarków, zwykle niedostępnych dla widzów. Najczęściej widzimy tylko scenę, a jak się okazało teatr to niezwykle tajemniczy labirynt.
Najważniejszym punktem naszej wizyty była druga część teatralnej przygody z warsztatami.
Wypłynęliśmy na głęboką wodę – staliśmy się aktorami,. To było niesamowite przeżycie – występ na prawdziwej scenie teatralnej pod czujnym okiem profesjonalistów, którzy z wielką pasją poprowadzili z nami zajęcia.
Z pewnością było to ciekawe i niepowtarzalne doświadczenie oraz miło spędzony tam czas.
W samo południe przemieściliśmy się do kolejnego warszawskiego teatru muzycznego – teatru „Buffo”, aby obejrzeć spektakl na podstawie „Opowieści Wigilijnej” Charlsa Dickensa, który od pierwszego do ostatniego słowa zagrany był po angielsku.
Ten bardzo udany wyjazd został zorganizowany w ramach projektu edukacyjnego "Błońskie szkoły kompetencji".
B o w życiu najważniejsza jest pasja… – takie właśnie motto stawia przede wszystkim na indywidualny rozwój młodych ludzi.
W miniony piątek mieliśmy przyjemność wysłuchać koncertu pt.”…Co komu w duszy gra” przygotowanego przez uczniów naszej szkoły.
Pani Karina Juraga-Horosz – nauczycielka muzyki - marzyła o takim koncercie od dawna – niestety pandemia nie pozwoliła kontynuować pomysłu. Zależało Jej, aby uczniowie mieli okazję pokazać się z innej strony, niż podczas lekcji, aby pokazali swoje pasje tym razem muzyczne.
Na scenie pojawili się zdolni uczniowie placówki, którzy zaprezentowali swoje umiejętności zarówno wokalne jak i gry na instrumentach.
Piękna muzyka, wspaniałe interpretacje i genialne połączenie zdolności uczniów w czasie jednego koncertu, to wszystko w Sali gimnastycznej w naszej szkole.
Koncert był prawdziwą lekcją muzyki, gdzie wspólnie poznawaliśmy instrumenty, muzyczne tajemnice oraz bogaty świat dźwięków świetnie się przy tym bawiąc!
Okazało się, że wielu uczniów mijanych na szkolnych korytarzach bieniewickiej szkoły, to bardzo utalentowane młode osoby.
Było wielkie zdziwienie i niedowierzanie, że takie zdolności posiadają.
Gratulujemy wszystkim gwiazdom ogromnego serca do muzyki, odwagi i zaangażowania!
Dziękujemy organizatorce – Pani Karinie - za tę artystyczną ucztę.
Było fantastycznie! Tyle talentów, tyle pasji, tyle emocji!
Młodzieńcza pasja i energia sprawiły, że występ zostanie zapamiętany na długo.
Mamy nadzieję, że taki koncert talentów, który to ujawnił będzie kontynuowany w kolejnych latach.
🎷🪗🎸🎻🎹🎶❤️
G dy dziecko zostaje osierocone lub pozbawione opieki rodzicielskiej, może trafić do rodzinnego domu dziecka.
Jakie są zasady funkcjonowania rodziny zastępczej? Komu może być powierzone pełnienie funkcji rodziny zastępczej? Jakie są wymagania dla przyszłych rodziców zastępczych ?
Na te i wiele innych pytań na zajęciach doradztwa zawodowego w klasach 7a, 7b i 8c odpowiadała Pani Sylwia Łysakowska, która jest przykładem osoby, której praca ma szczególny charakter, jest wyjątkowa i wymaga poświęceń.
Kandydaci na rodziców zastępczych muszą zdecydować, jaką rodzinę chcą założyć - niezawodową, zawodową, a może specjalistyczną lub pogotowie rodzinne.
Wynagrodzenie przysługuje wszystkim rodzinom zastępczym zawodowym. Otrzymuje je jeden rodzic, ten, który - traktując rodzicielstwo zastępcze jako zawód - rezygnuje z dotychczasowej pracy, by w pełni poświęcić swój czas na wychowywanie dzieci.
Pani Sylwia podkreślała, że w tej pracy najważniejsza jest satysfakcja jaka wypływa z pomagania potrzebującym dzieciom i umożliwienie podopiecznym dorastania w bezpiecznym środowisku .
O soby bardzo skrupulatne, dokładne i nie mające problemów z pracą z cyferkami, rozliczeniami, tabelkami, mogą zastanowić się nad wyborem pracy księgowej.
Księgowy w swojej pracy posługuje się komputerem, w szczególności zaś arkuszami kalkulacyjnymi oraz programami do księgowania i fakturowania.
Wybierając ten zawód powinniśmy wziąć pod uwagę studia na kierunku rachunkowość, na wydziale ekonomicznym.
Dostępne są również różne kursy dla księgowych organizowane na przykład przez biura pracy, które uczą podstaw księgowości.
Pani Agnieszka Lipowska była naszym kolejnym gościem, który zgodził się na spotkanie z uczniami klas 7.
Bardzo dziękujemy za poświęcony nam czas i za ciekawe wiadomości. Liczymy na kolejne spotkanie w kl 8.
W dniu 28.10.2022 (piątek) nasza szkoła bierze udział w III Międzynarodowej edycji VII Ogólnopolskiej akcji bicia rekordu w czytaniu na przerwie.
Zapraszamy wszystkich uczniów oraz grono Pedagogiczne o godz. 10:35 (długa przerwa) na salę gimnastyczną. Weźcie ze sobą ulubione książki i CZYTAMY!
W tym dniu możemy czytać na każdej przerwie - w salach lekcyjnych, korytarzach, świetlicy i oczywiście bibliotece.
#przerwanaczytanie
L aboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez MEiN we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Rady Ministrów.
Laboratoria przyszłości to Program skierowany do szkół podstawowych, a jego celem jest budowanie kompetencji kreatywnych i technicznych wśród uczniów.
Nasza szkoła bierze udział w tym projekcie. Za pozyskane dofinansowanie zakupiliśmy pomoce, z których będą mogli korzystać nasi kreatywni uczniowie.
Rozpoczęła się już nasza przygoda ze sprzętem pozyskanym w ramach programu „Laboratoria Przyszłości”.
Wyposażenie Laboratorium Przyszłości wykorzystane było na zajęciach edukacji technicznej w klasie IA.
Robot kuchenny to urządzenie niezwykle pomocne w kuchni, które łączy w sobie funkcje kilku różnych urządzeń. Dzięki niemu możemy przyrządzić różne produkty i wyroby, bez konieczności używania dodatkowych sprzętów kuchennych.
Uczniowie poznali rodzaje i funkcje robotów kuchennych a w ramach programu „Owoce i warzywa w szkole” przygotowywali zdrową surówkę.
Po minach dzieci podczas degustacji można było wnioskować, że zrobiony przez nie posiłek bardzo im smakował.
Przyrządzenie surówki dało dzieciom wiele satysfakcji. Jednocześnie uświadomiły sobie jak ważną rolę odgrywają witaminy we właściwym funkcjonowaniu organizmu oraz jak potrzebne jest codzienne spożywanie warzyw i owoców.🍎🍐🥕