Access denied for user 'UNKNOWN_USER'@'localhost' (using password: NO) Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Bieniewicach
  Strona Główna | Dokumenty szkolne | Rekrutacja do szkoły | Galeria | Plan lekcji | Kalendarz imprez | Szukaj 29.03.2024 12:50:52  
Nawigacja
Strona Główna
O szkole...
Misja szkoły
Dokumenty szkolne
Godziny dostępności nauczycieli
Historia szkoły
Rada Pedagogiczna
Rekrutacja do szkoły
Patron szkoły
Spacer po szkole...
Udział w programach UE
Program "Szkolny Klub Sportowy 2017"
B&N
Karta rowerowa
Program "Błońskie szkoły kompetencji"
E-Szkoły
Laboratoria przyszłości
Projekt „Ponadnarodowa mobilność uczniów”
Galeria

Plan lekcji
Podręczniki szkolne
Rozkład dzwonków
Kalendarz imprez
Samorząd Uczniowski
Rada Rodziców
Konkursy
Gazetka szkolna

Świetlica szkolna
Pedagog i Psycholog
Profilaktyka
Sekretariat
Biblioteka
Pedagog Terapeuta
Logopeda
Szukaj



Ostatnie Artykuły
Absolwenci szkoły -...
Absolwenci szkoły -...
Absolwenci szkoły -...
Absolwenci szkoły -...
Nowy plac zabaw dla ...
Jak powstaje prąd
          W arsztaty eksperymentalne „Skąd się bierze prąd”.

23.10.2023r. uczniowie klasy 6a brali udział w bezpłatnych warsztatach eksperymentalnych „Skąd się bierze prąd”. Warsztaty organizowane były w ramach projektu „Fizyczna karuzela” na Wydziale Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego. Podczas warsztatów uczniowie poznali czym jest „elektryczny świat”.
Na zajęciach zostały omówione odnawialne i alternatywne źródła energii. Prowadzący warsztaty doktorant p. Mateusz Winkowski omówił budowę i zasadę działania prądnicy (generatora). Następie wszyscy uczniowie sprawdzali jak za pomocą swoich mięśni można zamienić energię mechaniczną w energię elektryczną, której efektem było świecenie żarówki w układzie doświadczalnym. Uczestnicy warsztatów dowiedzieli się również jak działa elektrownia wodna czy wiatrowa. Dużą frajdę sprawił uczniom samodzielnie wykonany eksperyment z wiatrakiem, którego śmigła wprawiane były w ruch wydmuchiwanym przez usta powietrzem. Każdy mocno się przykładał, aby wytworzyć jak największy prąd wskazywany przez miernik. To doświadczenie ilustrowało działanie elektrowni wiatrowej.
Równie ciekawym eksperymentem było wprawianie w ruch zabawek za pomocą energii pochodzącej ze światła lampy halogenowej. Uczestnicy warsztatów sprawdzili, słuszność zastosowania elektrowni słonecznych (paneli fotowoltaicznych).
Na końcu klasa dowiedziała się jak działają ogniwa chemiczne (baterie). Do tej części wiedzy również prowadzący przygotował doświadczenie. Podzielił uczniów na grupy. Każda miała za zadanie zbudować obwód składający się z diody, ziemniaków, przewodów oraz prętów miedzianych i cynowych. Po odpowiednim połączeniu elementów wszyscy uzyskali pożądany efekt, czyli świecenie diody. W eksperyment zaangażował się również wychowawca klasy p. B. Piwowarski, który wraz ze swoim zespołem dzielnie pracował nad dodatkowymi udoskonaleniami obwodu. Zatem wnioskiem z doświadczenia jest fakt, że przy pomocy ziemniaka można wytworzyć prąd.
Samodzielnie wykonywane doświadczenia podczas warsztatów eksperymentalnych uczą kreatywności, współdziałania w grupie i umiejętności wyciągania wniosków, a przy tym dają możliwość równie ważnej fantastycznej zabawy.
Renata Soprych (nauczycielka fizyki i techniki)




Święto origami
          Ś wiatowy Dzień Origami to kolejne z nietypowych świąt obchodzone w naszej szkole.
Zadbał o to SU, który zorganizował akcję tworzenia pięknych dzieł z papieru. Zajęcia odbyły się w świetlicy, a uczestniczyli w nich uczniowie młodszych klas, którzy z wielkim zaangażowaniem składali figurki zwierząt i innych przedmiotów z kwadratowej kartki papieru, bez użycia kleju i nożyczek.
Fantastyczne kształty powstały przy pomocy zręcznych zgięć papieru, fantazji i znajomości reguł składania, które maluchy poznały dzięki starszym rówieśniczkom.
Warto wiedzieć, że sama sztuka ma już ponad tysiąc trzysta lat, a za jej kolebkę błędnie uznaje się Japonię, bowiem origami wymyślone zostało w Chinach.
Mamy nadzieję, że te zajęcia zainspirują kogoś do rozwijania swojej kreatywności, a będzie to być może wstępem do nowej pasji.



Klasy 2 w operze
          G mach Teatru Wielkiego - Opery Narodowej to jeden z najbardziej reprezentacyjnych budynków Warszawy, w którym znajduje się jedna z największych scen operowych świata, o powierzchni 1150 m². Widownia mieści na parterze, w amfiteatrze i na trzech balkonach 1768 osób.
Teatr Wielki w Warszawie wyrósł na jeden z najbardziej aktywnych teatrów operowych w Europie, który przygotowuje przedstawienia, koncerty zarówno dla dorosłych jak i dla dzieci.
19 października uczniowie klas drugich udali się do Opery Narodowej w Warszawie na spektakl „ Ale heca w operze”. Ta nowoczesna forma spektaklu przypominająca grę edukacyjną wciągnęła wszystkich - nawet najbardziej wymagających widzów do wspólnej przygody w niezwykłym świecie oper.
Największe hity operowe (fragmenty z oper: Carmen, Straszny Dwór, Halka, Królowej Nocy, Czarodziejski flet, jak również pieśni Moniuszki min „Prząśniczka” ) w wykonaniu Dziecięcego Chóru Artos im. W. Skoraczewskiego stanowiły kompas w tej muzycznej podróży.
Przedstawienie i wizyta w teatrze były doskonałą okazją dla naszych młodych melomanów, stawiających pierwsze kroki wśród operowej publiczności, aby poznały operę od innej strony, w jej realnej formie w sposób naturalny. Ponadto mają ogromny wpływ na rozbudzenie w nich zainteresowania kulturą oraz wyzwalania pozytywnych uczuć i emocji.
Uczniowie już na samym początku byli zafascynowani miejscem, w którym znaleźli się po raz pierwszy. Wiele emocji wzbudziły wśród nich bajeczna sceneria, barwne kostiumy, nastrojowa muzyka i zmienne oświetlenie.
Dzieci spędziły w teatrze wyjątkowe chwile, które pozostaną na długo w ich pamięci a brawa na zakończenie spektaklu były wyrazem uznania za niezapomniane przeżycia i wrażenia. Do szkoły powróciliśmy zadowoleni, z uśmiechem na twarzy, nową wiedzą oraz odrobiną teatralnej magii.🎭🎼🎻❤️





Konkurs plastyczny "Niechaj Polska zna..."
          Zapraszamy do Międzyszkolnego Konkursu plastycznego ,,Niechaj Polska zna, jakie dzieci ma − wizerunki Wielkich Polaków zasłużonych dla Ojczyzny”.
✅Zadaniem konkursowym jest wykonanie pracy plastycznej na temat:
"Niechaj Polska zna, jakie dzieci ma − wizerunki Wielkich Polaków zasłużonych dla Ojczyzny”.
✅Cele Konkursu:
- wybranie najciekawszych prac plastycznych, które w najbardziej interesujący, trafny merytorycznie oraz kreatywny sposób przedstawią tematykę konkursu, upamiętniając zasłużone postaci, które poświęciły całe życie dla ojczyzny wolnej, a swoją postawą i pracą rozsławiali jej dobre imię.
- promowania wiedzy historycznej wśród uczniów klas IV-VIII szkół podstawowych;
- rozwijania ekspresji twórczej, kreatywności oraz wyobraźni plastycznej;
- promowanie osób uzdolnionych plastycznie.
✅Konkurs skierowany jest do uczniów szkół podstawowych publicznych i niepublicznych z terenu gminy Błonie.
✅Konkurs podzielony jest na dwie kategorie wiekowe:
- klasy I-III
- klasy IV-VIII

Regulamin konkursu (kliknij)

Karta zgłoszenia (kliknij)

Zgoda rodziców (kliknij)


Warsztaty w Instytucie Gethego
          D nia 12 października 2023 byliśmy w Warszawie na warsztatach Deutsch Język Nowych Możliwości #deutschbewegt, zorganizowanych przez Instytut Goethego dla uczniów szkół biorących udział w programie Deutsch Plus.
Na początku uczestniczyliśmy w części oficjalnej, na którą zaproszeni zostali przedstawiciele kultury z Ambasady Niemiec. Następnie zajęcia przebiegały w formie stacji. Uczniowie:
🛑oglądali film w VR – kinie, gdzie np. zwiedzili osobliwości Berlina oraz znaleźli się na platformie widokowej w Alpach,
🛑 malowali torby ekologiczne,
🛑 brali udział w grach ruchowych dot. nauki niemieckiego oraz zajęciach z użyciem platformy edukacyjnej DeutschSpace Digital i tak zwanej "Merge Cubes", holograficznej kostki, którą można trzymać w dłoni i aktywować za pomocą aplikacji – super sprawa. Jedna z tych kostek zaprogramowana została przez samych uczniów. Brawo! Kostka przenosi nas w wirtualny świat, gdzie możemy rozwiązywać przeróżne zadnia po niemiecku, ćwiczyć i poszerzać swoją znajomość języka. Dostaliśmy taką kostkę na stałe. Hurra! - wykorzystamy na lekcjach.
Dziewczęta zrobiły sobie zdjęcia w fotobudce, wszyscy wzięli udział w quizie kulturoznawczym.
Igor wygrał książeczkę kucharską. Każdy mógł się poczęstować słodkim jabłkiem z wygrawerowaną nazwą nowego programu #deutschbewegt.
Na koniec każdy uczeń otrzymał zeszyt pamiątkowy oraz ulotkę o tym, jak zapisać się online do biblioteki Instytutu Goethego. Wycieczka zakończyła się stwierdzeniem uczniów: proszę pani, chcemy więcej takich wycieczek!
Dziękujemy bardzo Instytutowi Goethego w Warszawie!





DEN
          K to zdobył Rysy? Kto osiągnął tytuł mistrza? Kogo pasją jest ornitologia?
Te i inne newsy o nauczycielach pojawiły się na korytarzu szkolnym, a uczniowie mają za sobą kolejny test… tym razem na temat wiedzy z życia pozaszkolnego swoich nauczycieli.
I chociaż nie pojawią się oceny w dzienniku, to na wyniki wszyscy niecierpliwie czekają.
Niebawem okaże się bowiem, którzy uczniowie wiedzą o nas najwięcej, ale też wszyscy są ciekawi odpowiedzi, bo okazuje się, że niektóre ujawnione fakty zupełnie zaskoczyły naszą młodzież i dzieci.
Konkurs jest oczywiście związany z Dniem Edukacji Narodowej, ale to nie jedyna forma świętowania zaproponowana przez SU. Wszyscy pracownicy Szkoły otrzymali miłe życzenia oraz przepiękne rękodzieło symbolizujące więź łączącą całą społeczność, które już zdobi ścianę w pokoju nauczycielskim zajmując honorowe miejsce.
Za pomysłowość, kreatywność i wsparcie dzieci w działaniu dziękujemy opiekunowi SU – pani Oli Sosińskiej, która dopięła wszystko „na ostatni guzik”.
To nie jedyne miłe niespodzianki, które spotkały nas dzisiaj – wszystkie klasy zadbały o podkreślenie, na różne sposoby, swojego szacunku i okazały pamięć, czego dowodem były liczne miłe gesty: życzenia, kwiatki, czekoladki, a nawet ciasta i tort… za każde miłe słowo, uśmiech, słodkość – z całego serca DZIĘKUJEMY!!!
P.S. Pamiętajcie, że to też święto uczniów, także życzymy dobrej soboty.🌺🌸🌺❤️




Pielgrzymka do Częstochowy
          Bóg jest pierwszym źródłem radości i nadziei człowieka – idąc za słowami naszego Patrona korzystamy z wielu sposobów, aby jeszcze bardziej zbliżyć się do Boga i doświadczać tych pozytywnych emocji, które towarzyszą osobom wierzącym.
W tym celu udaliśmy się z pielgrzymką na Jasną Górę, uczestnicząc w XXIII Zjeździe Rodziny Szkół im. Jana Pawła II, a dodajmy, że jest to już wieloletnia tradycja naszej szkoły.
W uroczystej Mszy św. uczestniczyło prawie 7000 osób, a piękna oprawa wydarzenia i niepowtarzalny klimat miejsca wywarły na nas niezapomniane wrażenie.
Po zakończonych obrzędach i wspólnej modlitwie mieliśmy okazję zwiedzić Kaplicę Matki Bożej i Bazylikę Jasnogórską, a także: Skarbiec, Stacje Różańcowe, Wały Klasztorne, nie zabrakło też chwil poświęconych na indywidualną modlitwę w różnych intencjach.
Jasnogórskie spotkanie to też najlepszy czas, by podziękować za Patrona, który zjednoczył nas wokół siebie – za Jego osobę, nauczanie i życie, które wielu inspiruje.
Cieszymy się, że odbyliśmy tą wyjątkową podróż, która tchnęła w nas radość, inspirację do działania, a także wewnętrzny spokój.
Dziękujemy za organizację panu Jackowi Sobczykowi, który zadbał o wszystkie detale formalne, ale przede wszystkim pięknie opowiadał o zabytkach, historii i legendach związanych z cudownym obrazem i jasnogórskim klasztorem.





Brązowy medal na międzypowiatach
          K lątwa 3 miejsca w Kamionie!
Reprezentacje naszej szkoły zajęły cztery trzecie miejsca w sztafetowych biegach przełajowych na etapie międzypowiatowym.
O ile medal na tym etapie zawodów można uznać za sukces, to aspiracje sięgały awansu na etap wojewódzki, a ten niestety uzyskiwały tylko dwa najlepsze zespoły. W sporcie jak w życiu - raz na wozie, raz pod wozem. Tym razem nie uda się powtórzyć sukcesu z przed roku. Ale nie zamartwiajmy się, jeszcze nie raz nasi uczniowie walczyć będą i zdobędą awans na etap wojewódzki - czego im już dzisiaj życzymy.
A to tegoroczni brązowi medaliści w sztafetowych biegach przełajowych na etapie międzypowiatowym:
🔵Kategoria dzieci dziewcząt:
1. Helena Radziszewska
2. Sara Figiel
3. Joanna Krzycka
4. Maja Obrębska
5. Paulina Boryś
6. Bianca Brzeźnicka
🔵Kategoria chłopców dzieci:
1. Aleksander Wachowiak
2. Wiktor Grzegorczyk
3. Szymon Kubicki
4. Adam Jarka
5. Tomasz Stasiewicz
6. Krzysztof Hrehoruk
🔵Kategoria dziewcząt młodzież:
1. Maja Wachowiak
2. Zofia Siniarska
3. Karolina Książek
4. Hanna Kulak
5. Zuzanna Glińska
6. Julia Wolska
🔵Kategoria chłopców młodzież:
1. Igor Kubala
2. Mateusz Samsoniuk
3. Filip Koceniak
4. Mateusz Bartko
5. Filip Słomiany
6. Borys Sadowski
7. Borys Gajek
Gratulacje!


Klasy VIII w CK w Błoniu
„W systemie wartości człowieka nie ma nic ważniejszego - bardziej decydującego
o jego rozwoju psychicznym i motywacjach – niż szacunek, którym darzy on samego siebie”.
Nathaniel Branden

          6 października uczniowie klas VIII wraz z wychowawcami udali się do Centrum Kultury w Błoniu.
Powodem wizyty było niezwykłe wydarzenie muzyczno – taneczne pt. „NEXUS” przygotowane przez Teatr Tańca „TWIST”.
Autorem libretta i scenariusza widowiska jest Michał „Wieszak” Frejnik a choreografii i reżyserii Kaja Sońta- Frejnik.
Wspaniała taneczna ekipa ze Studio Tańca i Ruchu TWIST stworzyła małe arcydzieło o przyjaźni, rywalizacji, odrzuceniu i współpracy.
Podczas spektaklu przeżywaliśmy wraz z główną bohaterką – nastolatką „En” - samotność, brak wiary w swoje możliwości, izolację otoczenia i ogromną presję środowiska oraz trudną drogę do wewnętrznej przemiany i wreszcie akceptacji grupy.
Te wszystkie emocje i przeżycia przedstawione w formie sztuki teatralnej, wyrażone były w tańcu i ruchu scenicznym w przepięknym wykonaniu młodych, bardzo utalentowanych tancerek. Brawo dziewczęta!❤️👏
Wprowadzeniem do tematyki spektaklu był wykład dr Anny Osowskiej-Rembeckiej „Ładowarka Supermocy”.
Brak wiary we własne siły i umiejętności, widzenie swojej przyszłości w czarnych barwach. Tak przejawia się niskie poczucie własnej wartości.
Podczas spotkania uczniowie uzyskali odpowiedzi na pytania związane z niskim poczuciem własnej wartości:
➡️ Czym jest niskie poczucie własnej wartości?
➡️Czynniki mające wpływ na niskie poczucie własnej wartości u nastolatków
➡️Jak budować poczucie własnej wartości u nastolatków?
➡️Jak poradzić sobie z brakiem akceptacji siebie?
➡️Do czego prowadzi brak samoakceptacji?
➡️Jak pokochać i zaakceptować siebie?
➡️Jak podnieść poczucie własnej wartości u nastolatka?
➡️Dlaczego poczucie własnej wartości jest ważne?
Poczucie własnej wartości jest fundamentem, na którym młody człowiek buduje swoją osobowość. Warunkuje ono satysfakcję z podejmowanych działań, poczucie spełnienia i szczęśliwe życie. Pozwala nam być otwartym na świat i daje siłę do realizacji swoich marzeń i celów.
Dzisiejsze spotkanie uświadomiło to naszym uczniom.






Sprzątanie w Bieniewicach
          M yślimy logicznie, działamy ekologicznie!

4 października dołączyliśmy do licznej drużyny osób, którym nie jest obojętny stan środowiska. Najbardziej aktywni wolontariusze z klas IV – VIII poświęcili swój wolny czas po lekcjach, aby w ramach ogólnopolskiej akcji: #SprzątamyDlaPolski (objętej honorowym patronatem Prezesa Rady Ministrów ) uczestniczyć w zespołowym sprzątaniu najbliższej okolicy.
Nasi uczniowie swoim działaniem pokazali, że potrafią się zmobilizować i zorganizować inicjatywę przyjazną środowisku, dlatego zasługują na duże wyróżnienie – Brawo dla Was za zaangażowanie!!!🌿🌳🍂🍁🍃




Wybory do SU
"Samorząd jest to właściwie praca organizowana po to,
aby jednakowo dobrze działo się wszystkim,
którzy razem uczą się, działają...,
żeby jeden drugiego nie krzywdził, nie przeszkadzał, nie dokuczał...
żeby świadczył przysługi, pomagał, opiekował się, pilnował porządku i praworządności..."
Janusz Korczak

          14 września w naszej szkole odbyły się wybory do Samorządu Uczniowskiego.
Kandydaci ubiegający się o funkcję w samorządzie mieli okazję przedstawić swój program na wspólnym spotkaniu. Każdy z uczniów mógł oddać głos na swojego kandydata.
Nad całością wyborów czuwała nowy opiekun samorządu - Pani Aleksandra Sosińska. Na niej spoczywała odpowiedzialność za prawidłowy przebieg głosowania.
Głosami szkolnych wyborców Przewodniczącym Szkoły został uczeń klasy VIII Igor Kubala, któremu gratulujemy wygranej i życzymy wielu sukcesów w sprawowaniu tak zaszczytnego stanowiska. Wszystkich uczniów klas 4-8 zapraszamy do włączenia się w działalność samorządu.
Osoby, które również weszły w skład samorządu szkolnego:
✅Zuzanna Glińska- zastępca przew. SU
✅Gabriel Parol - skarbnik
✅Karol Iwaniec - sekretarz
✅Aleksander Wachowiak - członek
✅Magdalena Olszewska - członek
Dyrekcja oraz nauczyciele serdecznie gratulują nowym władzom uczniowskim, życząc satysfakcjonującej i owocnej pracy nad uczniowskimi projektami i inicjatywami.



Strona 11 z 176 << < 8 9 10 11 12 13 14 > >>
Zaloguj się do e-dziennika
Jesteśmy na Facebooku
Użytkowników Online
Gości Online: 4
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanch Uzytkowników: 3
Nieaktywowany Użytkownik: 0
Najnowszy Użytkownik: bartek
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Copyright © 2018 by Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Bieniewicach. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Optymalizowano dla Internet Explorer 11+, Firefox 31+, Safari 7+ w systemie Windows i Mac OS X, 1280 x 800 pixeli.