05.11.2019roku klasy IIIA i IIIB wybrały się na wycieczkę do Warszawy.
Jednym z punktów programu był spacer po Łazienkach Królewskich. Muzeum Łazienki Królewskie, nazywane "najszczęśliwszym miejscem w Warszawie", to letnia rezydencja króla Stanisława Augusta. Tworzą ją klasycystyczne zabytki i historyczne ogrody. Można tu odpocząć, obserwując przyrodę, oraz pogłębić znajomość oświeceniowych idei, odwiedzając takie perły europejskiej architektury, jak: Pałac na Wyspie, jeden z najcenniejszych polskich zabytków w stylu klasycystycznym, Starą Oranżerię, w której znajdują się Królewska Galeria Rzeźby z gipsowymi kopiami najsłynniejszych rzeźb starożytnego świata oraz Teatr Królewski, jeden z nielicznych w Europie oryginalnych XVIII-wiecznych teatrów dworskich;
Pałac Myślewicki, czy malowniczo położony Amfiteatr.
Z kolei w ogrodach Łazienek Królewskich spaceruje się ścieżkami oraz alejkami wśród drzew, krzewów i kwiatów. Łatwo można było zauważyć obecność obecność Pani Jesieni.
Po spacerze udały się na smakowita pizzę.
Najważniejszym punktem wycieczki był spektakl „Dzieci z Bullerbyn” w Teatrze Syrena.
"Dzieci z Bullerbyn" Astrid Lindgren to zabawna i pełna ciepła opowieść dla małych i dużych widzów. To sentymentalna podróż do czasów dzieciństwa. I choć powieść ta wyszła spod pióra Astrid Lindgren w 1947 roku, nie straciła nic na swojej aktualności. Od tamtej pory minęło ponad 60 lat, a historia o paczce przyjaciół nadal uczy i bawi młodych czytelników. Wychowało się na niej kilka pokoleń.
"Na cmentarzu płomyki złote
i groby w chryzantemach.
Ludzie przyszli tu z myślą o tych,
których już nie ma."
H.Bechler
1 listopada to Dzień Wszystkich Świętych. To święto to czas refleksji i zadumy, to czas, w którym odwiedzamy groby naszych bliskich, by powrócić pamięcią do wspólnie spędzonych chwil, zapalić znicze i złożyć kwiaty jako symbol, że pamiętamy o tych, którzy już od nas odeszli na zawsze. Pamięć o zmarłych jednoczy ludzi różnych pokoleń i przekonań, łączy przeszłość z teraźniejszością. Pamięć daje nieśmiertelność, bo istniejemy póki ktoś o nas pamięta...
31 października w ramach akcji "Szkoła pamięta", przedstawiciele Samorządu Uczniowskiego wyruszyli na cmentarz w Błoniu oraz pod pomnik Jana Pawła II w Bieniewicach. Z ogromnym zaangażowaniem, w atmosferze ciszy i spokoju oczyścili groby i alejki z jesiennych liści, usunęli wypalone znicze i zapalili nowe.Akcja sprzątania grobów jest okazją do wzbudzenia szacunku do tych, którzy już odeszli.
Dzięki takim akcjom młodzież poznaje historię regionu i uczy się szacunku do tradycji, bo przecież od małego dziecka chodzimy z dziadkami sprzątać groby naszych rodzin. Opieka nad grobami to takie odświeżanie pamięci o zmarłych, coś, co możemy dać zmarłym od siebie.
Dziękujemy uczniom naszej szkoły, którzy z każdym rokiem angażują się coraz bardziej dzięki czemu akcja znacznie przybrała na sile.
Któż bowiem ma zatroszczyć się o naszą zbiorową pamięć, jeżeli nie zrobimy tego my sami.
W ramach obchodów 101 rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości, w naszej szkole organizowany jest "Wieczór Polskiej Pieśni Patriotycznej".
Na wszystkich chętnych czekamy 14 listopada 2019 roku o godz. 18.00 w sali gimnastycznej. Serdecznie zapraszamy rodziców, uczniów oraz mieszkańców Bieniewic i okolic.
Już po raz dziewiąty, organizator Centrum Kultury w Błoniu, dla miłośników sztuki malarskiej, zorganizował plener malarski „Błonie – piękno, które mijasz”.
Tematem i zarazem lokalizacją tegorocznego pleneru były Bulwary Błońskie - pełne uroku miejsce nad rzeką Rokitnicą, nowocześnie zaaranżowanym i tonącym w zieleni a o tej porze bogactwem kolorów jesiennych.
Chociaż wydarzenie to miało miejsce pod koniec września, ale nigdy nie jest za późno aby wspomnieć o nim a przede wszystkim o wyróżnionych uczestniczkach - uczennicach naszej szkoły. Mowa oczywiście o zdolnych siostrach Laurze i Lenie Adamskich oraz ich koleżance Natalii Wiśniewskiej. Ich prace otrzymały wyróżnienia podczas tegorocznego pleneru. Gratulacje.
6,7 listopada 2019 r. (środa, czwartek) odbędą się
zebrania z rodzicami poświęcone śródokresowej analizie wyników nauczania i zachowania
w I semestrze roku szkolnego 2019/2020, w/g poniższego harmonogramu.
Serdecznie zapraszamy!
Niecodzienne fryzury, sztuczne rany, oraz wąsy, brody, nosy i inne części ciała to tylko niektóre z elementów składających się na charakteryzację.
Uczniowie klasy 7 na zajęciach z Doradztwa Zawodowego zapoznali się z zadaniami, jakie stoją przed profesjonalnymi charakteryzatorami.
Na własnej skórze mogli poznać tajemnice teatralnej metamorfozy.
Spotkanie warsztatowe poprowadził uczeń liceum Hubert Wieloch.
Charakteryzacja to jego pasja, którą w przyszłości planuje rozwijać i zmienić w zawód.
To już chyba ostatni dzwonek, aby pospacerować w jesiennej scenerii. Łaskawa pogoda zachęca do organizowania wycieczek i obcowania z przyrodą. Uczniowie klasy II b i II c wybrali się więc na jednodniową wycieczkę do Centrum Edukacji Przyrodniczo – Leśnej w Rogowie. Spotkanie z przyrodą rozpoczęło się od podziwiania zgromadzonych w Muzeum Lasu i Drewna okazów ssaków, ptaków i owadów oraz szyszek i drewna. W muzeum pani przewodnik udzieliła im wielu interesujących informacji związanych z życiem zwierząt i roślin występujących w naszych lasach.
Następnie uczniowie uczestniczyli w lekcji edukacyjnej w terenie. Wypełniali karty pracy na podstawie zdobytych wiadomości i własnych obserwacji przyrodniczych, uzupełniali rebusy i wpisywali odpowiedzi na pytania. Doskonalili umiejętność obserwowania przyrody, szukali przedstawionych w albumach gatunków drzew.
Spacerując po Arboretum - jednym z największych tego typu ogrodów w Polsce, mieli możliwość poznania ciekawych gatunków drzew, krzewów i innych roślin.
Każdy z młodych przyrodników zbierał liście i robił notatki w swoim albumie.na temat znalezionych gatunków liściastych oraz iglastych.
Z przyniesionych liści i igieł dzieci wykonały sylwety lipy, sosny, klonu, buka, jodły, dębu i cisu.
Aktywna forma zwiedzania bardzo się wszystkim podobała. Zadowoleni wrócili do szkoły z albumami, leśnymi skarbami i dobrymi wrażeniami.
W październiku odbyła się III edycja konkursu plastyczno - technicznego pod hasłem „Jesienne dekoracje z lasu, sadów i ogrodu”.
Celem konkursu było rozwijanie wyobraźni plastycznej poprzez twórczą interpretację przyrody, uwrażliwienie dzieci na piękno przyrody jesienią, stworzenie możliwości wymiany doświadczeń artystycznych, umożliwienie uczniom zaprezentowanie własnej twórczości jak również kształtowanie poczucia estetyki i smaku artystycznego oraz utrwalanie wiedzy na temat cech charakterystycznych pory roku – jesieni.
Z jej darów uczestnicy wyczarowali istne cuda: panią Jesień, sowy, jeże, stroiki, obrazy, bukiety z suszonych liści, dyniowe lampiony oraz wiele innych pięknych dekoracji.
Wszystkie były pomysłowe, bardzo pracochłonne i wykonane w ciekawy sposób.
Jury miało bardzo trudne zadanie aby wyłonić najpiękniejsze prace i zwycięzców konkursu. Po długich dyskusjach udało się. A oto nagrodzeni uczestnicy konkursu:
I miejsce - Wiktoria Szolc, klasa VIb i Alicja Biernat, klasa IIc,
II miejsce - Krystyna Czernuszyn, klasa VIa,
III miejsce Julia Olesińska, klasa IIa oraz Agata Olszak, klasa Va.
Gratulacje!
18 października w naszej szkole zostały ogłoszone wyniki przeprowadzonego w październiku konkursu „Zdrowa śniadaniówka – pracuje główka”.
Uczniowie mieli za zadanie sporządzić menu śniadaniowe na cały tydzień szkolny. Następnie trzeba było przygotowywać według menu śniadania i zjadać je ze smakiem w szkole od poniedziałku do piątku.
Na zakończenie uczniowie wykonali dokumentację w ciekawej formie. Wszystkie prace bardzo nam się podobały!
Okazało się, że uczniowie bardzo dobrze znają zasady zdrowego odżywiania i przygotowywali pełnowartościowe posiłki dbając także o ich estetykę i smak.
Jury miało niezwykle trudne zadanie. W ocenie prac było brane pod uwagę zaangażowanie uczniów, samodzielny wkład dziecka w pracę, estetyka wykonanej pracy, ciekawa forma dokumentacji, jak również zróżnicowana, bogata dieta posiłków oraz jak najmniej przetworzona forma pożywienia.
Spośród 15 prac 4 otrzymały wyróżnienia: Julia Buturla z kl. I a, Mateusz Bączyk z kl. I a, Asia Krzycka z kl. II b oraz Pola Mielcarz z kl. II b.
III miejsce zdobyła Natalia Maj z klasy III a, II miejsce Zosia Redzisz z klasy III b ,
I miejsce Staś Szymański z klasy I a.
Gratulujemy małym mistrzom sztuki kulinarnej, którzy wiedzą, że regularne jedzenie drugiego śniadania w szkole ma wpływ na lepsze wyniki w nauce i sporcie, zmniejsza napięcia i wpływa na polepszenie nastroju.
W dniu 18 października uczniowie klas: V c i VI c uczestniczyli w wycieczce do „Zakątka Gongoliny”, gdzie uczestniczyli w niecodziennej lekcji na temat roślin okopowych.
Dzieci poznały cechy roślin i ich właściwości zdrowotne, a także czynnie brali udział w „jesiennych wykopkach”.
W dalszej części odbyły się zajęcia kulinarne (przygotowywanie ziemniaczanych placków) i zwiedzanie zagrody gospodarskiej.
Nie zabrakło też czasu na swobodną zabawę na terenie „Zakątka”.
Na koniec wszyscy z apetytem zjedli pyszne kiełbaski pieczone na ognisku.
Wyjazd bardzo podobał się naszym uczniom i każdy zgodnie wyraził chęć powrotu do tego urokliwego miejsca.
„Miłość do tego co robisz, jest paliwem, którego potrzebujesz, żeby dalej pracować, walczyć, dążyć
do wymarzonego życia. Pasja ma moc zmieniania twojego świata, a w rezultacie także świata ludzi,
z którymi się spotykasz.” (Carmie Gallo)
Wszystkich miłośników filmu zachęcamy do zapoznania się z regulaminem i udziału w kolejnej edycji Gminnego Konkursu Filmowego "Przyroda okiem kamery 2019/20".
REGULAMIN GMINNEGO KONKURSU
1 Postanowienia ogólne
1. Niniejszy regulamin, zwany dalej regulaminem, określa warunki uczestnictwa w konkursie oraz tryb przeprowadzania Konkursu.
2. Organizatorem Konkursu jest Gmina Błonie i Szkoła Podstawowa nr 2 w Błoniu.
3. Cele konkursu :
-Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych i wspieranie uzdolnień uczniów.
- Kształtowanie właściwych postaw człowieka wobec przyrody.
- Rozwijanie umiejętności nagrywania i montowania filmów.
4. Na prace konkursowe czekamy w terminie do 30 marca
2 Przedmiot Konkursu
1. Przedmiotem Konkursu jest przygotowanie przez ucznia biorącego w nim udział:
1) filmu na temat Przyroda okiem kamery
2. Uczniowie klas IV-VIII szkoły podstawowej i młodzież szkół średnich we współpracy z nauczycielami lub rodzicami przygotowują pracę w kategorii film.
- dowolną techniką, również z wykorzystaniem np. telefonów komórkowych i tabletów. Czas trwania filmu nie powinien przekroczyć 3 minut.
-konkurs trwa od października 2019 r. do marca 2020 r. Uczestnicy mają możliwość ukazania przyrody w trakcie trwania jednej lub trzech pór roku.
5. Organizator dopuszcza przekroczenie czasu trwania filmu, ale nie więcej niż 30 sekund.
3 Warunki uczestnictwa i przebieg Konkursu
1. Konkurs ma charakter zamknięty. Skierowany jest do uczniów klas starszych szkoły podstawowej i młodzieży ze szkół średnich z terenu gminy Błonie.
2. Udział w Konkursie jest dobrowolny i bezpłatny.
3. Konkurs składa się z jednego, centralnego etapu.
4. Uczestnicy Konkursu wykonują filmu na temat Przyroda okiem kamery .
5. Każdy uczeń może zgłosić tylko jedno nagranie filmowe wykonane na potrzeby Konkursu.
6. Zgłoszenie musi zawierać tytuł filmu, płytkę z nagranym filmem, opis imię i nazwisko ucznia, jeżeli w filmie jako ścieżka dźwiękowa zostanie wykorzystany utwór muzyczny należy podać w opisie nazwę utworu, tytuł piosenki i imię i nazwisko autora.
7. Zgoda na wykorzystanie nagranych filmów przez Szkolną Telewizję Internetową Korczak TV.
8. Przesyłając zgłoszenie uczeń akceptuje regulamin Konkursu oraz wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych.
9. Płytkę z nagranym filmem i zgłoszenie do konkursu należy zostawić w sekretariacie szkoły.
dopiskiem Konkurs Przyroda okiem kamery .
10. Na zakończenie Konkursu, Komisja Konkursowa, wyłoni spośród wszystkich uczestników laureatów.
10. Przy ocenie filmów Komisja Konkursowa w składzie:
Aldona Cyranowicz - dyrektor szkoły
Ewa Podyma - nauczyciel przyrody
Edyta Kurlej - pedagog terapeuta i opiekun Szkolnej Telewizji Internetowej Korczak TV
weźmie pod uwagę następujące kryteria:
1) stopień zaangażowania w realizację filmu;
2) zgodność z tematyką konkursu;
3) pomysłowość autora/autorów;
4) oryginalność i kreację filmu;
5) ciekawy sposób ujęcia tematu.
14. Termin ogłoszenia wyników konkursu zostanie podany po zapoznaniu się z pracami uczestników.
Jeszcze raz bardzo gorąco zapraszamy uczniów do wzięcia udziału w konkursie.